Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 14:17   #181
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv!

Æsj, du endret før jeg rakk å skrive noe vittig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:17   #182
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehhe, jeg var lynkjapp der ja!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:28   #183
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er svært mange ting som jeg liker med FP, og jeg har ikke funnet noen andre forum som kan måle seg i saklighet og kunnskap.

Men jeg synes det holder på å bli alminneliggjort egentlig. De som er virkelig kunnskapsrike trekker seg mer og mer vekk og det blir mer og mer shopping og mammatråder og alminnelig hvit støy. Jeg synes også det er mindre deltakelse fra de som er virkelig flinke til å diskutere i de trådene som ligner debatter. Men sånn er det vel overalt.

Jeg ser at Esme har skrevet litt av det jeg tenker. :lat:
Jeg ble medlem i september for 3 år siden, og merker ganske stor forskjell på da og nå. I starten var diskusjonene ganske heftig og ting var ganske spennende her. Nå er det kjedeligere. Selv om vi har fått tilførsel av nye brukere. Jeg håper dette er noe som går opp og ned, sånn at vi får en opptur igjen. Men det er også litt sånn at jeg føler at jeg "kjenner" mange og meningen deres nå, etter 3 år, og vet liksom ofte hva folk kommer til å mene om de ulike sakene.

Men jeg liker FP da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:29   #184
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv! Gir man forumet mer tid så ser jo man at det ikke er tilfelle at "alle" er imot Toro, men førsteinntrykket kan bli feil skulle man f.eks. havne i en av de (gode) gamle diskusjonene, hvor det kan gå litt hett for seg.

Jeg hadde litt sånn feil inntrykk av FP lenge (selv om jeg alltid har vært fan ), så det var etter "hva teller mest - overskrift eller innhold"-tråden jeg våknet litt og så hvor delt folk faktisk er.

Ja, jeg ser den altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:56   #185
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Akkurat, på deg f.eks så har jeg bare prøvd å trykke på 4 som står etter Blogginnlegg, og da skjer dette:

turi, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons: osv osv.

Ja, men hvis du i stedet trykker på "Blogger" helt øverst på siden, da får du opp de bloggene du har adgang til. Og det er noen - de som er helt åpne, i det minste.

Gammel 05-11-09, 15:04   #186
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv! Gir man forumet mer tid så ser jo man at det ikke er tilfelle at "alle" er imot Toro, men førsteinntrykket kan bli feil skulle man f.eks. havne i en av de (gode) gamle diskusjonene, hvor det kan gå litt hett for seg.

Joda, det er klart at nykommere vil alltid få et skjevt inntrykk av forumet - det er jo knapt til å unngå. Kommer man inn akkurat den uken det foregår en heftig diskusjon om skrivefeil, så får man inntrykk av at på FP er alle opptatt av skrivefeil, og er det uken før valget, kan man få følelsen av at alle på forumet er veldig politisk engasjert. Hvis det første man leser er en tråd med bare gamle venner som fjaser, så tror man at alle på FP kjenner hverandre fra før, og kommer man inn i en skikkelig krangletråd mellom to høyt profilerte medlemmes, så tror man at tonen her er skikkelig hard og tøff, og så videre. Etter hvert som man bruker mer tid her, så oppdager man jo at uansett hva det gjelder, så er ikke "alle" interessert i det, og langt mindre enige. Det er, som nevnt, mer enn 850 aktive medlemmer her, og det er forsvinnende få diskusjoner som engasjerer mer enn et par titalls brukere.

Det er verdt å ha i bakhodet likevel, for oss "gamle", at vi godt kan hjelpe til med å vise nykommere at det er nyanser her. At vi kan holde oss litt tilbake dersom fem-ti stykker allerede har sagt det vi mener, at vi kan ha litt ekstra lav terskel for å være imøtekommende og velvillige overfor folk som er nye og/eller mener noe annet enn flertallet. Og at vi kan være flinke til å vise at det er greit å være uenig (uten at det betyr at jeg synes man trenger å demonstrativt være uenig med flertallet hele tiden).

Gammel 05-11-09, 15:07   #187
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte litt tid før jeg våget meg utpå å skrive noe annet enn trivialiteter. Før jeg ble litt kjent med nickene som bor her virket det som endel diskusjoner var av typen en-eller-annen-stakkar mot røkla og tonen var overraskende krass og direkte til tider. Nivået og trøkket i diskusjoner kan virke litt avskrekkende på nykomlinger, men det er tross alt dette som gjør det til et mer interessant forum enn de fleste andre jeg har vært på.

Skremmern: du glemte at man aldri, aldri stiller spørsmål ved andres grunn til å være sykmeldt.

Gammel 05-11-09, 15:15   #188
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nivået og trøkket i diskusjoner kan virke litt avskrekkende på nykomlinger, men det er tross alt dette som gjør det til et mer interessant forum enn de fleste andre jeg har vært på.

