|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
One of These Days
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har et perleanheng etter mormor, brukte det i bryllupet også. Dessuten har jeg en kulepenn etter en god venninne, som døde da hun var ti, dvs. at jeg har hatt den kulepennen i 25 år. Jeg har også et par bøker fra samme venninne jeg setter veldig pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har den gamle Kenwooden etter mormor som betyr mye for meg, men lurer på om den synger på det siste værset altså. Bollen har begynt å gå rundt når jeg bruker den. I tillegg arvet jeg en gyngestol etter samme dama, den har jeg trukket om. Ville bruke den og stoffet som var på passet ikke her hos oss.
![]() |
#23 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har mange gamle ting som betyr noe for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ja, det har jeg. I hele mitt liv har jeg hatt et veldig spesielt forhold til mine besteforeldre på pappa sin side. Som yngste barnebarn (med over 20 år opp til nestemann) i familien arvet jeg veldig mye etter dem når de døde. Jeg har "full" spisestue med plass til 12 og stoler til 6 med tilhørende 2 sjenker. Alt er håndlaget og ble kjøpt av dem når de var nygift på 1930-tallet. Dukene som ble sydd til bordet har jeg også fått.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har mange malerier som mamma har malt opp gjennom årene. Jeg elsker dem. En gammel krakk etter min oldemor har jeg også veldig kjær.
![]() |
#26 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har fått ei nesten 100 år gammel kaffekanne med tilhørende fløtemugge og sukkerskål fra mormor og morfar. Da jeg fikk kaffekannen fikk jeg velge mellom to kanner de hadde. Akkurat denne kaffekannen ble brukt i dåpen min. Det, samt denne kaffekannens historie, er grunnen til at jeg valgte denne kaffekannen.
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har ikke noe spesielt som jeg har arvet eller noe som betyr mye for meg.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 14-11-09 kl 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Originala
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Nei, jeg har vel ikke det. Jeg har et middagsservice etter farmor og oldemor, men vi bruker det til hverdags. Og så har jeg et par andre gjenstander etter farmor, men det er ikke slik at jeg feller tårer om det skulle ødelegges. Det er bare ting, og bringer meg ikke nærmere min avdøde farmor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ja det har jeg. Bor i gammelt hus og så og si alt jeg har av møbler er enten arvet eller kjøpt brukt, det eneste som er helt nytt er sofaen og sengen. Spisestuen min har jeg arvet av besteforeldrene mine, den har flotte utskjæringer på skjenkene, og jeg husker godt at jeg da jeg var liten satt og drømte meg bort og lagde eventyr om disse. Min mormor malte, jeg har fått og arvet mange bilder hun har laget, det er veldig fint å ha de veggen. Hun gav meg også bunaden sin som hun laget selv før krigen, den fikk jeg da hun ikke orket å ta den på seg lenger.
![]() |
#30 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har et hjørneskap som morfaren min snekret. Det var opprinnelig mørk-beiset, men noen frekke leieboere malte det grønt en gang. Moren min malte det grått etterpå. Nå står det på rommet til Hassel, og skaper litt hodebry med tanke på møblering. Der det står nå, er det eneste stedet det har plass. Så Hassel får bare finne seg i det.
![]() |
#31 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har en gammel seng som min tippoldemor har hatt. Fant den på loftet til sommerhuset og den måtte overhales en god del (bla mott). Den er 180 lang og 70 brei med kjempehøye gavler - nydelig prinsesseseng til storesøster. I tillegg har jeg en veske som oldemoren min eide (men aldri brukte). Den er i skinn, ser helt ny ut og lå innpakket i silkepapir med kvittering fra 1911 oppi på loftet til mormor.
![]() |
#32 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ja, vi bruker spisestuemøblementet m/sjenk og buffet etter mine besteforeldre. Ellers har jeg gammelt kaffeservise og sølv, serveringsbrett, en stygg, oransje termokanne (gamle minner), Egghøne fra Egersund Fajanse, noen gamle karafler bl. a. fra Nøstetangen glass, gamle radioer/sveivegrammofon (His Masters Voice), gammelt smykke laget av min oldemor eller tippoldemors hår etc. Sistnevnte brukes ikke
![]() |
#33 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ja, jeg har en utrolig vakker barnebok som tilhørte min far da han var liten. Jeg leste denne boka sikkert 100 ganger da jeg var liten, og har tenkt å gi den til mine når de blir gamle nok. Sist redigert av Ulvhedina : 15-11-09 kl 01:45. Årsak: La til en link med bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har gamle bunader som betyr litt mye for meg og så har jeg gammel julepynt som jeg er veldig glad i. Ingen av delene er det første jeg ville reddet ut om huset brant, men det er gamle ting som jeg liker og som jeg er glad jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har endel gamle ting stående, og har planer om å innrede loftstua med dette når den går fra å være lagerrom, til å bli en loftstue.
![]() |
#36 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har få ting som betyr veldig mye for meg, men jeg kan like noen ting bedre enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Mannen arvet et gamelt barskap, av typen hjørneskap, som står på soverommet. Jeg synes det er dritstygt, men siden han elsker det så har jeg gått med på at det kan stå på soverommet. Vi har selvsagt mistet nøkkelen, så det er ikke en gang egnet som oppbevaringsplass.
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg er desverre ikke veldig glad i gamle ting. |
![]() |
![]() |
#39 |
Stadig underveis
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg er veldig glad i gamle ting med sjel, så jeg har en hel del. Aller kjærest er min oldemors giftering. Ellers så har jeg en gammel singermaskin etter min grandtante, nydelige hvite duker som mormor har heklet, og min oldemors klokke som skal henge i et kjede rundt halsen. Mannen min har også arvet en del. Han har fått en klokke som henger på veggen i stua, en fantastisk fin serie av glass og flere nydelige serviser.
![]() |
#40 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har mye. Min mor er notorisk samler av gamle ting, alle i familien har gitt ting til henne etterhvert, som de vil skal bli tatt vare på... Nesten ALT for mye av det gode.
![]() |
|
|