|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg ville ikke kalt dette "mobbing av verste sort", men jeg hadde absolutt ikke likt å bli utsatt for det selv. I beste fall synes jeg det er barnslig; det styrker ikke akkurat disse elevenes sak å henge ut folk på nett, i stedet for å ta det videre med den det gjelder og med skolens ledelse. Selv ber jeg jevnlig elevene mine om å gi meg tilbakemeldinger på undervisningen min (og på meg), men selv om alle lærere sikkert ikke gjør det burde det da være ganske åpenbart at å lage en Facebookgruppe ikke er veien å gå? Om de så har kontaktet ledelsen allerede, så får man da ikke folk sparket på den måten? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Jeg vet ingenting om dette er tatt riktige veien eller ikke. Alt jeg sier er at jeg har erfaring med drittsekker i skolen der ingenting ble gjort og som barn så er det ikke alltid man får gehør. Så nei, jeg prøver ikke provosere i det hele tatt. Jeg sier bare at jeg har full forståelse for at barn kan velge å ta den veien når ingen voksne vil høre på de. Sier ikke at det er tilfellet her, sier simpelthen at det skjer.
|
|
|
#23 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg synes dette er en helt håpløs måte å gi uttrykk for misnøye med en person på. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Superaktiv
Men skal man først henge ut noen, må man da i såfall henge ut de som ikke tar tak i problemene, altså skoleledelsen, ikke en enkelt lærer. Og man bør ta det i et medium hvor vedkommende kan svare for seg, som f.eks i en avis. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Absolut ateist
|
Ja, de hadde sikkert fått like mye oppmerksomhet da. Jeg vil påstå at de nå har en sjans til å få noe gjort, om det ER slik de påstår.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg har elever som dersom de var litt eldre helt klart kunne finne på å lage en nettside for å henge ut meg. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er en dårlig lærer, men jeg har elever som kaller meg det utroligste når jeg er nødt til å sette grenser for dem...
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg kaller dette for mobbing og om ikke av "værste sort", så i allefall av "laveste sort". |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superaktiv
Det er en mulighet at noe blir gjort, men poenget er at denne læreren har ingen mulighet til å forsvaret seg på dette mediet, og det betyr at mye kan være ødelagt for denne læreren - uten noen rettferdig prosess - det er ikke holdbart!! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg er ikke spesielt overrasket over at det er lagd en sånn side, og formuleringene kunne vært adskillig saftigere hvis de først skulle ta i (en kollega av meg ble truet på livet med en feiekost igår), men jeg er fantastisk overrasket over at noen voksne mennesker her inne synes dette er en lur måte å reagere på. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg har ikke sagt det er lurt. Men jeg står for at det er forståelig i spesielle tilfeller. Og ingen av oss vet noenting som helst om DETTE tilfellet. Jeg syns det er rart at man er så kjapp til å forsvare dette mennesket uten å vite om han faktisk er verdens største drittsekk eller ikke.
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Vet du hva, uansett hvordan dette mennesket er, er dette ikke måten å reagere på. Det er da ikke greit i noen yrkesgruppe, privat, profesjonelt, blant venner eller noe som helst. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg forsvarer ikke personen, for jeg aner ikke noe om vedkommende. Men jeg synes formen de har gjort det på er under lavmål. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
INGEN her har forsvart denne læreren. Poenget er at det ikke er greit å sette noen i gapestokk på torget. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJa dette er mobbing. Om ikke av verste sort, så i allefall langt over grensen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp derfor mener jeg det ikke er greit å henge han ut. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Absolut ateist
|
Leser du ikke hva jeg skriver? Prøv igjen.
|
|
|
#38 |
|
Dig for victory!
|
Enig og enig igjen. Jeg tror ikke en gang det fremmer saken deres. Ved å gå fram på den måten stiller man seg ikke i noe godt lys - de framstår som useriøse. Og da er det jo synd om de faktisk har et reelt problem med denne læreren. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg tror faktisk ikke politiet gjør noe med dette, så lenge elevene sier at de har laget siden i fritiden. Men det er veldig flott samt veldig viktig at rektor stiller seg bak sin ansat.
|
|
|
#40 |
|
Superaktiv
Jeg leser at du skriver du ikke synes det er lurt, og at du mener andre her forsvarer denne mannen, og får inntrykk av at du mener det finnes tilfeller hvor det kan være forståelig (?) |
|
|
|
![]() |
|
|