Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dele gutter og jenter i svømming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 13:25   #41
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dele gutter og jenter i svømming?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De der muslimene kan vel lære seg å svømme på egenhånd. Kast de fra kaien, liksom.

Huh? Kommentar til mitt opplegg over?

Gammel 17-11-09, 13:44   #42
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg ser ikke helt det store problemet med å dele jenter og gutter i div timer, om det er hensiktsmessig i en eller annen form, og til barnas beste, enten pga av læring eller trivsel. 10-åringens klasse har ballbingen på skolen en dag i uken, og det var alltid mye styr rundt hvem som var der, når, hvor mye etc. Lærerne bestemte seg for å prøve med kjønnsdeling, og det fungerer aldeles perfekt! Jentene, som før ble overkjørt av gutta, får nå spille fotball i et helt fiminutt alene, og de storkoser seg. også gutta synes dette er bedre.

Men jeg vet ikke helt om jeg synes det er greit med deling som skyldes religion.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:53   #43
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

e Det må ikke bli "jentegym" som bare består av dans og dilldall, noe det fort kunne blitt med mine gymlærere på ungdomsskolen.

Kan ikke dette være noe av bakgrunnen for loven om å ikke kjønnsdele?

Gammel 17-11-09, 14:15   #44
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi hadde "jentegym" den gang jeg gikk på skolen og det ble dengang heftig kritisert fra likestillingshold. Vi jenter hadde håndball, håndball, håndball, håndball, folkedans, turn og andre ting som alle vet at jenter elsker.

Guttene spilte fotball siden gutter elsker slikt.

Nå tror jeg ikke dette er situasjonen nå.. Jeg er tross alt en gammel dame.

29 er da ingen alder, og du holder deg så godt!

Gammel 17-11-09, 14:37   #45
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvis det hadde fører til færre svømmetimer for barna synes jeg det er en dårlig idé. Det er mange praktiske hensyn som skal tas.

Personlig kjenner jeg meg ikke igjen i det som nevnes som fordeler ved å dele jenter og gutter i gymen. Jeg har muligens gått i veldig fine klasser, for jeg kan virkelig ikke huske at guttene var så til en plage i gym og svømmetimene. Jeg hadde nok også synes det vært ganske kjedelig å ha gym med bare jenter hele skoletiden.

Signerer denne og fnattens innlegg. Her må det busses til svømmetimen, det ville tatt hardt på budsjettet om man på toppen skulle delt klassen. (All den tid det ikke engang finnes penger til å gi lovfestede ekstratimer til elever med spesielle behov)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 16:30   #46
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Deling etter kjønn i gym/svømmetimer er helt nytt for meg. Dette har ikke jeg vokst opp med og har aldri hatt noen negative erfaringer med dette heller.

Signerer Hattifnatten når det gjelder praktiske/økonomiske konsekvenser, samt at jeg må innrømme at magefølelsen min sier at deling etter kjønn ikke er noe jeg kan applaudere.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.