Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fett hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 21:47   #21
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fett hår

Jo, det finnes like mye for fett hår, men det er viktig å finne ut hvorfor håret er sånn bare.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 21:52   #22
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jo, det finnes like mye for fett hår, men det er viktig å finne ut hvorfor håret er sånn bare.

Da har jeg lært noe nytt, trodde ikke fett hår var noe man kunne gjøre noe med jeg? Men det var fint å vite for da skal jeg prøve å finne ut årsaken til at mitt hår blir så fett(og som noen andre påpekte i tråden, det lukter av fett hår)

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 22:06   #23
Left
Passiv

Standard

Cilen, jeg har alltid hatt tendens til fett hår, men ikke såååå fort som nå, men det kan godt hende det er stress altså.
Jeg bruker ingen styling, ingen hårprodukter ut over sjampo, er nøye på å skylle ut alle såperester osv.
Håret mitt er verken slitt eller tørt i tuppene. Jeg har klippet meg hver 4-6 uke det siste halve året for å få den sveisen jeg har nå. Og jeg har ikke spes. tykt hår, men vanvittige mengder hårstrå. Så ganske tykt hår, selv om hvert hårstrå er tynt.
Og ekstremt glatt. Husker i yngre dager da jeg hadde ganske langt hår. Mamma ønsket sin datters hode fullt av søte krøller. Rullet opp, slik at jeg måtte ligge med hårruller natten til 17 mai. Man må jaggu lide for skjønnheten ja. Og hvor lenge satt de krøllene i da, på tross av hårspray og hva har du. Tja, en time kanskje?

Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 22:40   #24
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Glasshår er sånn, at det bare sklir ut uansett hva man gjør. Vet ikke om det er fett akkurat, men sundt kanskje? Lillesøstra til venninna moi har sånn hår. T.o.m permanent sklir rett ut. Hun har veldig fint hår da. Langt, glatt og det ser absolutt ikke slitt ut i det hele tatt.

Jeg tror jeg fortsatt anbefaler deg å ta noen stiper i det jeg altså, du kan jo farge det i fargen din samtidig, det blir sikkert fint! Farge i seg selv trenger ikke "behandle" håret no særlig, for det er så mye pleiestoffer i fargen. God gammeldags bleikemiddel må nok til.Fargen først, så striper i folie på utsiden av fargen med 9 eller 12% avhengig av hvor mye spill du vil ha. Da skal du se det ikke blir så fort fett.

Gammel 07-11-09, 23:03   #25
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Et alternativ er å få deg jobb innen akademia, eventuelt begynne å studere på universitetet. Da kan du gå med hevet hode og fett hår hver dag om du vil!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:55   #26
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Et alternativ er å få deg jobb innen akademia, eventuelt begynne å studere på universitetet. Da kan du gå med hevet hode og fett hår hver dag om du vil!

eller kanskje jeg ikke burde le

Gammel 08-11-09, 00:17   #27
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ja, det hadde jammen vært noe. Det hadde vært en deilig hårkur det!
Jeg skulle veldig gjerne vært heltidsstudent i hundre år.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:27   #28
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

For meg hjelper det veldig med skikkelig shampoo. Venter på ny forsyning All Soft fra Redken, den har jeg brukt en stund og den er veldig god. Mens jeg venter bruker noe Gliss (?) fra Schwars.. ett eller annet, og den er dritdårlig til mitt hår. Blir fett med en gang, spesielt i luggen.

Gammel 08-11-09, 04:11   #29
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Tro det eller ikke, men shampoo for silkemykt hår fungerer. Ikke med én gang, da vil det forbli fett. Men etterhvert stabiliserer hodebunnen seg, og produserer ikke så mye fett.
Jeg er selv en sånn som sover én gang (omså bare dupper på såffen), og har fett hår av det, og Redken AllSoft fungerer. Har tipsa mange over flere år, og det har faktisk hjulpet på dem også.
Altså, ingen hurtigkur, men en langsiktig fiks.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 04:52   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner til problemet. Har du fint hår? As in tynne hårstrå tenker jeg da . Det som hjelper meg er striper i håret. Vips, ikke fett hår lengre. Pluss skikkelig god frisørshampo.

Gammel 08-11-09, 08:49   #31
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Kjenner til problemet. Har du fint hår? As in tynne hårstrå tenker jeg da . Det som hjelper meg er striper i håret. Vips, ikke fett hår lengre. Pluss skikkelig god frisørshampo.

Ja, jeg har uhorvelig mange tynne hårstrå ja, for ganske tykt hår.
Jeg får kanskje vurderer å stripe det neste gang jeg skal til frisøren. Høres ut som om det kan hjelpe litt. Det er det lenge siden jeg har gjort også, og forandring fryder heter det seg vel?

Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:24   #32
fairy
Nybegynner

fairy sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
fairy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jo oftere du vasker håret, jo mer talg skiller hodebunnen ut. Da blir håret raskere fett.

En god løsning vil være å ikke vaske håret på en uke- fjorten dager. Ekkelt? Ja. Da vil hodebunnen stabilisere seg dog, og problemet med fett hår vil forsvinne. Etter en sånn periode vil det holde å vaske håret to ganger i uka, max.

Gammel 12-11-09, 21:10   #33
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Volumshampo skal også hjelpe mot fett hår. Da blir håret løftet litt fra hodebunnen, og det tar lengre tid før håret blir fett ( i flg frisøren min)

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:19   #34
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Jeg prøvde å farge håret jeg da, men synst det har like store tendenser til å bli fett fordi. Er det kun striping som hjelper mot fett hår?

Gammel 12-11-09, 21:23   #35
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg merker om jeg vasker det hver dag en stund blir det fett med engang, derfor ikke oftere enn annhverdag da holder det seg greit.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:32   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårfønertipset funket veldig godt på mitt hår. Men det tok bare 3 dager med føning, og så begynte det å bli tørt i tuppene av føningen.

Gammel 12-11-09, 21:36   #37
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Hmm, kanskje jeg burde kjøpe meg føner da. Jeg har ikke føner, men har sånn leave in kur for tørre tupper, så den vil vel funke ennå bedre og beskytte godt om jeg føner for å slippe fett hår.

Gammel 12-11-09, 21:40   #38
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Men hvorfor har du fett hår da sjuggerpløm? Er det tørt i tuppene? slitt? Hvis håret er slitt eller tørt vil jo hodebunnen skille ut mer fett i håret for å prøve å fikse det..

Hvordan i alle dager vet hodebunnen om håret er slitt og tørt i tuppene?

Gammel 12-11-09, 21:46   #39
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

vil da tro at når håret er fett ovenfra og tørt nede så er det fett fra hodebunnen?

Gammel 12-11-09, 23:46   #40
cilen

cilen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvordan i alle dager vet hodebunnen om håret er slitt og tørt i tuppene?

Det blir som en potteplante. Er den tørr så hjelper det å vanne jorden littegrann. Håret henter jo næring fra hårsekken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.