Sv: Mercedes Vaneo eller A-klasse?
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Nei, jeg vet hva Vito er (som vel trolig er det dårligste MB noen sinne har laget, i hvert fall fram til generasjonsskiftet i 04-05 elns).
Det som på A-klasse, og trolig også Vaeno siden den er basert å samme plattform, blir ekstra viktig å rustsjekke er bremserørene, som vel har hatt en tendens til å ruste vekk på disse bilene og potensielt skape farlige situasjoner. Rust på slike steder ser de ikke etter nødvendigvis på en Eu-kontroll, ettersom det krever en del demontering på en del biler. Det bør være en del av servicesjekken hos merkeforhandler i hvert fall vil jeg tro, spesielt når de bør være klar over problemet.
Men A-klasse har vel ikke hatt rustproblemer i den grad spesielt E-klasse har hatt. Men her er årsmodeller også veldig forskjellig - MB tok et grep om en del av problemene på en del modeller, var vel da rundt 04-05 vil jeg tro.
Hvor mange Vaneoer og andre biler har du demontert eller sjekket siden du påstår bremserørene ruster lettere enn andre biler?
Hvis vi skal gå så langt å få Bertel og steen sjekke bremserørene så vil jeg ha fakta enn å si en fyr på mamma/foreldre-forum påstår dette.
|