|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Smugleser
|
Sv: Overbeskytter dere?
Vet du, jeg rakk ikke å se det ferdig - telefonen ringte i det jeg skrev innlegget, derfor også (forhåpentligvis) usedvanlig dårlig språk fra undertegnede.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Overbeskytter dere?Nja, både ja og nei. Men, jeg jobber hardt med meg selv. Problemet ligger vel ikke så mye i dette med bekledning eller beskyttelse/nervøsitet for aktivitet. Jeg har tidlig lært meg at hvis det er for skummelt å se på det han driver på med så er det bare en løsning - jeg må snu meg bort. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fortynnet
|
Selvstendighet er da noe annet enn overbeskyttelse som det er snakk om her? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Overbeskytter dere?Tja, jeg vet ikke. Som med alt annet så er man jo selv overbevist om at man selv er akkurat PASSE beskyttende, og de andre er enten HYSTERISKE eller TOTALT UANSVARLIGE!
|
|
|
#25 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Overbeskytter dere?Ja.
|
|
|
#26 |
|
Travelt opptatt
|
Det henger da helt klart sammen. Hvis mamma (eller pappa, men det er det sjelden jeg har sett) hele tiden våker over barna, løfter dem opp hvis de krabber utenfor leiketeppet, nekter dem å bli skitne av matrot, nekter dem å kle på seg selv osv, da er det veldig sjelden at de slipper dem av syne ute på leikeplassen heller.
|
|
|
#27 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Overbeskytter dere?Nei, jeg synes ikke jeg er overbeskyttende...barn må få lov til og være barn... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Overbeskytter dere?Jeg tror jo ikke det, men jeg beskytter mer enn mine foreldre gjorde. Ikke på fysisk utfoldelse, de får klatre og herje uten problemer (jeg er nok mer nøye på sykkelhjelm og redningsvest, men det er nok mer i tiden nå). Men de får ikke bevege seg like fritt som jeg fikk. De får ikke være like lenge hjemme alene, jeg er mer fokusert på sikkerhetsgreier hjemme som hvor kjemikalier oppbevares og trappegrinder. Jeg føler meg ikke overbeskyttende, men noen vil sikkert si jeg er det. Og noen mener sikkert jeg er på den andre siden av grensa, ungene mine er blant de første som får gå selv til skolen på trinnet.
|
|
|
#29 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Overbeskytter dere?Jeg mener ikke det. Eldste (snart 5) får gå alene til kamerater, 3-7 min å gå. Vi bor i et trygt (alt er vel relativt) og veldig barnevennlig rekkehusfelt. Han har stort behov for selvstendighet, og elsker å få litt ansvar og gå (sykle) litt på egenhånd.
|
|
|
|
#30 |
|
Leser
|
Sv: Overbeskytter dere?Hvis du finner noen her inne som mener de er overbeskyttende etter hovedinnlegget blir jeg overrasket.
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, jeg er det. Mannen er værre enn meg men jeg er nok ikke helt god. Jeg lar f.eks ikke Mazungen sitte på med venner som ikke bruker forskriftsmessig barnesikring (det er skremmende mange). Først i år har hun fått fritt leide på øya om sommeren. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sv: Overbeskytter dere?Nja, jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg er nok litt overbeskyttende. Ikke i form av at jeg hindrer han i å utfolde seg innenfor rimelighetens grenser. Han må gjerne klatre, sykle og herje på. Han må bruke hjelm, refleks etc. Men det anser jeg ikke som å være overbeskyttende, men fornuftig.
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sitron sa det jo greit. |
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Overbeskytter dere?Nei, jeg synes ikke det egentlig. De får være barn og prøve og feile. Om det innebærer knall og fall, tårer og blod er det noe som hører med. (Betyr ikke at jeg liker det altså..).
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Sv: Overbeskytter dere?Jeg innrømmer glatt at jeg synes det kan være vanskelig å være avslappet om ungene mine klatrer opp i høyden, da jeg har kronisk høydeskrekk, så sånn aktivitieter er mer med pappan dems enn med meg.
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overbeskytter dere?Jeg så på reportasjoen på Puls med stor interesse. Ungene mine har ikke hjelm når de bruker sparkesykkel, men de sitter forsvarlig festet i bilsete.
|
|
|
|
#39 |
|
Ferdig!
Sv: Overbeskytter dere?Nei, jeg er vel ikke det. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Opp og ned
|
Sv: Overbeskytter dere?Det går litt over etter hvert barn man får tror jeg. Jeg var nok mer hønemor da jeg hadde en, men etter tredjemann kom så ble jeg ganske avslappet på at ting går som regel bra. Jeg beskytter der jeg må når det gjelder sikkerhet som er påbudt. De får heller ikke sykle uten hjelm og nekter meg også å sykle uten hjelm. De har fått lære hva som er riktig å gjøre og ser selv at det er greit å høre på de som er eldre og som har erfart, men de får lov å erfare at det å gå ut i minusgrader i kun strømpebukse og t-skjorte er ubehagelig. Nå spør de selv om mer klær om de fryser.
|
![]() |
|
|