Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå må dere forklare meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 22:32   #81
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå må dere forklare meg ...

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Branner og bilstjeling nevnes her, men min hovedgrunn til å ikke gå fra barn i bil er fordi jeg ikke stoler på at de blir i bilen. Mine er snart 2 år og 5 år.

Det blir jo en annen vurdering. Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke kunne forlate ungene i bilen. Spesielt lillebror, for i en periode så stolte jeg slettes ikke på at han ble sittende. Han kunne plutselig finne det for godt at dette var booring, og så finne på å gå ut av bilen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 22:36   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En 2-åring sitter vel stort sett fast i en 5-punktssele, gjør de ikke? Eller er jeg veldig naiv, da?

Gammel 14-11-09, 22:39   #83
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En 2-åring kan fint åpne 5-punktssele, Polyanna.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 22:41   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine klarer ikke vår, i hvert fall. Faktisk klarer ikke engang 5-åringen å åpne den (jeg ber henne av og til om å prøve, for å få ting til å gli litt når vi skal ut av bilen). 7-åringen klarer det, men han må jobbe. Den er kjempehard.

Gammel 14-11-09, 22:42   #85
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-punkt eller 5-punkt ... Har dere ikke hørt om duct tape? :lur:

Gammel 14-11-09, 22:44   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Derimot klarer 2-åringen, dersom jeg ikke har passet på å feste beltet knallhardt på ham, godt å få armene ut av armbeltene.

Oppdaget jeg en dag jeg plutselig, i 80 km/t på E17, da jeg så fjeset hans i bakspeilet.

Gammel 14-11-09, 22:48   #87
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

2-punkt eller 5-punkt ... Har dere ikke hørt om duct tape? :lur:

Rundt låsen på selene til barnet?

Gammel 14-11-09, 22:54   #88
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg sammenligner det med å gå ut med søpla mens ungene er inne. Jeg klarer ikke helt se hvor den moralske pekefingern skal komme inn.

Jeg synes det er noe uintelligent over å være så prinsippfast at man ikke ser nyanser.

At man enten skulle være FOR eller MOT å la barn være i bil uten å ta barnas alder, sted, tid og slikt med i betraktningen medfører ufrivillig stønning og himling med øynene for min del.

Jeg lar min 6-åring sitte i bilen utenfor barnehagen når jeg henter lillebror. Han har mulighet til å gå ut fra bilen om det blir nødvendig, bilen står parkert langt fra trafikk og min 6-åring kan trygt bevege seg i barnehagens nærområde uten noen fare. Men han sitter nå i bilen fordi han ikke gidder å bli med ut, og der sitter han like rolig når jeg kommer tilbake.

Gammel 14-11-09, 23:01   #89
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes det er noe uintelligent over å være så prinsippfast at man ikke ser nyanser.

.

Hva? Kaller du halve FP for idioter?

:løs kanon igjen: Eller var det i en annen tråd?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:05   #90
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Derimot klarer 2-åringen, dersom jeg ikke har passet på å feste beltet knallhardt på ham, godt å få armene ut av armbeltene.

Oppdaget jeg en dag jeg plutselig, i 80 km/t på E17, da jeg så fjeset hans i bakspeilet.

Det fikk minstepropellen til når hun var 1 1/2 år og satt bakovervendt. Når hun da fikk armene ut var det ikke noe problem å heise seg opp og ut av beltet. Så snudde hun seg og satt på kne i stolen og kakket mamma i hodet. I fart. Uansett hvor hardt jeg strammet belte kom hun seg løs. Ikke hjalp det med sånn plastikk-dings heller. Måtte til slutt snu henne og sette henne i beltestol. Måtte stoppe annenvher meter og spenne henne fast på nytt. Håpløst.

Gammel 14-11-09, 23:06   #91
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Zoë sa det veldig bra.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:12   #92
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva? Kaller du halve FP for idioter?

Idiots! The lot of ya!!

