Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

1 cm å gå på, er det for lite? (vintersko for barn)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 21:48   #21
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1 cm å gå på, er det for lite? (vintersko for barn)

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

På sommersko skal man regne 1-1,5 cm ekstra. På vintersko skal man regne 1,5-2 cm på grunn av at man bruker tykkere sokker. 7 mm må barnet ha for å bevege foten når han/hun går, resten er plass til sokker og vokseplass. Så 1 cm med sokker i er greit akkurat nå men da har han kun 3 mm å vokse på så det er i minste laget ja.

Signerer bare denne.
Jeg kjøper alltid sko med 1,5cm å gå på.
Når de har bare 6-7mm igjen så anser jeg dem for små. Så med 1cm så er det ikke mye å gå på.

Storesøsters vintersko holder alltid hele vinteren. Hun hadde nesten 2 cm å gå på i fjor.
Lillesøster sine måtte jeg kjøpe litt knappe, dvs med underkant av 1,5cm (neste alternativ var 2,5cm, som ble for stort), og hun vokste ut av dem før jul.
Er veldig spent på hvordan det går i år. De har ca 1,5-2cm å gå på begge to.
På storesøster regner jeg med det går helt fint, men er spent på lillesøster.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:01   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg pleier ikke å ha mer enn 1-1,5 cm. Men så bruker vi hverken såle eller veldig tykke sokker i, kun ett par ullsokker. De har aldri vært kalde på beina, i grunnen. Vinterskoene har stort sett holdt hele vinteren, joggesko måtte vi kjøpe nye på slutten av sesongen.

Bare ett bar ullsokker her og.
Idag hadde han feks Ulvang sine.

Jeg har heller ikke såle nå, men da jeg kjøpte de så var de liksom litt store, så da tenkte jeg at såle var greit i starten. Men det gikk ikke.

Men Peder hoppet jo fra str 22 til 24 i støvler bare på 1-2 mnd og.

Mine barn har nok store føtter, jeg skulle ha såle i Hannah sine Viking vintersko og, str 30, men det ble for trangt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:32   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men Peder hoppet jo fra str 22 til 24 i støvler bare på 1-2 mnd og.

Jeg synes det går i rykk og napp her, i grunnen. Storesøster her har også gjennomsnitlig hatt 1-2 str større enn minste hele veien, på samme alder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 09:18   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper forresten mye på salg i januar. Knertens sko har nå 1 cm å gå på. Vi følger med, men håper at de holder til januarsalget (dette er hans sko fra i fjor som jeg kjøpte ALTFOR store for at han skulle kunne vokse inn i dem).

Det samme med dress til snuppa. Fjorårets dress passer fint, men holder ikke hele sesongen. Så da venter vi på salget i januar. Men hun trengte nye sko, og fikk det; selvfølgelig.

Naboene ler av meg siden jeg handler så mye på salg. De ler, men ser jo hvor mye penger jeg sparer. Jeg er en ordentlig økonom.

Gammel 26-10-09, 23:19   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Naboene ler av meg siden jeg handler så mye på salg. De ler, men ser jo hvor mye penger jeg sparer. Jeg er en ordentlig økonom.

Hva slags naboer har du som ler av deg fordi du hamstrer på salg? Det er vel noe man gjør hvis man er lur vel.

Gammel 27-10-09, 08:54   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper også masse på salg. Men å skulle kjøpe sko til Peder sist vinter hadde vært håpløst, jeg hadde iallefall ikke tippa at han måtte ha 26 i vintersko

Gammel 27-10-09, 09:37   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst å kjøpe på salg (er da ikke sunnmøring for ingenting...), men førstegangsmamma som ikke aner hvor mye ungen vokser på et år... kan bli en del bomkjøp...

Gammel 27-10-09, 09:52   #28
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøper en god del på salg. Dersom det ikke passer så får jeg solgt det igjen til ca samme pris, siden lappen henger på.

I vår tok jeg en sjans, og det fungerte veldig fint. Dermed fikk lillesøster superfit goretexsko til 149kr. Storesøster sine betalte jeg 350kr for tror jeg.
Veldig greit å slippe å punge ut med 12-1400kr for sko på høsten.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:57   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Til våren tenker jeg muligens å ta litt mer sjangser jeg også, men sist vår sto jeg der med en baby på 6 mnd, og ante virkelig ikke i nærheten av hvilke klessøtrrelser han skulle bruke til høsten, og sko? Jeg ante ikke hvor små sko som fantes engang, utenom at jeg og min broir brukte å ha konkurranse om hvem som fant den minste når vi var i skobutikker... Men nå som jeg vet hva han bruker, og ser hvordan foten vokser, er det muligens mulig å tippe litt fremover mot neste sesong... Kanskje bommer jeg da får det bli salg, eller så får jo knerten en fetter som er halvannet år yngre, som følgelig har motsatt seson på størrelsene sine, men kanskje passer mine bomkjøp der? Time will tell

Gammel 27-10-09, 14:11   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Hannah fikk både vintersko og cherrox på salg, kjøpt i vår. For hun er litt mer "stabil" enda, ift størrelser.

Gammel 28-10-09, 10:39   #31
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Må han ha såle i? Og ullsokker?
Vi bruker ala "ulvangsokker" bare annet merke, og ingen ekstra såle.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:43   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Må han ha såle i? Og ullsokker?
Vi bruker ala "ulvangsokker" bare annet merke, og ingen ekstra såle.

Jeg tenkte å ha såler i, fordi jeg trodde 25 ble stort. Men det gikk ikke. Han bruker også "ulvangsokker" og lignende. Ikke tykke ullsokker nei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.