Ja, det er en vanskelig balanse, akkurat det der. Det vipper litt mellom de to sidene, og folk er neppe enige om hvor forumet som helhet bør ligge. Jeg skrev om det en gang for lenge siden:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ganske mye overbærenhet med nye (og gamle) forummedlemmer på FP. Det kunne selvsagt vært mer, men det kunne også vært mindre. Jeg har vært på steder med både vesentlig mer og vesentlig mindre overbærenhet med nykommere, og selv om det alltid er synd om noen blir lei seg, så tror jeg forumet som helhet ikke ville være bedre om "man" beveget seg langt over i retning å være mer overbærende med nykommere. Det har noe for seg å raskt få følelsen av hvordan tonen vanligvis er, også for at de som ikke egentlig passer inn her kan finne ut dette raskt. (Og med det mener jeg ikke at man skal gå inn for å plage nykommerne for å finne ut hvem som er tøffe nok, for det ville være å gå et langt skritt den andre veien, og det synes jeg heller ikke vi bør gjøre.)

Jeg synes det er viktigere at det er interessante samtaler enn at alle trives. Andre har andre prioriteringer og er velkomne til det.

Gammel 05-11-09, 15:25   #189
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er enig med deg, Skilpadda. Det er ikke et mål at absolutt alle skal trives. Hvis man som nykomling er dum nok til å tråkke rett ut i salatbuffeten med begge pailabbene, må man regne med reaksjoner. Og tåler man ikke det får man heller finne seg et annet sted å være. Det lønner seg vel generelt å føle litt på stemningen når man kommer til et nytt sted.

Det har dog hendt at en tråd startet av en nybegynner har blitt tatt unødvendig lite seriøst og nærmest misforstått med vilje. Sånt blir det ikke gode diskusjoner av.

Gammel 05-11-09, 15:30   #190
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det har dog hendt at en tråd startet av en nybegynner har blitt tatt unødvendig lite seriøst og nærmest misforstått med vilje. Sånt blir det ikke gode diskusjoner av.

Det er jeg enig i. Det er greit å minne seg selv på det innimellom, og ta litt ansvar for at sånt ikke utarter.

Gammel 05-11-09, 15:36   #191
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er greit å minne seg selv på det innimellom, og ta litt ansvar for at sånt ikke utarter.

Dette syns jeg at jeg ser - at tonen overfor nykommere har blitt snillere enn den var en periode. Det viser jo at det er vilje til endring her.
Samtidig merker jeg meg at det er mindre heftige diskusjoner her, og det har også kommet frem at flere syns det er blitt litt kjedeligere her inne. Hva det kommer av er vel ikke godt å si. (Og hva som defineres som kjedelig er jo også forskjellig, såklart.)
Det kan jo være tilfeldig - men det kan jo også være at terskelen for "skarpe" tilbakemeldinger er blitt høyere.
Det er jo når noen tør å sette ting på spissen at diskusjonene får et oppsving.

Sist redigert av Frantzen : 05-11-09 kl 15:42.
  Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:38   #192
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes det er litt langt mellom de interessante diskusjonene for tiden... men det er forhåpentligvis bare en lavkonjunktur.

Gammel 05-11-09, 15:46   #193
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt langt mellom de interessante diskusjonene for tiden...

Ja, enig. Men jeg er ikke flink til å starte diskusjoner selv, så jeg sitter vel egentlig i glasshus.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:46   #194
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, enig. Men jeg er ikke flink til å starte diskusjoner selv, så jeg sitter vel egentlig i glasshus.

Jeg også.

Gammel 05-11-09, 15:47   #195
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke å diskutere, men jeg er her likevel.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:43   #196
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hø hø Him, jeg tror du leste meg ganske riktig.

Det å blåse opp den ene matmuffinen man lager til å være månedens begivenhet (og selvsagt holder munn om de andre fjorten Aunt Mabel Chocolate Muffin som man gomler i seg når man egentlig burde ha trent) tror jeg er ganske vanlig på nettfora rundt omkring.

Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er ekstremt skeptisk av meg, på de allerfleste områder.

Jeg er også veldig skeptisk av natur, og tror gjerne at mange pynter på sannheten - uten at jeg nødvendigvis vil kalle det å lyve.
Og så kan jeg meddele at jeg ikke kjøper Aunt Mabel fordi de smaker høgg, men jeg bakte egne banansjokolademuffins i går. De forsvant som dugg for solen da jeg serverte dem på jobben idag.

Gammel 06-11-09, 20:44   #197
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager disse banansjokolademuffinsene stadig vekk, og de er bare helt fantastisk gode og friske.

Gammel 06-11-09, 20:47   #198
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ligger den oppskriften ute her da? En del av regelen med fp er vel at man ikke kan si man har lagd noe godt uten å dele oppskrift.

Gammel 06-11-09, 20:48   #199
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jepp. Sjokobananmuffins.

Jeg bruker spelt, ikke hvetemel. :snakker sant:

Gammel 06-11-09, 22:51   #200
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår ikke feil vet du..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.