|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen spørsmål om arbeidsmiljølovenMen det gjør man jo, i disse yrkene. Det er beregnet i fastlønnen. Det er derfor 27-åringer løper rundt og tjener borti millionen.
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen spørsmål om arbeidsmiljøloven
Ikke alle. Tro du meg. Jeg har jobbet vanvittig mye for en heller moderat økonomlønn. Motivasjonen holder ikke særlig lenge da.
|
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen spørsmål om arbeidsmiljølovenJa, jeg vet det ikke gjelder alle, altså.
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
De bruker det også i konsulentbransjen der det absolutt ikke er sesongbetong, men er sånn hele tiden. Jeg vet ikke hvordan de ordner det, men de omgår reglene på en eller annen måte. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen spørsmål om arbeidsmiljølovenJeg tror de strammer inn overfor konsulentbransjen også nå.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror dette er mer utbredt enn du tror. Jeg hadde ingen fancy jobb, og det var flere som meg.
|
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I praksis betyr det at man er tilgjengelig 100% av tiden inklusive kvelder og helger |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Leser
|
Men det vil jo alltid finnes flere typer folk. Man vil ha folk som virkelig ønsker å jobbe mer, men det vil også eksistere folk som blir presset til å jobbe mer av arbeidsgiver enn de ønsker. Intensjonen med regelverket vårt er å beskytte de i den siste kategorien, da er det helt umulig å samtidig ivareta de i den første kategorien, men det er prøvd å gi dispansasjon etc. Snur vi på det og tilpasser loven etter den første gruppen vil vi få et større problem med arbeidsgivere som skviser arbeistakere. (Og i parantes bemerket er det det som skjer i et samfunn som stadig blir mer individualistisk.) Det er umulig å ha et lover, regler etc som passer for alle.
Jeg er enig. Det er baksiden av medaljen, ting kan fort vippe.
|
![]() |
|
|