|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg fikk faktisk beskjed om å ha helseteppe over vogna da min var nyfødt. Dette for å skjerme for inntrykk da han var prematur. Har hørt mye i ettertid om at det ikke er bra og sluttet med det. Barnhagen insisterte imidlertid på å bruke det når barna sove ute, for å unngå katter i vogna. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Finnes det vognparasoll til OTH?
|
|
|
#44 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg tror man finner sånne one-fits-all. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Har aldri skjønt meg på dette med helsetepper over vogna, så jeg har ikke brukt det til noen av mine barn. Jeg liker det ikke.
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva er det med disse helseteppene?
|
|
|
#49 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg liker ikke parasoll, så jeg har aldri brukt den. Er ikke helt sikker på hvor den er, eller om den forsvant til fretex i flytterushet, men jeg kan lete.
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg liker heller ikke parasoller, men siden folk her sikkert hadde sett stygt på meg om de traff meg med teppe over HALVE vogna, får jeg heller prøve.
|
|
|
#51 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Slutter meg til rekken av de som ikke liker tepper eller annet (for eksempel tykk vinterjakke inne på kjøpesenter som jeg så i vinter) foran vognåpningen. Vi fikk beskjed om å la det være på nyfødtitensiven. Jeg er ganske sikker på at ingen av forumfolka som er enige med meg triller ungene sine i mitt nabolag, for her ser det ut til at alle vogner kommer med fastmontert helseteppe på.
|
|
|
#52 |
|
Tøff
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg slenger gladelig et eller annet foran åpningen på vogna når bøllefrøet mitt skal sove. Jeg føler ikke på noe vis at jeg må forsvare eller forklare for noen, hverken her inne eller noe annet sted, hverken hvorfor eller hvordan jeg gjør det.
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic. Terry Pratchett Sist redigert av Pappalille : 30-10-09 kl 20:42. Årsak: Oppklaring og presisering. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg er nok på linje med Pappalille og Iset her. Jeg har IKKE vendbar vogn, så jeg henger glatt opp et-eller-annet for å skjerme for sola. Når det ikke trengs lenger, tar jeg det bort. Når det regner har jeg forresten på regntrekk! Det er ganske mye tettere enn et helseteppe, så jeg får vel være glad at ingen har meldt meg til barnevernet enda.
|
|
|
|
#54 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg bruker ikke annet enn myggnetting foran åpningen, kommer det sol eller vind inn i vogna snur jeg hele sulamitten. Det sagt ser jeg ikke noe galt i å dekke åpningen for å skjerme for inntrykk o.l. (så fremt man fjerner teppet straks barnet sovner). Jeg ser for meg at sirkulasjonen blir dårligere og at temperaturen går opp skulle man ha teppet foran over lengre tid. Sist redigert av Skremmern : 30-10-09 kl 20:53. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tøff
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg er som Skremmern; flink til å kle av. Jeg kan virkelig ikke fordra å være for varm selv, så jeg regner med at det er minst like ubehagelig for Bøllefrøet mitt.
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#57 |
|
Kakemonster
|
Ja, og jeg har OTH-regntrekk, det er rart ikke ungen blir kvalt! Jeg pleier forresten å ha det på når det bare blåser også, men da har jeg det åpent foran. Den åpninga er mye mindre enn når jeg bruker helseteppe til solskjerming, og hun har så langt overlevd dette også.
|
|
|
|
#58 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg har også OTH-regntrekk, og det kommer alltid sånne dugg-flekker inne i trekket når jeg har det på. Men hva skal man gjøre, liksom.
|
![]() |
|
|