Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Slutte å spise brød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 20:42   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slutte å spise brød?

Jeg har sluttet å heve to ganger.

Lager deigen, tar den over i formene, lar brødene heve der mellom 45 min og en time, og setter dem i ovenen. De faller ikke sammen - det gjorde de ofte før.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:43   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg har sluttet å heve to ganger.

Lager deigen, tar den over i formene, lar brødene heve der mellom 45 min og en time, og setter dem i ovenen. De faller ikke sammen - det gjorde de ofte før.

Dette gir håp til en stakkar.

Gammel 17-01-07, 21:40   #23
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nå sitter jeg og spiser nystekt brød. Like gode som før. Jeg hever 1/2 time før utbaking, steker på varmluft 200 g i 1 time. De ble kjempefine.
Min oppskrift er ca. 1/4 grovbakst mel + 1/4 grovt sammalt, ca 2/4 hvetemel. Hvis jeg har i huset blir det litt havregryn eller annet godt i . Noen bruker også peanøtter i deigen. Det skal være godt, men jeg har aldri smakt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.