Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå må dere forklare meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 14:14   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må dere forklare meg....

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Det jeg reagerte på var ikke at du kjørte (så lenge du hadde byttet dekk da), men at du kjørte 15 km over fartsgrensen på dårlig føre.

Nei, nei nei, ikke jeg. Gjennomsnittsfarten, målt av veivesenet, er 15 km/t over fartsgrensen, hele året, hvilket øker ulykkes frekvensen og alvorligheten når ulykkene skjer. Jeg lå 10- 15 km/t under fartsgrensen jeg. Dekkene byttet vi oktober.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:33   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, nei nei, ikke jeg. Gjennomsnittsfarten, målt av veivesenet, er 15 km/t over fartsgrensen, hele året, hvilket øker ulykkes frekvensen og alvorligheten når ulykkene skjer. Jeg lå 10- 15 km/t under fartsgrensen jeg. Dekkene byttet vi oktober.

:skriiiik:

Der ser jeg ihvertfall feilen!

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:35   #23
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

uhm ... når veien er dekket av slaps, og føret er forferdelig, da ligger jeg også godt under fartsgrensen.

Gammel 14-11-09, 14:36   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Der så jeg også feilen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:38   #25
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Der så jeg også feilen.

Siden skiltet forteller oss at det er 80 km/t, så kjører du det? Uansett føre?

Gammel 14-11-09, 14:40   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Siden skiltet forteller oss at det er 80 km/t, så kjører du det? Uansett føre?

Nei, selvsagt ikke. Jeg ligger med litt margin over jeg. Det er kun skilt med 50 km/t eller lavere som er bokstavelig ment. :kan dette med trafikk:

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:42   #27
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Nei, selvsagt ikke. Jeg ligger med litt margin over jeg. Det er kun skilt med 50 km/t eller lavere som er bokstavelig ment. :kan dette med trafikk:

For en dårlig mor!

Gammel 14-11-09, 14:43   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

For en dårlig mor!

Men en utmerket effektiv trafikant, sant?

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:48   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tøyser nå? Du mener at det alltid er best å holde fartsgrensen, selv om føret tilsier at det er umulig?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:03   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du tøyser nå? Du mener at det alltid er best å holde fartsgrensen, selv om føret tilsier at det er umulig?

Man må alltid ligge litt over fartsgrensen sånn at man ikke hindrer trafikken såklart.

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:06   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må alltid ligge litt over fartsgrensen sånn at man ikke hindrer trafikken såklart.

En drosjesjåfør forklarte meg en gang grundig at det er mye tryggere å ligge over fartsgrensen enn under. For når man ligger over fartsgrensen, så har man foten på bremsepedalen hele tiden, og da går det fort å bremse ned hvis en nødsituasjon skulle oppstå - mens kjører man under fartsgrensen (eller på, presumptivt), så har man foten på gasspedalen, og da tar det naturligvis lengre tid å bremse ned. (Han hadde mannen min og sønnen min i baksetet på bilen sin, så jeg bare sa "mmmm" med litt sånn avslappet "du verden, sier du det!"-tonefall i stedet for å gå inn i noen argumentasjon. )

Gammel 14-11-09, 15:08   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Når må dere forklare meg ...

Hm. Når jeg kjører så har jeg stort sett foten på gasspedalen uansett hvilken fartsgrense jeg bryter eller respekterer. Den er jo bare på bremsen når jeg bremser eller er i bremseberedskap.

Jeg tror jeg nesten er fristet til å si meg uenig med drosjesjåføren altså.

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:09   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg nesten er fristet til å si meg uenig med drosjesjåføren altså.

Du kan da ikke være uenig med en drosjesjåfør! De kan jo alt!

Gammel 14-11-09, 15:10   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan da ikke være uenig med en drosjesjåfør! De kan jo alt!

Ja, altså - jeg kjenner at det sitter langt inne. Jeg må nok gå noen runder med kjøringen min og se om det ikke er jeg som gjør feil.

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:28   #35
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Nå må dere forklare meg ...

Var du tildekket, anstendig antrukket, det holder ikke med bare hijab.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:35   #36
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du så vel de 2 andre fra der du sto regner jeg med. Ellers ville ikke jeg gått fra de 2 hvertfall.

Kan jeg spørre om hvorfor?
Det er nemlig det jeg prøver å lære ved denne tråden

Gammel 14-11-09, 15:36   #37
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Sv: Nå må dere forklare meg ...

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Var du tildekket, anstendig antrukket, det holder ikke med bare hijab.

Floksa bærer alltid full burka ( men uten bh ) ved levering i barnebursdag :trossalt:

Gammel 14-11-09, 15:37   #38
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg spørre om hvorfor?
Det er nemlig det jeg prøver å lære ved denne tråden

Jeg følermeg ikke trygg om jeg går fra barnet mitt , enkelt og greit. Jeg vil se han om jeg skal gå fra han.
Hva om noe skjer eller om de begynner å hyle og blir redd.

Gammel 14-11-09, 15:41   #39
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Jeg følermeg ikke trygg om jeg går fra barnet mitt , enkelt og greit. Jeg vil se han om jeg skal gå fra han.
Hva om noe skjer eller om de begynner å hyle og blir redd.

Men leker ikke barnet ditt alene uten at du er i rommet?
Hva kan skje?
Om de begynner å hyle/bli redde så er jo ikke det "farlig"
i 1-2 minutter?

Gammel 14-11-09, 15:55   #40
Chablis
Drømmer

Standard

Men leker ikke barnet ditt alene uten at du er i rommet?
Hva kan skje?
Om de begynner å hyle/bli redde så er jo ikke det "farlig"
i 1-2 minutter?

Det kan skje noe med deg å da så det ikke tar bare 2 minutter allikevel.
Mye kan skje og som sagt jeg gjør det ikke fordi jeg vil ikke at mitt barn skal sitte alene i bilen. Ville aldri tilgitt meg selv om noe skjedde.
Om han leker på rommet så er vi fortsatt i samme hus og 10 sek unna.

Sist redigert av Chablis : 14-11-09 kl 20:07.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.