Gammel 14-11-09, 23:14   #93
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det blir jo en annen vurdering. Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke kunne forlate ungene i bilen. Spesielt lillebror, for i en periode så stolte jeg slettes ikke på at han ble sittende. Han kunne plutselig finne det for godt at dette var booring, og så finne på å gå ut av bilen.

Det er ingenting som tilsier at de skal prøve å stikke av, men jeg føler meg ikke trygg på de nå. Selv greier jeg ikke helt å se at noen kan være så skråsikkre på at deres barn ikke kommer til å prøve seg på å gå ut av bilen. De kan se noen de tror de kjenner, bli redd, se en hund, ha ett plutselig ønske om drikke, må tisse osv. (snakker her primært om barnehagebarn).

En 2-åring sitter vel stort sett fast i en 5-punktssele, gjør de ikke? Eller er jeg veldig naiv, da?

Min snart 2-åring er truandes til å mangt. Han har ikke greid det enda, men den dagen er nok ikke så langt unna. Han er en klåfingra unge.

Gammel 14-11-09, 23:32   #94
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Det er ingenting som tilsier at de skal prøve å stikke av, men jeg føler meg ikke trygg på de nå. Selv greier jeg ikke helt å se at noen kan være så skråsikkre på at deres barn ikke kommer til å prøve seg på å gå ut av bilen. De kan se noen de tror de kjenner, bli redd, se en hund, ha ett plutselig ønske om drikke, må tisse osv. (snakker her primært om barnehagebarn).

Akkurat.

Som sagt så var det en periode med min sønn at jeg ikke turte gå fra han, og denne perioden vedvarte til han forsto såpass at OM han ble lei, så måtte han gå inn der jeg var.

(nå er det ikke ofte jeg sto overfor situasjonen med å gå fra han alene, siden søsteren jo stort sett var med også)

Gammel 14-11-09, 23:39   #95
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Akkurat.

Som sagt så var det en periode med min sønn at jeg ikke turte gå fra han, og denne perioden vedvarte til han forsto såpass at OM han ble lei, så måtte han gå inn der jeg var.

(nå er det ikke ofte jeg sto overfor situasjonen med å gå fra han alene, siden søsteren jo stort sett var med også)

Da er vi vel enig.
Jeg kommer til å la barna mine sitte aleine i bilen uten tilsyn på sikt jeg også.

Gammel 15-11-09, 00:03   #96
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Joda. Bare dra Coopkortet først, deretter bankkortet.

Mener å ha hørt at det ikke gikk, men da skal det prøves. Man står da ikke i kø uten grunn. Tusen takk!

Gammel 15-11-09, 00:07   #97
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar også Herremannen sitte igjen i bilen til tider. Jeg har ikke gjort det på et halvt år her vi bor for det blir glødende varmt på et minutt eller så. Men i dag gjorde jeg det. Jeg parkerte akkurat utenfor frisøren og han satt i bilen mens jeg gikk inn og bestilte time til klipp. Jeg ser ikke på det som noe veldig mye farligere enn ting jeg gjøre hjemme, som å være i garasjen, hente posten etc. Men min sønn er 6 år.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:07   #98
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Mener å ha hørt at det ikke gikk, men da skal det prøves. Man står da ikke i kø uten grunn. Tusen takk!

Jeg drar alltid coop-kortet først.

Gammel 15-11-09, 09:05   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du bruker vel ikke sele på barna i bilen? Tenk om du kjører av veien og ned i en fjord også får du dem ikke ut av selen også drukner de?

Det synes jeg er sjokkerende uansvarlig kjenner jeg. Makan!

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 09:29   #100
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg er alene hjemme med ungene på natta tenker jeg på det at jeg kan dø eller whatever midt på natta, så blir ungene alene og redde når de våkner, enten det skjer på natta eller morgenen. Det kan ta lang tid før noen oppdager det. Hadde jeg, vet et særdeles enkelt grep, kunnet forsikre meg om at det ikke skjedde, så ville jeg gjort det.

Så jeg tar med meg ungene ut av bilen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.