|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Det var min første tanke også, men jeg ble usikker på fakta her: |
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
Det var vel mer ordlyden jeg reagerte på(det jeg uthevet). Snakk om å vise lite empati.
|
|
|
#163 |
|
Passiv
|
Det er noen få eteriske oljer jeg kan bruke, eksempelvis sitronolje som jeg har i eddik og bruker som skyllemiddel. De aller fleste eteriske oljer som kommer fra ulike blomster gjør meg like syk som annen parfyme, desverre.
Takk, Smilefjes for oppsummering.
Ordlyden til det innlegget det refereres til gjorde meg virkelig lei meg rett og slett. Så langt har jeg avstått fra å si så mye til vedkommende, og har parkert det på kontoen for å være uvitende og lite empatisk. Visst kan man stille kritiske spørsmål og det er en veldig god ting, men å være direkte ondsinnet i sine uttalelser er ikke til det beste for noen. Det er vel vedkommende selv som kan best si hva det bunner i. |
|
|
|
#164 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg hadde egentlig ikke tenkt å være med noe mer i denne tråden, men etter å ha fått en del interessante prikker kan jeg utdype litt mer hva jeg mener. Det er tydeligvis en del som har forstått meningen min med innlegget, og noen som ikke har det |
|
|
|
|
|
#165 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke tenkt til å melde meg på noen prikkebølge eller krangel her, men sånn jeg tolker Skvetten (og legene) så handler vel dette med hunden om livskvalitet på et annet plan enn allergiene og astmaen pga alle de begrensningene i livet hennes som beskrives.
|
|
|
#166 |
|
|
Men vet du hva kontakten med et dyr faktisk kan ha å si for noen mennesker?
|
|
|
#167 |
|
Passiv
|
Nå startet jeg ikke tråden fordi at noen skulle synes synd på meg, derimot startet jeg den fordi det er mange som reagerer med respirasjonssvikt på parfyme. I Norge er det veldig mange mennesker med alvorlige lungesykdommer som vanskelig kan delta i en del sosiale settinger, det vær seg buss eller offentlige kontorer, kino eller teater nettopp på grunn av all parfymen mennesker rundt dem har på seg. Det er en grunn til at det er soner på Rikshospitalet hvor det faktisk er totalt forbudt å bruke parfyme og hvor selv pårørende blir slengt på dør om de er parfymerte (selv mødre som skal besøke sine små barn som er der alene blir kastet ut). |
|
|
|
#168 |
|
Halloen!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Skvetten: Jeg spurte bare fordi jeg ikke helt fikk med meg saksgangen i diskusjonen, og trodde at Dorfemia muligens hadde et poeng. Det kan jeg jo nå konkludere meg at hun/han (hvilket kjønn er det egentlig?) ikke hadde. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Helt vanlig
|
Jeg skjønner godt at dette er utfordrende å leve med og at det tar mye krefter. Håper på de beste odds for deg da og jeg skal ialle fall forsøke å begrense parfymebruken om jeg er på steder hvor det kan bli trangt.
|
![]() |
|
|