|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?
Hva er "totalt uskikket"? Hvis det var en enkel definisjon på dette, så ville jeg vært enig i at de som var "totalt uskikket" burde fratas barna permanent, og da burde man bare gjøre det umiddelbart, ikke vente verken 1 eller 3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Jeg mener ikke at tidslimiten skal være på et år. Bare så det er sagt. Men jeg tror man bør våge en diskusjon om at fde biologiske foreldrene kanskje ikke alltid bør få et uendelig antall med sjanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Men når er man rusfri da? Man klarer å holde seg rusfri i 2 mnd, får barnet tilbake, sprekker. Barnet blir borte, holder seg rusfri i 2,5 mnd, får barnet tilbake, sprekker. Barnet tas fra igjen. Holder seg rusfri igjen til barnet kommer tilbake, sprekker nok en gang. Hvor sunt er dette for barnet da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Og så synes jeg det er en uendelig stor forskjell på å kunne se selv at man trenger hjelp, eller at man velger å ta i mot hjelp kontra å mene at man fikser alt selv når det er tydelig at man ikke gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?En ting jeg synes forsvinner litt her er at 90% av barneværnets arbeid handler om å trygge foreldre i rollen sin, hjelpe med støttetiltak der det er nødvendig og veiledning der det er nødvendig. Sist redigert av era : 23-11-09 kl 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Men hva kan gjøres for å få de dyktige ansatte i barnevernet til å jobbe der lenger? Det er vel relativt stor gjennomtrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Dette med at narkomane og andre vanskeligstillte foreldre får sjangse på sjangse og at det er nok å være rusfri en kort perjode for å få barnet tilbake stemmer ikke rett og slett, en av mange meninger og myter som kansje er med på å gjøre det litt vanskeligere å jobbe i etaten, en av grundene til at det er så stor gjennomtrekk er kansje at det er så utrolig mange meninger om hvor rævva jobb man gjør, og det blir tungt for mange i lengden når det er så få resusjer å jobbe med at langt de fleste har gitt opp både overtidsbetaling og arbeidsmiljø lov for lengst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?heldigvis at barevernet også har forandret seg siden jeg gikk på ungdomsskolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Nei, jeg mener at om folk hadde brydde seg mer generelt,hadde turt å si fra å gjøre noe istedet for å tro at barneværnet har en magisk krystallkule og kansje forsøkt å ta kontakt med vanskeligstillte foreldre i stedet for å sladre bak ryggen deres og i etterkant velvillig fortelle hiostorier om hvor lite som ble gjort for barna, kansje ikke gjøre det så vanskelig og skammelig å få hjelp fra barneværnet så hadde det vært lettere for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er galt med barnevernet, og hvordan kan man fikse det?Nå er det jo slik at barnevernet har fått bredere arbeidsoppgaver.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=530236
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|