|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg har til dags dato aldri blitt tilbudt sitteplass som gravid. På onsdag måtte jeg stå i en halvtime på bussen. Noen ungdomsskolegutter ga fra seg plassen til to "gamle damer" i 50-årene som kom i treningsklær og tydelig skulle på trening. Mens jeg ble stående. Grusomt irriterende, for jeg har vondt i bekkenet og etter ståturen på onsdag klarte jeg rett og slett ikke komme meg på jobb i går.
|
|
|
#42 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg om noen ser ut til å ha behov for plassen uansett grunn. Men det har jo vært ganger jeg har trengt den selv også. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg ville ha reist meg for gravide. Ikke bare for de som bruker krykker, men for alle. Selv om man er frisk og rask så er det verre om babyen i magen får en annen person trykket inni seg når sjåføren kjører som et svin enn at min tomme mage får det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg synes det er veldig tricky. Er redd for å fornærme noen som ikke er gravide, men som bare har litt ekstra polstring. Særlig nå om vinteren er det vanskelig å se. Jeg hadde satt pris på om gravide kunne spørre meg om å få plassen min. Hvis jeg selv hadde ment at jeg trengte den mer enn den gravide, hadde jeg jo bare sagt nei, evt deretter spurt sidemannen/-kvinnen.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tar aldri kollektiv transport, så jeg har ikke det problemet. Forøvrig hadde jeg selvsagt gitt plassen min til en gravid, dersom jeg hadde tatt buss, trikk etc.
|
|
|
#46 |
|
*_*
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?
Ja, det er sånne ting jeg først og fremst reagerer på også. En ting er at ikke alle får med seg at det kommer noen som trenger plassen din mer ombord. Noe helt annet er å kappes med andre om plass, uten å se an hvem du kappes med eller - enda verre - å se at den du løper fortere enn har mer behov for plassen enn deg.
|
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?
Kanskje han var hjertesyk, slik som meg? Ingen kan se ut på meg, jeg ser ut som en frisk 29-åring, men noen dager kan jeg ikke stå særlig lenge om gangen uten å gå i bakken så det synger. Noen dager kan jeg knapt sitte.
|
|
![]() |
|
|