|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gebiss i StorbritanniaChips/potetgull er vanlig i matpakkene ja. Jamie Oliver prøvde jo å "omvende" en skole ved å servere sunnere mat i kantina. Det endte bare med at ungene sutret og foreldrene stod utenfor gjerdene og stakk inn poser med McDonalds-mat til dem, i tillegg til å demonstrere skikkelig for å få vekk Oliver fra skolen.
|
|
|
#22 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gebiss i StorbritanniaLunchpack var fire skiver loff med ost, eit eple, ein softdrink, ein sjokolade og ein liten pose potetgull. Vår familie var truleg over gjennomsnittet sunn, for me var dei einaste deltakarane på vårt språkreisekull som fekk frukt i posen.
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaNah, jeg vet ikke helt. Jeg tror ting er i ferd med å forandres også i England. Jeg har vært MYE i England de siste 13 årene, og jeg ser at kostholdsvanene jevnt over er i ferd med å endres. Eldstegutten gikk på skole i England i 1999, og på den tiden var jeg (ser jeg nå) litt slapdash med kostholdet, men til og med JEG fikk hakeslepp av det jeg så. Barna fikk utdelt sjokolade av foreldrene når de ble hentet fordi de hadde vært snille barn og småsøsken som fikk godteri hver dag fordi de ellers motsatte seg å være med på turen til skolen. Jeg måtte be de ansatte på after school-klubben om å slutte å gi ungen min kjeks hele tiden, og at han bare fikk spise MÅLTIDER der, ikke snop og snacks. For der var det fritt frem i kjeksboksen. Men, altså, dette er ti år siden. Når jeg ser på matvanene i heimen til svigerinnen min, så ser jeg at mye har skjedd. Og jeg tror hun er veldig representativ.
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i Storbritannia
Jeg syntes det var veldig teit da jeg hørte om det, men i ettertid har jeg prøvd å se det fra deres ståsted. Jeg tror jeg hadde smuglet inn mat selv, dersom noen utenfra skulle ha kommet og belært meg om matvaner og tredd sin egen filosofi nedover hodet på meg. Jeg bruker alltid tenke "Hvordan hadde JEG reagert hvis det f.eks. var Herbalife?" og jeg skal fortelle deg det at jeg hadde sabotert opplegget jeg også dersom matboksen ble byttet ut med Herbashake.
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Gebiss i StorbritanniaDet er stor forskjell på Herbalifeshaker og ordentlig mat da ... Men jeg skjønner jo på en måte at man går i forsvar når man får rokket ved alt det man har lært og er vant med. Det blir bare så fryktelig sinnssykt for andre å se på.
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJa, helt klart. Jeg kan jo selv ikke fatte at det skal være så vanskelig å forstå at den frityrstekte maten må bort, men på den annen side - Herbaliferne mener jo det er ufattelig at folk ikke ser at shake må til.
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Gebiss i StorbritanniaJa, men de er jo en smule gale.
|
|
|
#29 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg skjønner godt at du har pådytting av Herbalifepulver langt opp i halsen, men jeg syns det blir en søkt sammenligning i forbindelse med skolematprosjektet. Det er jo tross alt noe annet å prøve å få folk til å spise normal MAT som inneholder næringsstoffer, istedet for å dytte i seg fett og trash 24/7. Det burde være forståelig, på en måte. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJa, jeg sier jo at det for MEG er uforståelig, og for de aller fleste andre også, både her og i England, vil jeg tro. Jeg forsvarer ikke reaksjonen deres, men prøver vel heller å forklare den (i den grad det er mulig).
|
|
|
#31 |
|
Sær og kresen
Sv: Gebiss i StorbritanniaDessverre, jeg kan ikke anbefale noen gode gebissforhandlere i Storbritannia.
|
|
|
#32 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaNå fikk jeg flashback til jeg var på språkskole på Jersey i 87. Familien venninna mi og jeg bodde hos sendte med oss matpakke på skolen - tre skiver loff hvit som snø hver dag. Den første uka turte vi ikke si noe, men etter litt tødde vi såpass opp at vi spurte veldig pent om vi ikke kunne få grovt brød i matpakka, for vi var ikke vant til å spise loff.
|
|
|
#33 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg har bodd i London i veldig mange år og synes tannhelse tilbudet jeg fikk fra NHS var supert. Om ikke langt bedre og billigere en her til lands.
|
|
|
#35 |
|
♡
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg har bodd i England i fire år og stortrived der. Men jeg ble overrasket over hvor dårlige løsninger og hvor langt bak de er på enkelte ting når jeg var nyinnflyttet. Det står jo Great Britain på skiltet, lixom...
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 04-11-09 kl 16:41. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Men Jamie Oliver er jo bare et trashy tv underholdiningsprogram. Han reiser rundt og gjør narr av vanlig "dumme workingclass people" som ikke vet bedre. Så publiserer tabloid aviser bilder av Sharon og Tracy mødre som står og dytter junk food mellom sprinklene til barna sine. Gud noe så dumt ... nesten like dumt som å gjøre underholdning ut av at han ler seg ihjel av vanlige "dinner ladies" som er så "stupid in their head that they can't even cook pasta".... Dette er vanlig kvinner på 45 år pluss som hele livet har jobbet med å varme opp junk food i skolekantiner og som jobber for ca 5 pund i timen. De har ingen kvalifikasjoner overhode så selvfølgelig blir det morsomt underholdning når Jamie kommer og skal lære de å lage "skikkelig mat" fra bunnen av.
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg er enig med Lisa. Jeg er helt for at Jamie eller andre prøver å endre kostholdet i skolen, men må det gjøres med det tabloide media på slep?
|
|
|
#38 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg synes England er et særdeles merkelig land sånn generelt, jeg. Kostholdet suger, og i tillegg til avlange hus og vegg-til-vegg-teppe i alle rom, doper de ned ungene om kvelden og kler de i sommerklær til langt utpå vinteren. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Godt oppsummert, og i tillegg har de super humor, det er lett å bli kjent med nye mennesker, det er mye bra mat tilgjengelig og mangfoldet yrer!!
|
|
|
#40 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg er veldig glad i England, jeg. Jeg har en super svigerfamilie dere, og noen veldig gode venner. Jeg holder meg til middelklassen da, jeg kjenner verken de helt rike eller arbeiderklassen. (Kilde: youtube.com)
|
![]() |
|
|