Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Et litt paranoid spørsmål

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 17:48   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Et litt paranoid spørsmål

Er det ok å nevne tråder eller utsagn fra andre forum her?

Jeg blir forundret hver gang det skjer og tenker i mitt stille sinn tenk om noen forteller noe fra medlemssalongen eller M2 andre steder. Synes sånt er litt rart og derfor spør jeg jo, selv er jeg ikke medlem av andre forum og synes det er litt sånn kikkeraktig når jeg får informasjon fra et annet forum. Ikke vet jeg om det er informasjon jeg hadde fått dersom jeg hadde gått på siden til forumet, men likevel synes jeg det er litt guffent.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:51   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt paranoid spørsmål

Jeg tenker at om man snakker om ting her som ligger ute på åpent forum andre steder så gjør det for såvidt ingenting.
Og det samme motsatt vei. Å referere til noe som ligger åpent her inne er vel ikke direkte galt.

Og jeg satser på at folk har respekt nok for hverandre til å ikke referere til ting de har lest i lukkede steder.

Gammel 27-10-09, 17:51   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt forteller folk ting fra medlemssalongen. Du forteller da ikke ting der som du ikke vil skal komme ut.

Gammel 27-10-09, 17:52   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvordan man gjør det.
Hvis det er for å si ting om andre brukere og slikt, så er det ikke ok.
Hvis det er for å diskutere et eller annet, så er det vel ok?
(Da tenker jeg på helt andre forum, som, eh, hobbyboden? f.eks. Det hender jo at en strikkeoppskrift derfra havner inn hit.)

Men man diskuterer ikke ting fra lukkede forum ute i det åpne.

Samtidig har Sitronen et poeng. Om det er noe du ikke vil at skal bli sagt/skrevet/diskutert andre steder, så må du holde det for deg selv. Man har ingen garantier.

Gammel 27-10-09, 17:53   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt forteller folk ting fra medlemssalongen. Du forteller da ikke ting der som du ikke vil skal komme ut.

Selvfølgelig ikke men det er bare så rart å tenke på. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å nevnt noe herfra et annet sted. :innser at jeg er merkelig:

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:53   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvfølgelig ikke men det er bare så rart å tenke på. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å nevt noe herfra et annet sted. :innser at jeg er merkelig:

Nei, men det er du og det er jeg. Og selv OM jeg hadde gjort det, så hadde jeg vel aldri nevnt det her.

Gammel 27-10-09, 17:55   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det kommer an på hvordan man gjør det.
Hvis det er for å si ting om andre brukere og slikt, så er det ikke ok.
Hvis det er for å diskutere et eller annet, så er det vel ok?
(Da tenker jeg på helt andre forum, som, eh, hobbyboden? f.eks. )

Men man diskuterer ikke ting fra lukkede forum ute i det åpne.

Den tanken har jeg også. For jeg vet at jeg ville mislikt om noen sa noe om meg på et annet forum uten at jeg hadde bedt om det. Generelle diskusjoner er da en annen ting, vi tar tross alt rett ut fra media mange ganger eller fra situasjoner i egne liv, om enn anonymisert.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:55   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Nei, men det er du og det er jeg. Og selv OM jeg hadde gjort det, så hadde jeg vel aldri nevnt det her.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:57   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan godt nevne en oppskrift, et tips eller råd som jeg har plukket opp her. Men det blir annerledes enn personlige ting syns jeg.

Jeg tror nesten aldri jeg har sett tilfeller av dette som jeg har lagt merke til. Jeg tenker at det er en uskreven regel på en måte.

Gammel 27-10-09, 17:57   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke problemet med å hente info fra åpne fora her og der. Enhver kan søke opp det man måtte ønske uansett. Dessuten bør ingen skrive ting på nett man vil holde for seg selv.

Gammel 27-10-09, 17:58   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg ser ikke problemet med å hente info fra åpne fora her og der. Enhver kan søke opp det man måtte ønske uansett. Dessuten bør ingen skrive ting på nett man vil holde for seg selv.

Er det greit om det gjelder mer personlige ting enn en oppskrift for eksempel også?

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:00   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok ikke ha stolt på at det som fortelles i blogger og M1 og M2 ikke sprer seg nei. Det skjer garantert.

