|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye bruker storfamilier på mat i mnd? | |||
2.000-4.000 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
4.000-6.000 |
10 | 18,52% |
6.000-8.000 |
14 | 25,93% |
8.000-10.000 |
17 | 31,48% |
10.000-12.000 |
10 | 18,52% |
12.000-14.000 |
1 | 1,85% |
14.000 ++ |
0 | 0% |
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg pleier forresten å være flink til å handle frukt og grønt på Coop eller Smart Club, evt. ICA når de har 40% off. Det sparer vi mye på.
![]() |
#22 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi har to barn og bruker litt under 4000 i måneden på mat. Handler en gang i uka og bruker tilbud på karbonadedeig, koteletter, ost og fisk.
![]() |
#23 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi ligger rundt 7000+ i mnd. To voksne, en storspist 9,5 åring, en 6,5 åring med spesialkost og en matglad jente på 4, samt to katter.
![]() |
#24 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er fire i familien, meg, frøken på 4, gutt på 6 og eldstemann på 10 år. Vi bruker 6-8000 kr i mnd på mat.
![]() |
#25 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er to voksen og to barn. Bruker 5000-6000 kroner i mnd.
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er to voksne og tre små, minstemann bruker bleier. Vi bruker 8-10000 i mnd på mat og husholdning (dvs det man kjøper på dagligvarebutikker). Jeg ukeshandler, det er helt nødvendig. Ellers blir det enda mer. Jeg flyr ikke så mye rundt etter tilbud med mindre det er tilbud på kjøtt eller karbonadedeig. Vi lever godt, men jeg kjøper ikke overskudd av noe egentlig, og jeg tenker over hva middagene koster i løpet av en uke mens jeg planlegger.
![]() |
#27 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er to voksene og tre barn, og vi bruker ca 9 000-10 000 på mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?
Men du kan da ikke ta med røyk i matbudsjettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Nei, nei, det var derfor jeg skrev mat/forbruksbudsjettet |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Ett, to, mange barn?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med mange barn, tenker jeg mer enn 2 barn. Siden vi har 4 barn mellom 2 og 7 år, hvorav 3 bruker bleier, blir det feil å sammenligne oss med de som har 2 eller 1 barn. Man bruker jo ganske mye mer penger når man har 4 kontra 2 barn.
![]() |
#32 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Bleier er da ikke mat? Bleier er ikke spesielt dyrt heller.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Bleier er ikke mat, men det inngår i dagligvarene vi kjøper. Og selv om bleier er billig, så blir det en del kroner av det når man må kjøpe til 5 barn. Etter mine beregninger innebærer det fort 700 kr i måneden. Det vil bli mindre nå fremover, siden det eldste bleiebarnet er i ferd med å slutte og bruker bare om natten og på tur i barnehagen.
![]() |
#34 |
Er frisk!
|
Jeg kan prøve å beskrive handlemønsteret. Tror aldri vi har vært over 4000 kr i måneden. Men du kan plusse på 600 kr i matpenger i barnehagen. Ungene får all mat der og spiser bare frokost og middag hjemme.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi bruker altfor mye. Det er mye vi kan spare på. Vi ukehandler stortsett, men det blir litt handling utenom (veldig vanskelig å unngå når jeg jobber i matbutikk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nettopp funnet ut at Coop extra alltid har 40% på frukt og grønt, vi sparer enormt mye på å handle det der. F.eks. koster en bunt med asparges rundt 19 kr der, mot 39 på Ica. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|