Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?
Ja, jeg unngår juleprodukter før desember/advent har startet. 101 61,21%
Nei, jeg konsumerer juleprodukter helt uavhengig av vi er kommet til desember eller ikke 64 38,79%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-09, 20:43   #61
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Spinnoff: Unngår du å konsumere juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt ikke. Jeg nyter førjulstiden så tidlig jeg kan for å få med meg mest mulig. ELSKER førjulstiden og kan godt begynne nå i oktober jeg.
Jeg liker jo best desember måned da, den har et spesielt preg over seg. Gu' som jeg gleder meg!

Jeg sier meg enig med Iset.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:23   #62
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Flott, det skal jeg prøve i en av desemberdagene! Fisken blir ikke altfor salt når man bader den i salt før steking altså? Saltet trekker ut sammen med vannet? *domm*

Nei, den blir akkurat passe. Som du sier forsvinner mye av saltet ut med det vannet som helles av.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:26   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Good, da skal jeg prøve dette. Gleder meg, det høres jo veldig godt ut da. Spesielt tilbehøret.

Gammel 16-10-09, 12:38   #64
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ventenazi, ingenting konsumeres før 1. søndag i advent. Men, etter det er alle sluser åpne. Før var jeg helt opphengt i at vi skulle vente helt til det faktisk ble jul, men oppdaget at det egentlig er i førjulstida vi koser oss mest.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:40   #65
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg hører mange si at det er tilbehøret som er best. Selv hører jeg til de som godt kan maule lutefisk, til og med kald dagen derpå.
Det er forresten veldig godt med kald lutefisk og god sennep inni lefse. Jadda.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 16-10-09, 12:41   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Det er forresten veldig godt med kald lutefisk og god sennep inni lefse. Jadda.

Har du smakt pinnekjøtt-burrito? Jeg tror det var her inne jeg hørte om det, faktisk. Prøvde meg på det i fjor og det var helt vanvittig godt! Tortilla - god fet kålrabistappe - renset pinnekjøtt, rull sammen. Jeg MÅ ha det hver jul nå fremover.

Gammel 16-10-09, 13:05   #67
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg smaker, men er ingen storkonsument før desember. Er ikke blant dem som sparer pinnekjøttet til julaften. Kan godt spise det på julebord og til påske. Det er jo alt for godt til å spises kun en gang i året?

Synes dere for eksempel taco/pizza/biff (fyll inn noe du er glad i) blir mindre godt dersom det spises flere ganger i året?

Storebror ble født for tidlig i uke 32 - første uka i oktober. Jeg storesøster kom på besøk etter noen dager, med julemarsipan i veska. Etter det må jeg ha en pose julemarsipan til kos i god tid før jul. Pepperkaker, småkaker og julepålegg spares til siste halvdel av november eller helt til desember.

Klementiner spiser jeg når det finnes i butikken.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:09   #68
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Åh, diskuterer vi julemiddager også?
De må jo prøvelages en gang før jul, og repeteres en gang etter jul. Det er ikke maten i seg selv, men kombinasjonen av stemning, høytidelighet, godt selskap, god mat, god drikke, og tid med familien, som gjør julen til det den er for meg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:17   #69
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Siden vi har ribbe på julaften, så må vi ha en ribbemiddag i løpet av høsten. Men, den kan vi ikke ha for tett på julaften.

Ellers så er jeg rimelig fornøyd med at familien har valgt ribbe, for det betyr at vi kan meske oss med massevis av lutfisk i adventstiden. MASSEVIS.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:18   #70
scilla

scilla sin avatar

Standard

Har du smakt pinnekjøtt-burrito? Jeg tror det var her inne jeg hørte om det, faktisk. Prøvde meg på det i fjor og det var helt vanvittig godt! Tortilla - god fet kålrabistappe - renset pinnekjøtt, rull sammen. Jeg MÅ ha det hver jul nå fremover.

Får prøve ut dette etter 2.dagsmiddagen som består av pinnekjøtt.

Gammel 16-10-09, 19:18   #71
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, så absolutt ikke. Her begynner det å rykke i julefoten allerede i slutten av oktober .

Gammel 16-10-09, 21:46   #72
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg begynner å kose meg med julesnadder nå i oktober. Jeg foretrekker det slik for å få mest mulig gleder av julen, men blir likevel ikke lei av det før julaften av den grunn. Julen for meg begynner i midten av oktober.
Jeg kjøpte forresten julemenn i dag.

Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 00:47   #73
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Jeg har spist pepperkaker i dag. :bryter sammen og tilstår:

Vi drakk julebrus i kveld. Bare sånn juksejulebrus fra Hamar & Lillehammer da, så det teller egentlig ikke.

Gammel 18-10-09, 19:37   #74
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Vi drakk julebrus i kveld. Bare sånn juksejulebrus fra Hamar & Lillehammer da, så det teller egentlig ikke.

Høøh, juksejulebrus?

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:47   #75
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Nei, så absolutt ikke. Her begynner det å rykke i julefoten allerede i slutten av oktober .

Gammel 18-10-09, 20:19   #76
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Høøh, juksejulebrus?

Det er jo bare champagnebrus med juleetikett! Dahls, derimot, DET er julebrus.

Gammel 18-10-09, 20:29   #77
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser konsekvent ikke klementiner eller marsipan før i desember, nei!

Gammel 19-10-09, 15:53   #78
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg venter til desember, men da blir det myyye gløgg, pepperkaker og marsipan.

Gammel 19-10-09, 15:53   #79
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg spiser konsekvent ikke klementiner eller marsipan før i desember, nei!

Ja, og i år går det kanskje an å vente uten å være bekymret for at Inka skal ha spist opp alle klementinene før det blir desember.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:42   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Ja, og i år går det kanskje an å vente uten å være bekymret for at Inka skal ha spist opp alle klementinene før det blir desember.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.