|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine
Jeg styrte så mye med dette på onsdag så jeg har bare slått meg til ro med at det er den eneste løsningen. Vi snakket med lederen på rehabiliteringen her på fredag, og han var også oppgitt. De har satt himmel og jord i bevegelse for å få til noe her, men kommunelegen har sine retningslinjer og har ikke flere enn de vaksinene de har fått. De kan få noen vaksiner hit til senteret, men vet ikke hvor mange de får. Dermed vet de ikke noe om alle de som trenger det her på rehab. senteret får. Det får vi ikke vite før uti uka, og da er det tomt for vaksine i min kommune. Tar ikke sjansen på å vente på om jeg får her eller ikke... Sist redigert av Jessica : 31-10-09 kl 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineFor et system
![]() |
#23 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineHelt utrolig at de skal være så vanskelige. Jeg troppet forresten opp på massevaksinasjonskontoret i Bergen selv om jeg ikke bor i kommunen. Det var ingen som spurte hvor jeg bodde. De trenger kun personnummeret. Grunnen til at jeg gjorde det var at min fastlege (som er i Bergen) er en av de få legene som har sagt nei til å sette vaksinen og min kommune ikke hadde kommet i gang med vaksineringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineDet er sykt at det skal være så vrient å vaksinere på tvers av kommunegrensene her til lands.
![]() |
#27 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineVG ønsker kontakt med Jessica, jeg har sendt henne en PM, hvis noen har telefonnummeret hennes så videreformidler jeg navn og nummer til journalisten.
![]() |
#28 |
Pauset
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineJeg har snakket med henne nå. Jeg har ikke lyst til å være alene om dette så jeg snakker med de andre her om de blir med på dette. Regner med at noen kanskje syns det er greit. Sist redigert av Jessica : 01-11-09 kl 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineDet skal jeg prøve. Derfor vil jeg gjerne ha med meg noen andre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineGjelder det samme de som er på sykehus også? Eller de har vel kanskje eget lager de? Uansett - Røros har et nasjonalt rehabiliteringssenter, noen burde jo ha tenkt på at de som bor der ikke bør utsettes for denne smitten. Og for deg vil det jo være en stor fordel å få denne vaksinen før du skal reise hjem, både med tanke på togturen og det at folk kan være smittet der hjemme.
![]() |
#32 |
Pauset
|
Jeg har heldigvis bil her så jeg trenger ikke å kjøre tog hjem. Jeg skal ha cellegift to dager etter jeg kommer hjem neste tirsdag. Da er det veldig bra at jeg har fått vaksinen i god tid før så den virker når jeg kommer hjem. Jeg ringte kreftpoliklinikken på Ullevål sykehus. Der sa de at de hadde ikke nok vaksiner til alle ansatte og beskjeden de hadde fått var at pasientene deres må få sin vaksine i sin kommune. Derfor er jeg nødt til å få fra min kommune NÅ ellers kan det gå flere uker før jeg kan få igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
|
Dette er jo sprøtt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineEnig i det. Jeg hadde ikke stor valg da flere rundt meg har fått svinet og lungeavdelingen ga meg beskjed om at jeg MÅTTE få tatt vaksinen så raskt som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Pauset
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineDa har jeg snakket med en veldig hyggelig journalist. Jeg tør, dessverre ikke, å fronte denne saken alene. Jeg er under rehabilitering og har det såpass tøft med kreften og livet nå om dagen at jeg tør ikke utsette meg for oppmerksomheten alene. Det er synd for dette er viktig å få fram, men jeg håper journalisten kan finne andre veier for å få dette opp på dagsorden. Sånn skal vi ikke ha det i Norge. Vi bor i ett og samme land. Kommunetilhørighet skal ikke være avgjørende for om man kan få vaksine der man er når situasjonen er såpass alvorlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
superbruker
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineDrar frem denne. Nå har vel du fått vaksinen Jessica. Håper jeg i hvert fall. Dette står på pandemi.no nå:
![]() |
#37 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineUfattelig.
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksineKan ikke si annet enn at det har vært komplett kaos. Jeg og rehabilitering prøvde virkelig. Også KOLS-pasienter som var på rehabiliteringen prøvde via bekjente høyt oppi Helse Midt-Norge, og disse KOLS-pasientene hørte til det helsedistriktet. Likevel måtte de ta permisjon fra rehab for å dra hjem og få sin vaksine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Mother of Dragons
|
![]() |
Emneord |
svineinfluensa, vaksine |
|
|