Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 22:42   #101
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Det er ikke vaksinehysteri her jeg bor. Alle jeg snakker med, familie, venner, kollegaer, foreldre, bhgbarn - Ingen skal vaksineres. De stoler på at dette går bra, og det håper jeg også.

Ja, derfor er det enda mindre beskyttelse.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:42   #102
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Kanskje teit å si urettferdig da, men vi skal ikke ta den. Ikke min mormor på over 70 år vil ta denne. Hun tar aldri vanlig influensavaksine heller og har aldri vært syk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:43   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke min mormor på over 70 år vil ta denne. Hun tar aldri vanlig influensavaksine heller og har aldri vært syk.

Du glemte :datapunkt:.
Min mor MÅ ta både denne og svinevaksinen siden hun er i risikogruppen og kan risikere å dø om hun blir smittet. Vi andre tenker å ta den mest av hensyn til andre, for å forebygge smitte overalt.

Gammel 24-10-09, 22:46   #104
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det noen som vet mer konkret hvor mye kvikksølv det er i disse vaksinene? Og hva mengden konkret betyr, f.eks sammenlignet med hva vi får i oss andre steder fra.

Sitat:

Med et gjennomsnittlig norsk kosthold får man i seg ca 4 mikrogram kvikksølv daglig, mens en dose Pandemrix inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5569:2:::0:0

Gammel 24-10-09, 22:46   #105
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Kanskje teit å si urettferdig da, men vi skal ikke ta den. Ikke min mormor på over 70 år vil ta denne. Hun tar aldri vanlig influensavaksine heller og har aldri vært syk.

Din mormor på 70 kan godt være immun mot svineinfluensa, mange av dem over 60 år er det. Men, samtidig, hvis de først får den, så får de fler og alvorligere komplikasjoner.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:46   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Veronal! Da er det jo ikke noe å snakke om, engang?

Gammel 24-10-09, 22:47   #107
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du glemte :datapunkt:.
Min mor MÅ ta både denne og svinevaksinen siden hun er i risikogruppen og kan risikere å dø om hun blir smittet. Vi andre tenker å ta den mest av hensyn til andre, for å forebygge smitte overalt.

Stoler på at immunforsvaret hennes er veldig bra og klarer seg fint uten vaksiner. Som sagt, hun har aldri hatt influensa eller ligget i feber osv. Hun har en vond fot, men det er det hele.

Gammel 24-10-09, 22:48   #108
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Din mormor på 70 kan godt være immun mot svineinfluensa, mange av dem over 60 år er det. Men, samtidig, hvis de først får den, så får de fler og alvorligere komplikasjoner.

Ja det kan hende. Jeg kan også få svinefluen, men tar ikke vaksine for det. Ikke om jeg fikk en million. :sta:

Gammel 24-10-09, 22:50   #109
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja det kan hende. Jeg kan også få svinefluen, men tar ikke vaksine for det. Ikke om jeg fikk en million. :sta:

Ja, det kan du. Spesielt hvis ingen i din omgangskrets vil ta vaksine.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:50   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en temmelig stor risiko for at Lillemann blir alvorlig syk av typen med fare for liv om han får svineinfluensaen - ja vanlig influensa egentlig. Jeg er ikke villig til å gamble med han sitt liv ved å unnlate å la ham få vaksina. Da gambler jeg heller med den mikroskopiske risiko at han blir dårlig av bivirkningen.

Samme gjelder for resten av familien. De ansatte i Lillemann sin barnehageavdeling kommer også til å bli vaksinert, de står blant de første i køen når vaksina kommer til vår kommune - av den grunn at de har Lillemann og et barn til som kommer til å sveve i livsfare om svinet kommer før vaksina.

Jeg kjenner jeg er veldig glad jeg omgir meg med mennesker som velger å vaksinere seg...

Gammel 24-10-09, 22:54   #111
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Ja, det kan du. Spesielt hvis ingen i din omgangskrets vil ta vaksine.

Det må folk velge selv. Jeg som jobber i barnehage har ingen plikt til å forlange vaksiner av den ene eller den andre, så lenge dette er helt valgfritt. Det er ingen som er blitt syke enda. Fra august til nå har vi hatt 2 syke barn, ene med ørebetennelse, og andre med oppkast. Ellers har alle vært friske og raske. Det kan komme sykdom, selvsagt. Men vi får ta det så det kommer.

Gammel 24-10-09, 22:55   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det burde hvertfall blitt pålagt at alle som jobbet med barn skulle ta vaksinen. Eller, pålagt og pålagt, men jeg liker hvertfall tanken på at de som omgir seg med barn hver dag gjør det de kan for å minske risikoen.

Gammel 24-10-09, 22:55   #113
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar Veronal. Litt fakta er kjekt å ha. Herremin, hva er det folk gnåler om da, vedrørende dette kvikksølvet? Tilsetningsstoffene i vaksinen? Hva utgjør de, sammenlignet med et gjennom et gjennomsnittelig kosthold mon tro?

Gammel 24-10-09, 22:56   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men er det kvikksølv i sigaretter, lurer jeg fremdeles på. Noen som vet?

Gammel 24-10-09, 22:57   #115
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde hvertfall blitt pålagt at alle som jobbet med barn skulle ta vaksinen. Eller, pålagt og pålagt, men jeg liker hvertfall tanken på at de som omgir seg med barn hver dag gjør det de kan for å minske risikoen.

Jeg, egoistisk nok, liker i hvertfall tanken på at de voksne rundt min sønn velger å vaksinere seg.

Gammel 24-10-09, 22:58   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Og det skjønner jeg veldig godt.

Gammel 24-10-09, 22:59   #117
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Men Iset: Vaksinen er helt ny og lite utprøvd. Noen har dødd av den, eller fått mange andre bivirkninger. Hva om andre sykdommer popper opp om 10-20 år etter at alle massevaksinerte seg? Vi må respektere at folk er skeptiske til denne vaksinen. 59 på FP her har sagt de ikke skal ta vaksinen. Det er grunner til det. Jeg velger å tro at dette går bra, og at media hauser dette opp for mye.

Gammel 24-10-09, 22:59   #118
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det kvikksølv i sigaretter, lurer jeg fremdeles på. Noen som vet?

Ved lett googling har jeg funnet at det er kvikksølv i sigaretter. F.eks står det her.

Gammel 24-10-09, 23:00   #119
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen har dødd av den, eller fått mange andre bivirkninger.

Har noen dødd av svineinfluensavaksinen?

Jeg har ikke fulgt med, men er ikke svineinfluensavaksinen produsert på samme måte som vanlig influensavaksine?

Gammel 24-10-09, 23:01   #120
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Har noen laget en ny poll her inne etter de nye anbefalningene?

En enkel "Ja, nei, vet ikke," poll hadde gjort seg.
Jeg tror nemlig mange har ombestemt seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.