Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg synes det er helt vilt. Virkelig. Kunne ikke fastlegen ringe til en av legene i kommunen da? Altså, jeg bare nekter å tro at det ikke er mulig å ordne sånt. Jeg ser jo at det er for sent nå da. Men jeg er oppgitt lell. Dette burde du ha sluppet.
Rehabiliteringen tok flere ganger kontakt med kommunelegen i Røros. Han sa at rehabiliteringen kunne få noen vaksiner, men neppe nok til alle som trengte det. Det skulle vi få vite i løpet av tirsdag i forrige uke. Akkurat da visste ikke min lege når de fikk nye levering med vaksine. Fastlegen min skulle gi vaksine til sine risikopasienter forrige mandag og tirsdag. Fastlegen hadde fått 150 vaksiner. De antydet 2-3 uker før neste levering av vaksiner. Så lenge turte jeg ikke vente på. Heller ikke vente på at jeg skulle være av de utvalgte som fikk vaksine på rehabiliteringen. For å være sikker på at jeg skulle få vaksine så endte jeg med å måtte gjøre det slik som at min mor kom oppover med vaksinen.
Jeg sitter med en følelse at når det gjelder vaksiner så er ikke Norge ett land lenger, men en masse stater.... dersom man ikke er i sin "stat" så får man ikke det man har krav på.
VG ville veldig gjerne ha saken, men da måtte jeg stå fram med bilde av meg. Siden jeg sliter med energi pga kreftbehandlingen så orker jeg ikke den belastningen ved å stå fram. Mannen min var også veldig klar på det. Han liker ikke at fruen stikker seg ut. For min del kunne jeg nok gjort det. Jeg syns det er viktig å få fram hvordan ting ikke fungerer men, men...
|