Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jævla kjerring! #%&!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 14:07   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jævla kjerring! #%&!

Divine: Det er vel ganske alment anerkjent at man skal slippe andre forbi om man lager kø, også om man følger fartsgrensen. En grunn er at speedometer kan være feil. En annen, og mer vanlig, er at man TROR man følger fartsgrensen, og det gjør man, i og for seg, på alle rette strekk. Men bremser litt ned i svinger. I tunneller. Dersom det er et stort tre i veikanten. Men da ser man jo ikke på speedometeret.

Så kjør til side, og slipp forbi!

Gammel 09-10-09, 14:10   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Uansett vær og vind? Når det snør vannrett og det er dritglatt og mørkt, så kan jeg finne på å ligge i 60 i 80-sonen. Jeg kjører til side sånn innimellom for å slippe forbi folk, men problemet er jo ofte at jeg ikke ser hvor ev. avkjørsler er.

Noe som irriterer MEG, er når jeg ligger litt over fartsgrensen, men folk likevel vil ha meg til å kjøre til side for å slippe dem forbi. Hallo, men når jeg kjører i mer enn fartsgrensen, så er det ikke mitt problem at folk på død og liv skal forbi, altså.

Hvis alle mener at 60 er riktig så er det jo ingen som prøver å kjøre forbi heller. Men hvis noen mener at 60 er maks, andre mener 80 går fint og det er lov med 80 så bør man slippe frem folk. Gjør du det så er det jo null problem. Jeg skjønner at noen kan for eksempel ha gråtende unger baki, dårlig nattesyn eller lignende altså. Men da må de slippe frem de som ikke har dette. (Synes jeg).

De som virkelig irriterer er de som setter opp farten på slettene for å liksom være flinke - sånn at bilene bak ikke kommer forbi. Da blir jeg rett og slett sur. Vil man ligge i 60 i svingene så holder man det på sletta så de bak kommer forbi også.

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Vet du sikkert hvor mye feil speedometeret på bilen din viser? Vi har en bil som viser 10-11 km/t feil når man kjører i 70-80. Jeg hadde hatt bilen en stund før jeg skjønte det (sånne målere ved veien som viser "Din fart" er en fin ting). Jeg hadde fram til da ligget 5-6 km/t over det bilen viste, og jeg endte opp med en litt irritert kø. Bare som tips altså.

Har sjekket det, og speedometeret er riktig.

Speedometeret ditt er ikke riktig. Jeg har enda ikke sett en bil noensinne som viser riktig tall. De er justert noe opp alle sammen - for å gi litt margin og å unngå fartsbøter.

Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:15   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Speedometeret ditt er ikke riktig. Jeg har enda ikke sett en bil noensinne som viser riktig tall. De er justert noe opp alle sammen - for å gi litt margin og å unngå fartsbøter.

Ok, da, flisespikker. Så riktig som det kan bli, da.

Og jeg slipper folk forbi, altså. Jeg hater nemlig å lage kø. Men jeg er jo faktisk avhengig av enten 1) en rettstrekning der de kan kjøre forbi eller 2) av avkjørsel jeg kan svinge inn på. Og noen mener visst at dette skal være tilgjengelig på et nanosekunds varsel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:18   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

. Men da må de slippe frem de som ikke har dette. (Synes jeg).

Men altså, om JEG kjører 90 i en 80-sone, og alle bak meg ønsker å kjøre i 120? Er det da min plikt å stoppe for hver 200 m for å slippe dem forbi når jeg tross alt allerede kjører over fartsgrensen?

Gammel 09-10-09, 14:21   #45
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Men altså, om JEG kjører 90 i en 80-sone, og alle bak meg ønsker å kjøre i 120? Er det da min plikt å stoppe for hver 200 m for å slippe dem forbi når jeg tross alt allerede kjører over fartsgrensen?

Så lenge man holder fartsgrensen så skal vel man ikke stoppe for og slippe de som kjører over fartgrensen forbi. I mine ører hører det merkelig og stoppe for de som kjører for fort.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:23   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sånt er skummelt. Jeg ble skikkelig redd her en kveld da jeg skulle kjøre inn på motorveien. Det var to eller tre biler foran meg som også skulle svinge inn på motorveien, men den første av dem var en skikkelig lusekjører. Det var passe luke til alle bilene, bortsett fra at jeg ikke hadde tatt høyde for at den første bilen ikke ville aksellerere. Og bak meg kom en trailer i full fart. Da var jeg ganske redd, og egentlig ganske glad for at jeg ikke hadde den andre bilen i "vise finger"-avstand. Fikk hivd bilen over i venstre felt hvor det ikke var noen, da.

Men en venn av meg har blitt påkjørt fra siden, av en bil som ikke overholdt vikeplikten, og det sliter han med i dag.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:23   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skaper flyt og det hindrer farlige situasjoner.

Men ikke hver 200. meter, selvsagt.

Gammel 09-10-09, 14:26   #48
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, mener jeg. Ligger jeg litt over fartsgrensen (og holder jevn fart der) stopper jeg ikke for å slippe forbi andre.

Gammel 09-10-09, 14:26   #49
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Divine: Det er vel ganske alment anerkjent at man skal slippe andre forbi om man lager kø, også om man følger fartsgrensen. En grunn er at speedometer kan være feil. En annen, og mer vanlig, er at man TROR man følger fartsgrensen, og det gjør man, i og for seg, på alle rette strekk. Men bremser litt ned i svinger. I tunneller. Dersom det er et stort tre i veikanten. Men da ser man jo ikke på speedometeret.

