|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Divine: Det er vel ganske alment anerkjent at man skal slippe andre forbi om man lager kø, også om man følger fartsgrensen. En grunn er at speedometer kan være feil. En annen, og mer vanlig, er at man TROR man følger fartsgrensen, og det gjør man, i og for seg, på alle rette strekk. Men bremser litt ned i svinger. I tunneller. Dersom det er et stort tre i veikanten.
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Passiv
Innlegg: n/a
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Hvis alle mener at 60 er riktig så er det jo ingen som prøver å kjøre forbi heller. Men hvis noen mener at 60 er maks, andre mener 80 går fint og det er lov med 80 så bør man slippe frem folk. Gjør du det så er det jo null problem. Jeg skjønner at noen kan for eksempel ha gråtende unger baki, dårlig nattesyn eller lignende altså. Men da må de slippe frem de som ikke har dette. (Synes jeg).
Speedometeret ditt er ikke riktig. Jeg har enda ikke sett en bil noensinne som viser riktig tall. De er justert noe opp alle sammen - for å gi litt margin og å unngå fartsbøter. |
![]() |
![]() |
#43 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Ok, da, flisespikker.
__________________
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Men altså, om JEG kjører 90 i en 80-sone, og alle bak meg ønsker å kjøre i 120? Er det da min plikt å stoppe for hver 200 m for å slippe dem forbi når jeg tross alt allerede kjører over fartsgrensen?
__________________
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Så lenge man holder fartsgrensen så skal vel man ikke stoppe for og slippe de som kjører over fartgrensen forbi. I mine ører hører det merkelig og stoppe for de som kjører for fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Sånt er skummelt. Jeg ble skikkelig redd her en kveld da jeg skulle kjøre inn på motorveien. Det var to eller tre biler foran meg som også skulle svinge inn på motorveien, men den første av dem var en skikkelig lusekjører. Det var passe luke til alle bilene, bortsett fra at jeg ikke hadde tatt høyde for at den første bilen ikke ville aksellerere. Og bak meg kom en trailer i full fart. Da var jeg ganske redd, og egentlig ganske glad for at jeg ikke hadde den andre bilen i "vise finger"-avstand. Fikk hivd bilen over i venstre felt hvor det ikke var noen, da.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Det skaper flyt og det hindrer farlige situasjoner.
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Nei, mener jeg. Ligger jeg litt over fartsgrensen (og holder jevn fart der) stopper jeg ikke for å slippe forbi andre.
__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
uuuh! Det er derfor jeg hater å kjøre ute på landet. Folk som kjenner veien og kjører som svin, blir antakelig dritirriterte på forsiktige meg som forventer minst to elger og en skoleklasse rundt hver sving.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Jeg vet ikke om jeg er enig. Hvorfor skal jeg straffes med å måtte stoppe ofte når det er de bak som bryter trafikkreglene?
__________________
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Nei, det synes jeg ikke. Da tenker du zen og prøve rå slappe av i stedet. Hvis de da ønsker å kjøre forbi, får de selv vurdere når og hvor det er trygt og hensiktsmessig. Jeg er enig i at man skaper farlige situasjoner dersom man kjører for sakte, men ikke når man holder seg til fartsgrensa, evt vipper litt rundt grensa.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Hvis man flisespikker, kan man jo si at man nesten bidrar til lovbrudd ved å slippe forbi folk som vil ligge over fartsgrensen. Høy fart er årsak til mange ulykker.
__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Helt enig. Det er de som skaper farlige situasjoner. Dessuten, hvis folk presser hverandre til å kjøre fortere og fortere for å skape "flyt", blir jo det også utgangspunkt for en farlig trafikk.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Trenger ikke å stoppe for å slippe folk forbi, som oftest er det nok å slakke litt på gassen, da detter man raskt ned til 50-60 og blinke, altså synliggjør at man slipper dem fordi, for da vet de at du er klar til å bremse om det skulle være nødvendig.
__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!jeg har mange ganger vært i stuss om jeg skal slippe forbi noen bak meg, da ved å bremse ned så de får bedre tid på forbikjøringer. Men jeg synes også det er vanskelig å avgjøre når det er et passende tidspunkt. Hvis de ikke egentlig hadde tenkt å kjøre forbi på det tidspuntket, kan de likevel føle seg "presset" eller fristet av meg til å kjøre forbi, og da kan det også bidra til farlige situasjoner, enten fordi jeg har feilberegnet for dem, eller fordi de egentlig ikke hadde tenkt å kjøre forbi (kanskje de likte bakhodet mitt veldig godt?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!En stygg forbikjøring nå nylig kostet jo livet til et ektepar og en liten gutt på 5 år.
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Jeg snakker jo ikke om når man har en bil eller to bak seg. Men lager man kø (type mer enn 5-6 biler), så vet man jo at det medfører at folk vil komme til å kjøre forbi. Derfor vil jeg heller legge til rette for trygge, gode forbikjøringer.
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Hvis jeg kjørte et stykke bak i en kø som lå så vidt over fartsgrensen, og den fremste bilen hadde begynt å slakke på farten for å slippe forbi en bil eller to om gangen, hadde jeg blitt irritert, tror jeg. Det ville jo ført til veldig rykkete kjøring i en kø som i utgangspunktet holdt en helt grei fart.
__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Hvorfor det, hvis du ligger så vidt over fartsgrensen? Jeg ser ikke det som mitt ansvar jeg, og jeg er ikke sikker på om det bidrar til en tryggere trafikk heller.
__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|