|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Hvis storebror på 10 er med så sitter de ofte i bilen og venter. Når det bare er de to "små" tar jeg de med meg. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Min sønn er ikke 15vmnd gammel enda da. Men nei, han er ikke alene i bilen. Evt utenfor huset mens jeg henter jakka mi og låser døra, det er max (og da hører jeg ham jo inn) Om jeg skal gjøre det når jeg fyller drivstoff, så er det bare dersom det er kortbetaling på pumpa. Somregel gjør vi slikt når vi er på tur to voksne, så da er han ikke alene heller, sånnsett. Jeg lar ham ikke være der alene om han sover og jeg skal handle, da blir det enten ikke handlet, eller han vekkes.
|
|
|
#43 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Joda, noen ganger. Feks om jeg skal løpe inn på posten (les: den lokale bensinstasjonen) med en pakke etc. Når det gjelder butikken så kan jeg la Hannah sitte igjen mens jeg løper inn, men ikke Peder (alene). Jeg lar dog aldri bilen stå å gå mens de er i bilen alene. Bensin betaler jeg ved pumpa, så da går jeg ikke ifra. Jeg har gått i fra Peder et par ganger mens jeg har løpt inn og hentet Hannah i bhg også.
|
|
|
#44 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har helt siden ungene var nyfødte latt dem sitte i bien ved fylling og mens jeg gikk inn og betalte.
|
|
|
#45 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det er enda ingen i tråden som har sagt noe om hvordan ungene reagerer på å sitte alene i bilen? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Mine barn har aldri reagert negativt iallefall.
|
|
|
#47 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Joda, jeg gjør det. Nå skal det sant sies at jeg ikke bor i særlig tettbygde strøk og det er bare kjappe turer for små ærend. Men jeg ville vel aldri verden funnet på å tatt med meg hele gjengen ut av bilen for å stikke inn i for eksempel minibanken.
|
|
|
#48 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Mine har aldri reagert negativt. Hadde de det, så hadde jeg ikke gått fra dem heller.
|
|
|
#49 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Mine barn har det helt fint et minutt eller to alene i bilen. Om jeg blir litt lengre borte pleier jeg å bestikke dem med noe frukt eller lignende og forbereder dem på at jeg blir borte i så og så lenge og parkerer nært inngangen på butikken sånn at de kan se inn vinduene. Om jeg skal ha flere enn tre ting på butikken tar jeg dem med meg.
|
|
|
#50 |
|
superbruker
|
Mine har i vært strålende fornøyde med å få lov til å sitte alene i bilen. Jeg aldri opplevd at de har gråt eller var lei seg når jeg kom tilbake. Så her har det bare vært helt topp. Nå gikk ikke fra de i bilen før de var rundt 3 år heller da.
|
|
|
#51 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det er sjelden her, største har ikke særlig lyst til å sitte alene men det har hendt. (Inn for å betale bensin osv. Ikke handleturer.) Går ikke fra minste i bilen nei.
|
|
|
#52 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det hender ja.
|
|
|
#53 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Lillesøster på 4 år blir hysterisk hvis hun blir forlatt alene, men hvis de er sammen eller det bare er storesøster forlater jeg dem i bilen uten problemer.
|
|
|
#54 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter bilen iblant. Kun når jeg er på "lokalbutikken" - De gangene de sitter i bilen, så er det fordi storebror insisterer. Jeg bestemmer aldri at de skal sitte igjen - men når de ønsker det selv, så synes jeg det er helt ok.
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg tror faktisk aldri, i min snart 11-års "førerkort-karrére", jeg har latt bilen stå på tomgang. Har ikke vært borti situasjoner der det har vært nødvendig.
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De største kan fint vente i bilen hvis jeg er innom et sted i full fart, dog ikke med motoren i gang. Minstemor sitter ikke i bilen alene, ei heller med storesøsknene til stede. |
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, noen ganger vurderer jeg det som MYE mer utrygt å ha dem virrende rundt på en mørk og kaotisk parkeringsplass, for å si det forsiktig.
|
|
|
#59 |
|
Glad
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det gjør jeg uhyre sjelden. En gang har jeg latt storesøster sitte igjen mens jeg sprang inn og kjøpte plaster, etter sterk anmodning fra henne selv.
|
|
|
#60 |
|
Etylbarbital
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Aldri med unntak av den ene gangen den unge mannen spydde da vi kjørte inn på parkeringsplassen ved iden av barnehagen og jeg stormet inn for å si "Prototypen kommer ikke i dag" og for å raske med meg papir for å tørke spy i bilen.
|
![]() |
|
|