Så kjør til side, og slipp forbi!

uuuh! Det er derfor jeg hater å kjøre ute på landet. Folk som kjenner veien og kjører som svin, blir antakelig dritirriterte på forsiktige meg som forventer minst to elger og en skoleklasse rundt hver sving. Sist jeg kjørte på en svingete landevei med 80-grense, møtte jeg stadig syklister rundt neste sving. Jeg skjønner ikke at folk kan kjøre så fort når det er slike forhold. At det virkelig er jeg som er unormal?

Gammel 09-10-09, 14:28   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det skaper flyt og det hindrer farlige situasjoner.

Jeg vet ikke om jeg er enig. Hvorfor skal jeg straffes med å måtte stoppe ofte når det er de bak som bryter trafikkreglene?

Gammel 09-10-09, 14:28   #51
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Nei, det synes jeg ikke. Da tenker du zen og prøve rå slappe av i stedet. Hvis de da ønsker å kjøre forbi, får de selv vurdere når og hvor det er trygt og hensiktsmessig. Jeg er enig i at man skaper farlige situasjoner dersom man kjører for sakte, men ikke når man holder seg til fartsgrensa, evt vipper litt rundt grensa.

Gammel 09-10-09, 14:29   #52
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skaper flyt og det hindrer farlige situasjoner. Men ikke hver 200. meter, selvsagt.

Hvis man flisespikker, kan man jo si at man nesten bidrar til lovbrudd ved å slippe forbi folk som vil ligge over fartsgrensen. Høy fart er årsak til mange ulykker.

Hvis Divine (eller jeg eller hvem som helst) kjører i 90 i 80-sonen, ser jeg ingen grunn til å stoppe og slippe forbi andre.

Gammel 09-10-09, 14:29   #53
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om jeg er enig. Hvorfor skal jeg straffes med å måtte stoppe ofte når det er de bak som bryter trafikkreglene?

Helt enig. Det er de som skaper farlige situasjoner. Dessuten, hvis folk presser hverandre til å kjøre fortere og fortere for å skape "flyt", blir jo det også utgangspunkt for en farlig trafikk.

Gammel 09-10-09, 14:30   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger ikke å stoppe for å slippe folk forbi, som oftest er det nok å slakke litt på gassen, da detter man raskt ned til 50-60 og blinke, altså synliggjør at man slipper dem fordi, for da vet de at du er klar til å bremse om det skulle være nødvendig.

Gammel 09-10-09, 14:33   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

jeg har mange ganger vært i stuss om jeg skal slippe forbi noen bak meg, da ved å bremse ned så de får bedre tid på forbikjøringer. Men jeg synes også det er vanskelig å avgjøre når det er et passende tidspunkt. Hvis de ikke egentlig hadde tenkt å kjøre forbi på det tidspuntket, kan de likevel føle seg "presset" eller fristet av meg til å kjøre forbi, og da kan det også bidra til farlige situasjoner, enten fordi jeg har feilberegnet for dem, eller fordi de egentlig ikke hadde tenkt å kjøre forbi (kanskje de likte bakhodet mitt veldig godt? )

Gammel 09-10-09, 14:33   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stygg forbikjøring nå nylig kostet jo livet til et ektepar og en liten gutt på 5 år. Fatter ikke at folk tar sånne sjanser. Man kjører ikke forbi en hel kø når man ikke har oversikt. Jeg fatter det ikke.

Gammel 09-10-09, 14:38   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg snakker jo ikke om når man har en bil eller to bak seg. Men lager man kø (type mer enn 5-6 biler), så vet man jo at det medfører at folk vil komme til å kjøre forbi. Derfor vil jeg heller legge til rette for trygge, gode forbikjøringer.

Men jeg har aldri sett at det har dannet seg kø av JEVN kjøring i 90 i 80-sonen. Problemet er at flk faktisk ikke holder jevn fart.

Gammel 09-10-09, 14:40   #58
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Trenger ikke å stoppe for å slippe folk forbi, som oftest er det nok å slakke litt på gassen, da detter man raskt ned til 50-60 og blinke, altså synliggjør at man slipper dem fordi, for da vet de at du er klar til å bremse om det skulle være nødvendig.

Hvis jeg kjørte et stykke bak i en kø som lå så vidt over fartsgrensen, og den fremste bilen hadde begynt å slakke på farten for å slippe forbi en bil eller to om gangen, hadde jeg blitt irritert, tror jeg. Det ville jo ført til veldig rykkete kjøring i en kø som i utgangspunktet holdt en helt grei fart.

Når det er mange biler på veien, vil det jo bli køer innimellom, men hvis køen ligger litt over fartsgrensen, ser jeg ikke helt vitsen med å stoppe eller senke farten for å slippe noen forbi.

Gammel 09-10-09, 14:43   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er veldig enig med embs.

Gammel 09-10-09, 14:43   #60
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Jeg snakker jo ikke om når man har en bil eller to bak seg. Men lager man kø (type mer enn 5-6 biler), så vet man jo at det medfører at folk vil komme til å kjøre forbi. Derfor vil jeg heller legge til rette for trygge, gode forbikjøringer.

Hvorfor det, hvis du ligger så vidt over fartsgrensen? Jeg ser ikke det som mitt ansvar jeg, og jeg er ikke sikker på om det bidrar til en tryggere trafikk heller.

Fra hytta og hjem en søndag ettermiddag går køen ofte i 80-90 km/t i 80-sonen. Så lenge den ikke bikker under 80, er det greit synes jeg, selv om det går litt ujevnt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.