Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte støvtørker dere soverommet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte støvtørker du på soverommet?
Flere ganger i uken 3 2,44%
En gang i uken 23 18,70%
Annenhver uke 24 19,51%
Hver tredje uke 5 4,07%
En gang i måneden 13 10,57%
Noen ganger i halvåret 33 26,83%
En gang per år 12 9,76%
Dustepoll! 10 8,13%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 20:33   #21
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte støvtøker dere soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Skifter på senga? En gang i uka?

Jeg skal svare i pollen nå. En gang i mnd, hvis det finnes et slikt alternativ. Det er så ofte vi har vaskehjelp.

Det finnes jo knapt noe som er bedre en å legge seg i rent sengtøy.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:34   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

God gammal husmor her.
Jeg tørker støv, skifter på sengene og vasker gulvet på soverommet hver fredag.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:34   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Her skifter vi også på sengene en gang i uken. Men jeg støvtørker ikke så ofte. Kanskje hver 3. uke eller en gang i måneden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:35   #24
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Støvtøker?

Gammel 03-10-09, 20:40   #25
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

For ordens skyld; det byttes sengetøy litt oftere enn en gang i mnd. her også. Men ikke hver uke. :sjuske:

Gammel 03-10-09, 20:47   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte en gang i året. For det er stort sett den tiden det tar for haugen av dagslinser til å bli så stor at jeg må flytte den til bosset, og da ser jeg alt støvet og så tørker jeg over i et innfall av husmortakter eller noe.

Gammel 03-10-09, 20:52   #27
Frantzen
Passiv

Standard

Det skjer da noen ganger i halvåret, og det ser ut til at jeg heldigvis ikke trenger å føle meg oversjuskete av den grunn.

Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:55   #28
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Bruker støvsugeren i vindusposten når jeg støvsuger, men ikke alltid. Svarte noen ganger i halvåret. Har ikke annet enn seng på soverommet vårt.

Gammel 03-10-09, 21:03   #29
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Støvtørking? Ingen kommentar.

Skifter på senga annenhver uke og gulvet dras over med samme intervall.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:03   #30
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det har da ingen sammenheng med når man tørker støv.

For orden skyld - jeg har ikke nattbord eller kommode på soverommet. Det eneste som samler støv er vinduskarmen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:05   #31
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger i halvåret stemmer vel ganske bra her tror jeg. Det er bare 4 uker siden sist.
Sengetøy skifter vi med et par tre ukers mellomrom. Det er godt å ligge i nyvasket sengetøy, men det er virkelig ikke morsomt å vaske og henge opp sengetøy til tørk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:08   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemte en gang i måneden, men siden tiden raser av sted så kan sannheten være hver tredje måned.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:09   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang i uken/en gang hver annen uke. Det varierer litt med støvmengden. Soverommet vårt støver noe innmari, jeg skjønner ikke helt hvorfor. Men nattbordet får pels i løpet av et par uker. Derfor støvtørker jeg der oftere enn i endel andre rom.

Gammel 03-10-09, 21:09   #34
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte hver tredje uke, men det kan godt være at det egentlig er litt sjeldnere. Det blir fort støvete der inne, så egentlig burde det nok vært gjort hver uke. Støvsuging er mannens ansvar, men han ser ikke støv og rot på flater over golvhøyde, så når jeg synes det blir for ille drar jeg over med en klut. Det gjelder for så vidt i alle rom; vi har ansvar for hver våre soner, men mannen har litt lavere standard enn meg. Vi støvsuger og vasker hele huset hver uke, og da bytter vi sengetøy også.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:11   #35
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, kan ikke si at jeg kan huske å ha gjort det enda... vi har bodd her i tre år eller noe sånn?

Vel, jeg drar over med en mopp på gulvet sånn innimellom, men tørke støv? Nei, nattbordet mitt river guttungen regelmessig ned innholdet på, så jeg antar støvet blir med der, tenker jeg... Eller noe sånn...

Dårlig husmor, så jeg tørker generelt for lite støv, men på soverommet... der gjør jeg det ikke engang når vi får besøk, da får resten av huset en omgang...

Gammel 03-10-09, 21:12   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er det tørket for to uker siden. Grunnen til at det ble strigla da, var fordi vi hadde barnevakt i 4 dager som skulle ligge på vårt rom. - Vi tørker kanskje støv på nattbordet 4 ganger i året. Maks!

Gammel 03-10-09, 21:13   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt for sjeldent.
men jeg tenker at soverommet er vel en av de rommene som bør være ganske frie for hybelkaniner og støv generelt.
jeg merker ihvertfall stor forskjell på å sove i et ganske støvfritt rom og i et som er fullt av støv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:14   #38
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det har da ingen sammenheng med når man tørker støv.

For orden skyld - jeg har ikke nattbord eller kommode på soverommet. Det eneste som samler støv er vinduskarmen.

Nei, men så var det også et svar på Eia som var sjokkert over at man skifter på senga en gang i uken.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:19   #39
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelpen tørker støv annenhver uke. Absolutt over alt.
Det hender jeg tørker over en gang i mellom, men stort sett overlater jeg det til henne.

Gammel 03-10-09, 21:25   #40
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

1 gang i uken. Da skifter jeg på senger og vasker gulv etc også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.