Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye bruker storfamilier på mat i mnd?
2.000-4.000 2 3,70%
4.000-6.000 10 18,52%
6.000-8.000 14 25,93%
8.000-10.000 17 31,48%
10.000-12.000 10 18,52%
12.000-14.000 1 1,85%
14.000 ++ 0 0%
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-09, 17:31   #21
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Dere som har mange barn, hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Jeg pleier forresten å være flink til å handle frukt og grønt på Coop eller Smart Club, evt. ICA når de har 40% off. Det sparer vi mye på.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 17:41   #22
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har to barn og bruker litt under 4000 i måneden på mat. Handler en gang i uka og bruker tilbud på karbonadedeig, koteletter, ost og fisk.

Gammel 05-10-09, 18:41   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ligger rundt 7000+ i mnd. To voksne, en storspist 9,5 åring, en 6,5 åring med spesialkost og en matglad jente på 4, samt to katter.
I tillegg har vi så og si alltid flere barn i helgene.

Gammel 05-10-09, 19:22   #24
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vi er fire i familien, meg, frøken på 4, gutt på 6 og eldstemann på 10 år. Vi bruker 6-8000 kr i mnd på mat.

Når jeg er flink og kjøper inn for hele uka, så ligger vi på 2000 kr i uka tilsammen. Det er inkludert, såpe, dopapir m.m.

Gammel 05-10-09, 20:24   #25
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi er to voksen og to barn. Bruker 5000-6000 kroner i mnd.

Eldste står på gluten- og eggefri diett, så det fordyrer noe.

Minsten bruker bleier, men vi har TB så det går det ikke penger til på butikken.

Vi ukeshandler, også fyller på med frukt/grønnsaker ved behov. Etter vi begynte med dette så har vi spart 2000-3000 kroner i mnd. For og få dette til ig gå må jeg være streng med meg selv, sette opp nøye ukesmeny og bare handle det jeg skal, ikke 5-6 andre ting. Vi spiser svært lite snop, så der sparer vi nok og inn noe.

Poteter og gulrøtter har vi hjemme, så det kjøper vi heller ikke på butikken.

Gammel 06-10-09, 13:14   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er to voksne og tre små, minstemann bruker bleier. Vi bruker 8-10000 i mnd på mat og husholdning (dvs det man kjøper på dagligvarebutikker). Jeg ukeshandler, det er helt nødvendig. Ellers blir det enda mer. Jeg flyr ikke så mye rundt etter tilbud med mindre det er tilbud på kjøtt eller karbonadedeig. Vi lever godt, men jeg kjøper ikke overskudd av noe egentlig, og jeg tenker over hva middagene koster i løpet av en uke mens jeg planlegger.

Jeg vil gjerne gå på kurs hos de som greier seg med mye mindre og sier de lever godt, jeg skjønner virkelig ikke hvordan dere får det til.

Gammel 06-10-09, 13:18   #27
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi er to voksene og tre barn, og vi bruker ca 9 000-10 000 på mat.
Vi kunne sikkert skjært inn litt, men jeg føler ikke at vi sløser heller.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 17:03   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi var inntil i sommer tre tenåringer og to voksne og et mat/forbruksvarebudsjett på 14000 i måneden. Dette inkluderer frisør, hårvask, klær osv. Som regel ble det litt snaut - selv om ungene må kjøpe selv alt av klær og sko jeg mener de strengt tatt kan klare seg uten.

Vi er ikke flinke til å tilbudshandle og røyker begge to, det er dyrt det.

Men du kan da ikke ta med røyk i matbudsjettet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:16   #29
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nei, nei, det var derfor jeg skrev mat/forbruksbudsjettet (og jeg er heldigvis en utdøende rase)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:31   #30
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ett, to, mange barn?

Vi har tre barn og bruker ca 8000,- i måneden til det vi handler i matbutikken. Ungene får 2600,- i kostpenger fra NAV.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:33   #31
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ett, to, mange barn?

Vi har tre barn og bruker ca 8000,- i måneden til det vi handler i matbutikken. Ungene får 2600,- i kostpenger fra NAV.

Med mange barn, tenker jeg mer enn 2 barn. Siden vi har 4 barn mellom 2 og 7 år, hvorav 3 bruker bleier, blir det feil å sammenligne oss med de som har 2 eller 1 barn. Man bruker jo ganske mye mer penger når man har 4 kontra 2 barn.

Gammel 08-10-09, 11:47   #32
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Bleier er da ikke mat? Bleier er ikke spesielt dyrt heller.

