Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er det nye furu?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva er det nye furu?
Bjørk 7 4,96%
Bøk 7 4,96%
Oljelutbeiset furu er både det nye og det gamle furu 10 7,09%
Lakket furu er både det nye og det gamle furu 6 4,26%
Svart 5 3,55%
Eik 23 16,31%
Mahogny 3 2,13%
Kirsebær (no offence!) 16 11,35%
Bombay 31 21,99%
Teak 1 0,71%
Hvitt 27 19,15%
Annet, din treskalle! 5 3,55%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 23:47   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det nye furu?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Bombay var min først tanke.
Jg synes det er innmari stilig - nå! - men det synts jeg om furu på 90-tallet også, før det overtok hele verden.

Gammel 20-11-09, 00:49   #62
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

At jeg kunne glemme hvitmalt!! Og shabby chic ala norske interiørblogger.

Så en gang noen som ville male en Biedemeyersofa!! Da har det bare gått ALT for langt.

Pfff! Gjenbruk som er SÅ in!

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:36   #63
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg er ikke så god på dette med trender. Møblene våre består av en salig blanding av oljet eik, glass, og en gammel skjenk i furu som vi har vokset grå. Du finner nok ikke vårt hus i et interiørmagasin med det første

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:17   #64
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde en del Bombay-møbler og synes enda de er lekre. Men jeg er glad jeg ikke har de lenger. Min mor fikk de da jeg flyttet og ble student. Mitt flotte hjem er nå en studentleilighet møbler fra topp til tå med Ikea-møbler. I luv it!

Gammel 20-11-09, 10:37   #65
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Enig. Og derfor holder jeg en knapp på Shabby Chic.

Artig at du er enig i argumentasjonen min. Særlig når jeg er av den mening at Shabby Chic definitivt kommer til å bli "den nye furu".

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:41   #66
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Valnøtt eller sort eik.

Gammel 20-11-09, 10:51   #67
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Bombay?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:03   #68
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Artig at du er enig i argumentasjonen min. Særlig når jeg er av den mening at Shabby Chic definitivt kommer til å bli "den nye furu".

De som er på min alder og er shabby chic, mistenker jeg å være de samme som hadde vitrineskap i furu med blonder inni. Tørka blomster. Messinglysestaker og blåmalte kjøkken med sånn brodert greie for å henge grytekluter bak (brodert i hvitt stoff med blått)

Altså shabby chic = furu i mine øyne.

Gammel 20-11-09, 17:36   #69
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Finnes det egentlig folk som bytter ut møbler etter hva som er "trendy"?

Holy crap, what a waste!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:13   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Så en gang noen som ville male en Biedemeyersofa!! Da har det bare gått ALT for langt.

Male en Biedermaiersofa :skingrestemme:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:15   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Helhvitt, tenker jeg.
Og jeg er veldig, veldig glad i våre ubehandlede BBB-reoler. Av furu. Det finnes ikke bedre bokhyller.

Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:13   #72
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Holy crap, what a waste!

Å joda det er mange det og ja jeg er enig i hva du sier.
Viktig å finne sin egen stil mener jeg og arver man et flott møbel så går det finn at ann å kombinere med andre møbler. Interiøret skal speile den/de som bor der synes jeg ikke hva som er på mote.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:56   #73
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror ingenting kan bli det nye furu. Furu er furu.....
"Alle" hadde furumøbler, og det var mange hjem som var i "helfuru", i tak, vegger, gulv og møbler. Er da ikke rart at folk fikk det i vranghalsen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:46   #74
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Holy crap, what a waste!

Jepp! Til og med hvitevarer
Husker mamma kjøpte vaskemaskin en gang og fikk god rabatt fordi det var fjorårets modell med brun kant øverst. Årets var helhvit

Gammel 21-11-09, 17:00   #75
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg mener forresten at downlights i enhver krok av taket er den nye tapetborden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:01   #76
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jepp! Til og med hvitevarer
Husker mamma kjøpte vaskemaskin en gang og fikk god rabatt fordi det var fjorårets modell med brun kant øverst. Årets var helhvit

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:12   #77
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Bombay?

Prøver igjen: Hvordan ser Bombay ut?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 02:10   #78
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Prøver igjen: Hvordan ser Bombay ut?

Sånn, f.eks:

Gammel 22-11-09, 07:16   #79
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Skjønner jo at mange her inne har veldig peiling på stil og at jeg kanskje misforsto spørsmålet litt.

Egentlig tror jeg det skal godt gjøres at noe blir det nye furu, for nå er interiør hos folk så mye mer varierende. Man finner liksom alt mulig?
De trendene vi ser i vår vennekrets er :
hvite/lyse vegger uten lister
downligts
en vegg i en annen farge/tapet enn resten
design "ting"

Gammel 26-11-09, 10:49   #80
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt usikker på om det kommer til å bli noe lignende. Det var jo furu på gulv, vegger og tak og møbler, jeg ser ikke at noe annet kan slå den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.