Sv: Fett hår
Men hvorfor har du fett hår da sjuggerpløm? Er det tørt i tuppene? slitt? Hvis håret er slitt eller tørt vil jo hodebunnen skille ut mer fett i håret for å prøve å fikse det..
Fet hodebunn og tørt hår skal ha en type sjampo, og tørr hodebunn og fett hår, en annen.. Er hodebunnen din stram? Du kan sjekke det med å ta litt på hodebunnen og kjenne om den er stram eller myk. Er den stram kan den bli tørr og dermed igjen skille ut fett.. Man kan få det av stress f.eks.
Det er så vanskelig å stille en diagnose uten å kjenne på hodebunn og hår. Men det finnes som regel en grunn. Jeg har farget eller bleket håret i mange år, men hvis jeg stopper med det så får jeg fett hår ganske fort (en dag eller to), men har aldri det problemet med behandlet hår. Håret trenger som regel to ting; fuktighet eller proteiner. Det er jo ganske enkelt sånn teoretisk. Håret er dødt og må få næring enten fra kroppen eller fra hårprodukter. Er håret "mettet" kan det være lurt å bytte til en annen sjampo. Regner med du ikke bruker balsam eller kur?
|