Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går dere ALDRI fra barna i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 17:30   #41
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?

Hvis storebror på 10 er med så sitter de ofte i bilen og venter. Når det bare er de to "små" tar jeg de med meg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:53   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min sønn er ikke 15vmnd gammel enda da. Men nei, han er ikke alene i bilen. Evt utenfor huset mens jeg henter jakka mi og låser døra, det er max (og da hører jeg ham jo inn) Om jeg skal gjøre det når jeg fyller drivstoff, så er det bare dersom det er kortbetaling på pumpa. Somregel gjør vi slikt når vi er på tur to voksne, så da er han ikke alene heller, sånnsett. Jeg lar ham ikke være der alene om han sover og jeg skal handle, da blir det enten ikke handlet, eller han vekkes.

Men, når han blir eldre, så får vi vurdere det. Jeg husker at vi fikk sitte i bilen mens våre foreldre handlet. Men da var vi ganske store. Og ville aldri funnet på å ta av bremsen, vi fikk ha på strømmen så vi kunne høre radio.

Gammel 14-11-09, 18:02   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, noen ganger. Feks om jeg skal løpe inn på posten (les: den lokale bensinstasjonen) med en pakke etc. Når det gjelder butikken så kan jeg la Hannah sitte igjen mens jeg løper inn, men ikke Peder (alene). Jeg lar dog aldri bilen stå å gå mens de er i bilen alene. Bensin betaler jeg ved pumpa, så da går jeg ikke ifra. Jeg har gått i fra Peder et par ganger mens jeg har løpt inn og hentet Hannah i bhg også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:06   #44
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har helt siden ungene var nyfødte latt dem sitte i bien ved fylling og mens jeg gikk inn og betalte.

Når de ble litt større, så kunne jeg også løpe kjapt inn på en butikk. Her hjemme har de også sittet i bilen mens vi har båret inn varer og slikt.

Jeg har aldri hatt problemer med dette, så lenge det har vært på steder hvor jeg ser bilen fra der jeg er.

Jeg stopper selvfølgelig motoren, og tar med meg nøkkelen. Mobil og evt andre fristende ting blir tatt med eller lagt unna slik at det ikke synes. Og, jeg låser _aldri_ bilen med ungene inni.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:13   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen?

Synes alle barn det er helt topp, eller kan det hende de begynner å grine? Jeg tror det er redselen for at de skal bli redde som er hovedårsaken for at jeg knapt har gått fra dem, ikke redselen for at andre skal ta dem med seg eller noe sånt...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:17   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen?

Synes alle barn det er helt topp, eller kan det hende de begynner å grine? Jeg tror det er redselen for at de skal bli redde som er hovedårsaken for at jeg knapt har gått fra dem, ikke redselen for at andre skal ta dem med seg eller noe sånt...

Mine barn har aldri reagert negativt iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:17   #47
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, jeg gjør det. Nå skal det sant sies at jeg ikke bor i særlig tettbygde strøk og det er bare kjappe turer for små ærend. Men jeg ville vel aldri verden funnet på å tatt med meg hele gjengen ut av bilen for å stikke inn i for eksempel minibanken.

Gammel 14-11-09, 18:19   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mine har aldri reagert negativt. Hadde de det, så hadde jeg ikke gått fra dem heller.

Som babyer var det ikke ofte at jeg forlot dem i bilen. Det var jo kun ved fylling av drivstoff, og da så de meg i vinduet mens jeg fylte, og den tiden det tok å gå inn å betale var jo veldig kort.

Når de ble større så har jeg forklart at jeg skal gå en kjapp tur, og jeg har vist dem hvor jeg går, slik at de kunne følge meg med øynene.

Og, når de ble større så har jeg aldri gått fra et sovende barn i bilen. Sov den ene og den andre var våken, så kunne jeg, men aldri et barn alene. Dette fordi at jeg ante faren for panikk om de våkner og oppdager at de er alene.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:20   #49
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine barn har det helt fint et minutt eller to alene i bilen. Om jeg blir litt lengre borte pleier jeg å bestikke dem med noe frukt eller lignende og forbereder dem på at jeg blir borte i så og så lenge og parkerer nært inngangen på butikken sånn at de kan se inn vinduene. Om jeg skal ha flere enn tre ting på butikken tar jeg dem med meg.

Gammel 14-11-09, 18:21   #50
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mine har i vært strålende fornøyde med å få lov til å sitte alene i bilen. Jeg aldri opplevd at de har gråt eller var lei seg når jeg kom tilbake. Så her har det bare vært helt topp. Nå gikk ikke fra de i bilen før de var rundt 3 år heller da.

Gammel 14-11-09, 18:51   #51
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Det er sjelden her, største har ikke særlig lyst til å sitte alene men det har hendt. (Inn for å betale bensin osv. Ikke handleturer.) Går ikke fra minste i bilen nei.

Gammel 14-11-09, 18:54   #52
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det hender ja.

Gammel 14-11-09, 18:55   #53
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Lillesøster på 4 år blir hysterisk hvis hun blir forlatt alene, men hvis de er sammen eller det bare er storesøster forlater jeg dem i bilen uten problemer.

Gammel 14-11-09, 19:01   #54
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sitter bilen iblant. Kun når jeg er på "lokalbutikken" - De gangene de sitter i bilen, så er det fordi storebror insisterer. Jeg bestemmer aldri at de skal sitte igjen - men når de ønsker det selv, så synes jeg det er helt ok.

Gammel 14-11-09, 19:07   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri noen som har begynt å grine, nei. Det har jo vært snakk om ytterst få minutter og de har ikke følt seg redde eller ukomfortable i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 19:08   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk aldri, i min snart 11-års "førerkort-karrére", jeg har latt bilen stå på tomgang. Har ikke vært borti situasjoner der det har vært nødvendig.
Jeg kan glatt gå fra seksåringen i bilen i noen minutter, men liker det ikke, får en sånn haste-følelse og må skynde meg så fælt, selv om jeg vet hun storkoser seg i bilen, spiller litt DS eller hører på musikk.
Minsten går jeg helst ikke fra, men han sitter som regel i bilen mens vi går inn og ut med varer osv.

Storesøster synes det er helt greit å sitte i bilen alene, det er nok hønemor Iset som ikke liker det. Minsten liker det IKKE, med mindre storesøster er der, da er det greit.

Gammel 14-11-09, 19:09   #57
Albertine
Passiv

Standard

De største kan fint vente i bilen hvis jeg er innom et sted i full fart, dog ikke med motoren i gang. Minstemor sitter ikke i bilen alene, ei heller med storesøsknene til stede.

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 19:19   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, noen ganger vurderer jeg det som MYE mer utrygt å ha dem virrende rundt på en mørk og kaotisk parkeringsplass, for å si det forsiktig.

Aldri med nøkkel i, dog. Eller, nei, det er ikke sant. Storebror får sitte og høre radio. Da står nøkkelen i. Han er 7, da.

Gammel 14-11-09, 19:28   #59
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det gjør jeg uhyre sjelden. En gang har jeg latt storesøster sitte igjen mens jeg sprang inn og kjøpte plaster, etter sterk anmodning fra henne selv.

Gammel 14-11-09, 19:30   #60
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri med unntak av den ene gangen den unge mannen spydde da vi kjørte inn på parkeringsplassen ved iden av barnehagen og jeg stormet inn for å si "Prototypen kommer ikke i dag" og for å raske med meg papir for å tørke spy i bilen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.