|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg kjenner godt til arbeiderklassen. Og den gang jeg gikk på date med en øvre middelklassefyr, så var det som å snakke et annet språk.
|
|
|
#42 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gebiss i Storbritannia
En teori er at engelskmennene mener at landet deres egentlig ligger et sted ved Middelhavet. Det forklarer sånne ting som uisolerte hus, ditto utvendige vannrør og kortbukser om vinteren. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Tror du er inne på noe der. Ei venninne av meg bor i London - der fryser vannet til toalettet hver vinter, fordi vannrøra ligger uisolerte utenpå veggen.
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaHehe, husker en gang jeg kledde meg i regnbukse og jakke fordi jeg skulle på butikken. Gutta på puben bare så på meg og spurte hva det var.
|
|
|
#45 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJa du kan tro vi ble gjenstand for oppmerksomhet - folk sto rett opp og ned og måpte - da vi to norske og de to finnene vi delte hus med, kom travende i hvert vårt fulle sett med regnutstyr og gummistøvler når det regna. Britene løp jo rundt i småsko med aviser over hodet.
|
|
|
#46 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ei jeg kjenner bodde i England ett år på 70-tallet og gikk på den lokale barneskolen. Som utlending fikk hun dispensasjon fra uniformsreglementet og fikk dermed lov til å gå med strømpebukser om vinteren... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaIkke for det, dansker er ikke stort bedre egentlig.
|
|
|
#48 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaYngstenevøen min i England er sjuk hele tiden, men strømpebukse? Nei, det er bare for jenter, sier faren, så han er alltid iskald på beina og leggene, for buksa glir jo oppover.
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gebiss i StorbritanniaHvorfor tenker de sånn, mon tro? Hvorfor kler de seg ikke etter været?
|
|
|
#51 |
|
Textrovert
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaDet jeg synes er litt trist, er at alle smågutter er helt klin like på håret. Samme pinnkorte håret, alle sammen.
|
|
|
#52 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Åh, nå kom jeg på en kjempedebatt som raste i England da jeg bodde der i 96. Det var nemlig slik at på den tiden hadde David Beckham hanekam. Beckam er Helt, og dermed var det flere små gutter som med stjerner i øynene kopierte sveisen, selvsagt.
|
|
|
#53 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Ja, det er faktisk slik det er!! Har fått det bekreftet av flere engelskmenn...
|
|
|
#54 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Må for guds skyld ikke skjemme bort disse barna da....
|
|
|
#55 |
|
♡
|
|
|
|
#56 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Gebiss i StorbritanniaHei. Jeg har akkurat kommet tilbake fra USA og der er det i hvertfall ille. Bare i urbane strøk er det egentlig gode tener, men i mer fattigslige strøk med lav inntekt og ingen forsikring er det ille. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gebiss i Storbritannianår vi først snakker england hva med de kranene de har på badet... kaldt og varmt så langt fra hverandre som mulig? det er jo helt umulig å vaske hender på en vanlig måte! Men ja det er mye rart i england og jeg tror egentlig de færesste er klar over hvor ille det er egentlig det er liksom vanskelig å se det om man ikke bor der. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Ja, det la jeg merke til da jeg var i Dublin også. Man kan lure på hvorfor? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Gebiss i StorbritanniaJeg var på besøk hos en venninne som nettopp hadde fått baby. Hun er norsk, men gift med en engelskmann. (Min eks.
|
|
|
|
#60 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Gebiss i StorbritanniaTidligere var det vanlig med helproteser blant relativt unge personer i Norge også, men det blir mer og mer vanlig at man beholder egne tenner lenge. Da jeg startet å jobbe som tannlege i 1997 var det veldig mange sykehjemspasienter som hadde helproteser, i dag har de ofte egne tenner - enten få eller mange. Helproteser blant yngre personer ser man ikke ofte i Norge i dag.
|
![]() |
|
|