Barn som bruker bleier spiser jo mindre enn dem som er eldre og har sluttet.

Antallet barn er relevant, ja. Men det er også hva man legger i begrepet mat.

I vår mat inngår for eksempel tannbørster, tanntråd, doruller, deodorant, gummistøvler, og annet man får kjøpt på OBS.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:52   #33
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bleier er ikke mat, men det inngår i dagligvarene vi kjøper. Og selv om bleier er billig, så blir det en del kroner av det når man må kjøpe til 5 barn. Etter mine beregninger innebærer det fort 700 kr i måneden. Det vil bli mindre nå fremover, siden det eldste bleiebarnet er i ferd med å slutte og bruker bare om natten og på tur i barnehagen.

For meg inngår "mat" alt man får kjøpt på Kiwi, Prix, Rema 1000, Meny og Ica - ikke alle de andre produktene man får hos Obs, som gummistøvler, men mat, bleier, våtservietter, rengjøringsmiddel, tannkrem, såper og kremer, dopapir ...

Gammel 08-10-09, 18:42   #34
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi er to voksne og tre små, minstemann bruker bleier. Vi bruker 8-10000 i mnd på mat og husholdning (dvs det man kjøper på dagligvarebutikker). Jeg ukeshandler, det er helt nødvendig. Ellers blir det enda mer. Jeg flyr ikke så mye rundt etter tilbud med mindre det er tilbud på kjøtt eller karbonadedeig. Vi lever godt, men jeg kjøper ikke overskudd av noe egentlig, og jeg tenker over hva middagene koster i løpet av en uke mens jeg planlegger.

Jeg vil gjerne gå på kurs hos de som greier seg med mye mindre og sier de lever godt, jeg skjønner virkelig ikke hvordan dere får det til.

Jeg kan prøve å beskrive handlemønsteret. Tror aldri vi har vært over 4000 kr i måneden. Men du kan plusse på 600 kr i matpenger i barnehagen. Ungene får all mat der og spiser bare frokost og middag hjemme.

Kjøtt, karbonadedeig og kyllingfilet handles alltid på tilbud. Ellers kjøper vi alt på Rema 1000. Vi handler på fredager. Vi har ikke ukesmeny men har alltid fryseren full av mat slik at vi stort sett kan lage det vi har lyst på hver dag.

En typisk fredagshandel ser slik ut:

4 brød (grove og dyre...)
7 l melk
1,5 l juice
2 bokser leverpostei
1 boks prim
1 kaviar
1 pakke kokt skinke
2 0,5 l yoghurt
1 pk soft smør
Bananer
Epler
Druer
Pærer
Paprika
Champignon
Løk
Poteter
Broccoli
Blomkål
Purre
Poteter
Gulrøtter
1 pakke frossen laks i stykker
1 fiskepudding
1 melkesjokolade

Dette handler vi stort sett hver gang. Så er de jo mange varer som må med ikke så ofte. Mel, sukker, kakao, bakepulver, gjær, vaniljesukker, rosiner, 4-korn, gulost, brunost, egg, krydder, rømme, creme fraiche, dopapir, tannkrem, tannbørster, shampoo, balsam, is, saft, Toroposer (lite av det), vaniljesaus, ulike desserter, andre typer frukt, potetgull, brus, pølser, karbonader, osv.

Samlet pleier det å bli 700 kr. Det vil si ca 3000 kr i måneden. Så er det noen storinnkjøp av kjøtt, karbonadedeig og kyllingfilet - og samlet kan det vel bli bortimot 4000 kr i måneden.

Spiser mye "husmannskost" - poteter, gulrøtter og andre grønnsaker - også noe fisk eller kjøtt. Lager det aller meste fra bunn, men ikke avansert mat.

Gammel 08-10-09, 18:50   #35
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mellom 6-7000 kr i mnd.

Gammel 10-10-09, 19:04   #36
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker altfor mye. Det er mye vi kan spare på. Vi ukehandler stortsett, men det blir litt handling utenom (veldig vanskelig å unngå når jeg jobber i matbutikk).

jeg krysset av for 10 -12000, men tror vi kan vippe over det også.

Vi er 3 barn og 2 voksne.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 19:10   #37
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Jeg pleier forresten å være flink til å handle frukt og grønt på Coop eller Smart Club, evt. ICA når de har 40% off. Det sparer vi mye på.

Jeg har nettopp funnet ut at Coop extra alltid har 40% på frukt og grønt, vi sparer enormt mye på å handle det der. F.eks. koster en bunt med asparges rundt 19 kr der, mot 39 på Ica.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.