|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Jeg og lillebror ble vaksinerte i går. Jeg tenker storebror skal få den når den blir tilgjengelig for røkla, men mannen skal få bestemme selv. Han har ikke bestemt seg.
|
|
|
#42 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!
Her har vi det på samme måte. Men vi fikk beskjed om at snuppa får den torsdag neste uke. Synes det er alt for lang tid til. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gir vaksinen beskyttelse fra første dag da? Nå er ikke jeg noen ekspert, men i alle fall med vanlig influensavaksine så er det vel ca. 2 uker før den virker ordentlig såvidt jeg husker? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Ja, vi tre største skal helt klart ta den. De som trenger den mest her hos oss kan ikke ta den grunnet eggeallergi som er kraftig og en stk innlagt på nyfødt intensiv og enda lenge til terminen. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke. Har prøvd å få tak på fastlegen, men det er ikke enkelt. Jeg har fint mulighet til å ha henne hjemme, men spørsmålet er hvor mye man kan skjerme henne, grunnet de tingene du skrev her med mer. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Først hadde jeg tenkt at ingen skulle ta den. Så fikk jeg høre fra Aleris at jeg burde, siden jeg er forholdsvis nyoperert. Og nå vurderer jeg å vaksinere barna også, så får mannen bestemme selv.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Utfra det jeg leste i "spørre og svar" fra fhi i vg, så har de fleste god beskyttelse av den innen tre uker etter at den er tatt.
|
|
|
#48 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Fikk beskjed i går fra helsesøster at snuppa får den i to doser, men at resten av familien får den i en. Men det kan jo ha forandrets igjen. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Glamorøs
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Er det slik at den taes i to omganger? Med hvor lang tid i mellom? VI skal reise bort senere i høst og det er jo dumt om det er akkurat når neste sprøyte skal tas.
|
|
|
#50 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Men er det anbefalt at alle barn over 6 mnd tar den nå?
|
|
|
#52 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Fikk beskjed i går at det må gå 3 uker mellom dose 1 og 2. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
De forandret det fra 3 år til 6 mndr i dag eller i går ja.
|
|
|
#56 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!MinaX, har du funnet ut hvordan det gjøres hos oss? Hverken helsestasjonen eller fastlegen kunne gi meg svar i dag.
|
|
|
#58 |
|
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!I og med at familien min ikke tilhører risikogruppen vil vi ikke få mulighet til å bli vaksinert før i midten av desember. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Ja, to doser for de i risikogruppen og en dose for de som er friske. Blev vi informert om i går, men infoen forandres jo raskt. |
|
|
|
![]() |
|
|