|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg er jo en av de som er såpass allergisk mot parfyme at det kan bli kritisk. Uansett er det slik at jeg får kraftige astmaanfall når jeg er i kontakt med ulike parfymer. Enten det er duftlys seksjonen på Ikea, eller jeg går forbi et parfymeri. Det er lenge siden jeg har vært inne på et parfymeri eller en såpebutikk, butikker som selger lys og sånne ting besøker jeg heller ikke fordi det gjør meg sy. Sånt er jo helt greit, det som ikke er greit er at jeg blir syk på offentlige kontorer. |
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg tror det er så enkelt at mange ikke kjenner til dette problemet Skvetten. Nå har jo du drevet en stor opplysningskampanje her inne, men det er nok et stykke å gå fortsatt.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Det er faktisk sånn at mennesker blir sure når jeg sier fra. Sånt overrasker meg. Om jeg sier at jeg blir syk av at en parfymedame skal sitte ved siden av meg på bussen eller toget, vel så blir vedkommende sur og tramper videre. Dersom jeg ikke sier noe og gispende må be sjåføren stoppe etter noen minutter ser pinadø meg slike parfymerte mennesker surt på meg da også. |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Du er den første jeg vet om som reagerer såpass kraftig på parfyme. Og jeg hadde aldri tenkt over dette før jeg ble kjent med deg faktisk. Jeg vet at folk kan reagere på parfyme, men ikke i den grad du gjør. Eneste jeg har sett er at det på treningssenteret her oppfordres til å ikke bruke parfyme pga allergi.
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg tror ikke folk tenker over det Skvetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg reagerer også på parfyme. Jeg blir ikke så dårlig som deg, Skvetten, men jeg får sterk hodepine, og kvalme når det er mye parfymelukt i et rom. Jeg bruker aldri parfyme selv.
![]() |
#10 |
Ustabil
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg kan ikke se hvordan dette skal la seg gjennomføre i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Det har da blitt innført et forbrud på offentlig sted når det kommer til røyking. Jeg vet også at det er en utopisk tanke at samfunnet skal bli parfymefritt men jeg tenker at det er et minimum at de som arbeider ved offentlige kontorer, er sykepleiere, lærere, leger og annet personell kan nektes å bruke parfyme. Bare det i seg selv ville jo lette noen situasjoner for en allergiker. |
![]() |
![]() |
#12 |
Ustabil
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Ja, det er forbudt å røyke inne de fleste steder, men om noen har røkt ute rett før de kom inn, så er jo det nesten like ille. Lærerne har et "røykehjørne" de stikker ut til når de må ta seg en blås. Barnehageansatte likeså. Utenfor gjerdet, selvsagt. Men de stinker jo når de kommer tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Forbud er vanskelig, ja - men det trengs noe salig til opplysningsarbeid og holdningsskapende arbeid. Parfyme er noe herk, enkelt og greit, jeg blir kvalm, kan reagere med depresjon, faktisk - og før i tiden kunne jeg få migrene om jeg var i kontakt med parfymerte kvinnfolk.
![]() |
#14 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg er på linje med Skvetten her. Det burde være mulig å få parfymeforbud på offentlige plasser. Men hva med deodrant av typen roll on? Får du/andre kraftige reaksjoner på det også? Såpelukt? Noen såper er jo også parfyrmerte såvidt jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Finnes det slike barnehager altså? There IS a God.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg kjenner flere som er sterkt allergisk mot parfyme, blant annet en som gikk i klassen min på sykepleien. Vi innførte parfymeforbud på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
#18 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg lærte å skjerpe meg i en annen tråd her inne hvor Skvetten fortalte om sin allergi.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har jo retningslinjer som sier at vi ikke skal gå med ringer, ha på sterk parfyme osv., men det syndes mye. Et annet sted jeg var i praksis var det flere av sykepleierne som sprayet seg med parfyme på vaktrommet når de kom på jobb. De visste til og med at en av kollegene var allergisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var på gyn undersøkelse da jeg bodde i Sveits. Dama som utførte den undersøkelsen hadde de største ringene og tredde elegant hanskene utenpå før hun gjorde det hun skulle ...
![]() |
|
|