Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 21:28   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Ugh - nå kom jeg på en lærer jeg hadde på ungdomsskolen. Han stinket etterbarberingsvann - vi kunne lukte ham på et par etasjers avstand. :ugh:

Gammel 24-10-09, 21:36   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

På ungdommskolen hadde vi en som enten var borte på atter en tredagers, eller så luktet han fyll... og når han for en gangs skyld ikke gjorde det, luktet han likevel innmari av sur røyk. Kan ikke si det var undervisningen hans vi la mest merke til. Nei, men som tenåringer flest, så var det vel egentlig alt annet enn undervisningsmetidene til lærerene vi la merke til og snakket om uansett. Han med den samme skjorta på 9. klassebildene på veggen i gangen f.eks. Da snakker vi 10-15 år med bilder...

Muligens er lærere med en lukt som gjør at folk ikke ber om hjelp rett og slett fordi de ikke orker å være nær vedkommende, mer negativt for læringen enn at guttene kanskje ber om hjelp en gang ekstra fordi puppene til læreren duver litt?

Enkel eller dobbel moral, usømmelig blir det vel om det duver under en burka også

Gammel 24-10-09, 21:42   #103
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner virkelig ikke om guttungens lærer bruker bh. Er det noe jeg burde hatt innsikt i?

Gammel 24-10-09, 21:47   #104
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare kjenner jeg må spørre om dette på foreldresamtalen i november - "si meg lærer H, bruker du bh når du underviser?" :guttemamma:

Gammel 24-10-09, 21:55   #105
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg aner virkelig ikke om guttungens lærer bruker bh. Er det noe jeg burde hatt innsikt i?

Jeg synes ikke i utgangspunktet man kan kreve innsikt i lærerens BH, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:55   #106
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:55   #107
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Etter 3 års ansettelse på samme skolen - og med samme tøystil - ble jeg en dag kalt inn til rektor, med beskjed om at "noen av mine kolleger" hadde reagert på min påkledning, som var for party og sexy. Hun kunne ikke fortelle meg hvilke plagg det gjalt, men det var bare for utringet, kort og fargerikt det hele. Om jeg ikke kunne kle meg mer som en dansk lærerinne ? Av hensyn til mine gutte-elever, som i forveien tenkte på sex sånn circa hver annen minutt, og ikke skulle miste konsentrasjonen p.g.a. min fremtoning.

Det gikk flere dager før jeg forsiktig turde spørre en av mine kontorkammerater om hun noensinne hadde reagert på klesstilen min ? Hun skrattet bare. De kolleger som etterhvert fikk vite om det, skrattet like høyt (i hvert fall foran meg). Dibmannen sa, at jeg skulle ta det som kompliment. Min tillidsvalgt sa han var flau over å være norsk, og henvendte seg til rektor, som forsvarede seg med at dette kunne være et følsomt tema for noen, derfor var det fullt ut forsvarlig med anonym klaging. Det kom en del fornøyelige "dansk lærerinne" spøk. Ja, egentlig fikk jeg masse bekreftelse på, at det ikke var meg som hadde gjort noe forkert her, og at mine antrekk var helt OK.

Men jeg kom meg aldri riktig over det, og sa opp jobben min (p.g.a. flere forhold) et halvt år senere, midt i skoleåret. Hvem som eventuelt hadde klaget, og på hvilket antrekk, fant jeg aldri ut av. Jeg anførte i oppsigelsessamtalen episoden som medvirkende årsak til min oppsigelse, og fikk bare sure reaksjoner fra både rektor og assisterende rektor. Fortsatt ingen konkret redegjørelse eller henvisning til skriftlig kleskode, bare påstande i retningen "dette vet alle".

Så katj, om du virkelig står ved det du skriver her og reagerer på lærerens manglende BH-bruk, synes jeg helt ærlig at du selv skal ta det opp med henne, ansigt til ansigt, med forklaring om hvorfor du mener hennes løshengende pupper er et problem. Kun da vil du få litegranne respekt fra meg, fordi du da i det minste står ved dine holdninger.

Gammel 24-10-09, 22:11   #108
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg ledd på meg hikke av denne tråden. :informerer:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:19   #109
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Muligens er lærere med en lukt som gjør at folk ikke ber om hjelp rett og slett fordi de ikke orker å være nær vedkommende, mer negativt for læringen enn at guttene kanskje ber om hjelp en gang ekstra fordi puppene til læreren duver litt?

Nettopp, det er lukten som er viktig her. Hva er god puppeduft?

Gammel 24-10-09, 22:21   #110
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ugh - nå kom jeg på en lærer jeg hadde på ungdomsskolen. Han stinket etterbarberingsvann - vi kunne lukte ham på et par etasjers avstand. :ugh:

mon tro hva slags lukt han kamuflerte?

Gammel 24-10-09, 22:22   #111
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Nettopp, det er lukten som er viktig her. Hva er god puppeduft?

Si det... mine har åpenbart en fristende lukt for visse befolkningsgrupper, guttungen river gledelig av meg genseren. Og da jeg holdt min nyfødte (ok, ei uke gamle), noe småsultne svigerinne, tok det sannelig ikke lang tid før hun begynte å sutte på klærene mine heller... Men om skoleunger liker lukten av mormelk fra puppene er vel en annen sak...

Gammel 24-10-09, 22:22   #112
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine pupper lukter mest melk nå om dagen. Og på slutten av dagen føler jeg meg som en glamourmodell på jobb dersom babyen ikke har vært på besøk og lettet på trykket. Håper studentene mine klarer å holde fokus likevel, det vil vel vise seg når labjournalene er levert.

Gammel 24-10-09, 22:24   #113
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og da jeg holdt min nyfødte (ok, ei uke gamle), noe småsultne svigerinne, tok det sannelig ikke lang tid før hun begynte å sutte på klærene mine heller...

Din bror bedriver barnerov.

Ok, da. Det kan også være stor aldersforskjell på mannen din og søsteren hans. :innrømmer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:26   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerinne?

Gammel 24-10-09, 22:27   #115
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg for min del syns det er ganske konservativt å bruke tituleringen "lærerinne".

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:28   #116
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 24-10-09, 22:37   #117
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Dette var i det minste underholdende en lørdagskveld.

Gammel 24-10-09, 22:54   #118
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kreve å få innsikt i noens BH, ville jeg ansett som et meget indecent proposal.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:58   #119
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg for min del syns det er ganske konservativt å bruke tituleringen "lærerinne".

Ha, ha, jeg har en forelder som kaller meg frøken.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:59   #120
Malama

Malama sin avatar

Standard

Din bror bedriver barnerov.

Ok, da. Det kan også være stor aldersforskjell på mannen din og søsteren hans. :innrømmer:

Jepp, min mann har fire søsken. Han er den eldste, 30 år gammel, så har han to søstre som er 19 og 17. Så har han to halvsøsken, en bror på 2 og altså ei helt lita søster født forrige måned.

(Min svigerinne i form av min brors samboer er derimot eldre enn noen av mine svigerinner på mannens side, og venter min nevø om noen måender)

Men, ingen av disse er lærerinner da...

Emneord
fine tråden!, tjenerstab

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.