Jeg synes ikke at det er ok å sladre videre om ting som skjer i lukkede områder til folk som ikke har adgang disse stedene. Det som skjer i åpne foraer synes jeg i hovedsak det er greit å snakke om. Det har også blitt gjort her på FP, jeg husker f.eks vaksinetråden som kom som følge av en diskusjon på NM. Det er klart, man bør være oppmerksom slik at det ikke blir ren uthengning og mobbing av enkeltpersoner.

Gammel 27-10-09, 18:01   #13
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Er det greit om det gjelder mer personlige ting enn en oppskrift for eksempel også?

Så lenge det ligger åpent, har jo enhver internettbruker innsyn i det.

Gammel 27-10-09, 18:03   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ville nok ikke ha stolt på at det som fortelles i blogger og M1 og M2 ikke sprer seg nei. Det skjer garantert.

Jeg synes ikke at det er ok å sladre videre om ting som skjer i lukkede områder til folk som ikke har adgang disse stedene. Det som skjer i åpne foraer synes jeg i hovedsak det er greit å snakke om. Det har også blitt gjort her på FP, jeg husker f.eks vaksinetråden som kom som følge av en diskusjon på NM. Det er klart, man bør være oppmerksom slik at det ikke blir ren uthengning og mobbing av enkeltpersoner.

Selvsagt skjer det, selv jeg innse det til tross for at jeg ikke henger på mange forum. Det jeg er ute etter er den generelle holdningen til slike ting rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:04   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ikke i M2 heller, går jeg ut fra? Det er vel snart 200 medlemmer i M2 og tror du alle de er tette?

Jeg er nøye på taushetsplikten i bloggene og på de lukkede underforumene. M1 og M2 er så store, at der kan (snart) hvem som helst lese.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:06   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og ikke i M2 heller, går jeg ut fra? Det er vel snart 200 medlemmer i M2 og tror du alle de er tette?

Jeg er nøye på taushetsplikten i bloggene og på de lukkede underforumene. M1 og M2 er så store, at der kan (snart) hvem som helst lese.

Det er definitivt jeg også. Et sted må da grensen gå, kanskje derfor det blir rimelig korte tilgangslister hos veldig mange.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:07   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt skjer det, selv jeg innse det til tross for at jeg ikke henger på mange forum. Det jeg er ute etter er den generelle holdningen til slike ting rett og slett.

Ok. Jeg er vant til å forholde meg til taushetsplikt, og forsøker å holde samme linja i forumsammenheng. Jeg mener at det er stygt å sladre videre om personlig informasjon folk har lagt ut i lukkede rom til folk som ikke har den samme tilgangen. Selv om den som legger det ut også bør være obs på at det veldig lett kan skje.

Gammel 27-10-09, 18:08   #18
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener det er feil å hente info fra andre nettfora inn hit for å henge ut/latterliggjøre dem som skrev i tråden. Jeg synes ikke det er noe man må regne med, men være klar over at kan skje. Å skrive på medlemssalongen er en tillitsgreie og jeg synes det er galt å dra det ut derfra. Det er en grunn til at man skriver der og ikke på generelt, f.eks. Å lage en generell diskusjon ut fra et tema som er tatt opp på medlemssalongen blir noe annet.

Gammel 27-10-09, 18:09   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Ok. Jeg er vant til å forholde meg til taushetsplikt, og forsøker å holde samme linja i forumsammenheng. Jeg mener at det er stygt å sladre videre om personlig informasjon folk har lagt ut i lukkede rom til folk som ikke har den samme tilgangen. Selv om den som legger det ut også bør være obs på at det veldig lett kan skje.

Helt klart, men om det er sånn at noe jeg har fortalt her blir lagt ut på et annet forum (dersom jeg hadde vært der også) av andre ville jeg ikke synes det var noe stas og tatt det opp med vedkommende.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:10   #20
Kate

Kate sin avatar

Standard

Helt enig, når det gjelder lukkede rom og delfora etc. Men på åpent forum der alle og enhver kan lese, blir det noe annet. Selvsagt sladres det. Det er enkelte som er på en haug av forum, og jeg er rimelig sikker på at info gis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.