Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sette stikkpille rektalt og ikke vaske hendene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 18:08   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sette stikkpille rektalt og ikke vaske hendene

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg setter aldri inn stikkpille uten å ha engangshansker på meg. Eller så enkelt som en brødpose. Og jeg vasker i tillegg hendene etterpå. Noe annet er helt utenkelig. Rumpelukt er det verste jeg vet.

Jeg synes faktisk spy er verre, jeg brekker meg i det minste ikke av rumpelukt, men det gjør jeg av spy. :bidrar:
Engangshansker var nå litt drøyt, men en god håndvask føler jeg absolutt for, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:09   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke på hansker når jeg setter stikkpiller, men jeg vasker meg GODT etterpå ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:10   #23
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes faktisk spy er verre, jeg brekker meg i det minste ikke av rumpelukt, men det gjør jeg av spy. :bidrar:
Engangshansker var nå litt drøyt, men en god håndvask føler jeg absolutt for, ja.

Jeg bruker ALLTID engangshansker eller brødpose. Jeg klarer bare ikke å sette inn stikkpille uten noe på hendene. Mulig jeg er litt sær da.

Ja, spy er verre. Det er jeg helt enig i. Da kan jeg fort spy selv om jeg vasker spy. Så det vil si at rumpelukt og spylukt er det verste jeg vet.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:12   #24
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg har ikke på hansker når jeg setter stikkpiller, men jeg vasker meg GODT etterpå ja.

Man slipper jo den verste lukten på fingrene da. Jeg har alltid gjort det på den måten, både meg og eksen, og flere andre jeg kjenner. Fikk nok ideen etter sykehusopphold osv.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:17   #25
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Æsj noe så ekkelt. Vasker bestandig hendene uansett!

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:22   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Æsj.

Nå fikk jeg masse bilder i hodet av en dame som først setter stikkpille på barnet sitt uten å vaske hendene for så å gå rett til fruktdisken på Rema. :urk:

Gammel 27-11-09, 18:23   #27
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

I all verden ramlet jeg innpå nå da. Sitter og spiser middag.

Gammel 27-11-09, 18:29   #28
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grøss grøss grøss.

Jeg vasker alltid hendene etter stikkpillen er satt inn.

Gammel 27-11-09, 18:31   #29
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Æsj eg vaskar hendene før eg sett pille også eg.
Men altså eg har då heller aldri såtte på eit offentlig stellerom å gitt barnet mitt stikkpillar... Syns det høres litt rart ut eg... No veit nå vi sjølvsagt ikkje kvifor eller kva slags stikkpille barnet fekk da. Eh ja..

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:35   #30
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sette stikkpille rektalt og ikke vaske hendene

Men usj da...

Vasker dem før også jeg da.

Gammel 27-11-09, 18:38   #31
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hørtes ikke bra ut...
Bruker også hansker om jeg må sette stikkpille (rar).

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:47   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke at å sette en stikkpille er særlig annerledes enn et bleieskift, men jeg vasker hendene, ja. Som jeg selvfølgelig også gjør etter bleieskift.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:47   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ææææsj.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:52   #34
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg reagerte mer på at barnet var ute i det offentlige dersom det var så dårlig at det trengte medisin. Kan jo hende det var noe annet enn febernedsettende..jeg ville uansett ikke satt stikkpille uten å vaske hendene etterpå

Gammel 27-11-09, 18:54   #35
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg reagerte mer på at barnet var ute i det offentlige dersom det var så dårlig at det trengte medisin. Kan jo hende det var noe annet enn febernedsettende..jeg ville uansett ikke satt stikkpille uten å vaske hendene etterpå

Kanskje det var en aleneforsørger som måtte kjøpe febernedsettende, og ønsket å gi det så fort som mulig.

Gammel 27-11-09, 18:58   #36
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Kun når jeg setter stikkpiller....og jeg vet jeg er litt vel fisefin når det kommer til hygiene

Det er overhodet ikke fisefint.
Hansker bruker jeg også når jeg setter stikkpiller, u bet. Tarmbakteriene legger seg så fint under neglene atte, så med mindre man skurer negler og alt så blir man nok ikke helt ren. Jeg bruker hansker om jeg skal vaske oppkast når det er omgangssyke også. Det er så sykt smittsomt, at det er ikke noe lure på en gang. Og spriting opp til albuen etterpå
:har_mikrobiologitimene_friskt_i_minne:

Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:59   #37
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kanskje det var en aleneforsørger som måtte kjøpe febernedsettende, og ønsket å gi det så fort som mulig.

Ja, det kan det selvfølgelig ha vært

Gammel 27-11-09, 19:02   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg bruker ALLTID engangshansker eller brødpose. Jeg klarer bare ikke å sette inn stikkpille uten noe på hendene. Mulig jeg er litt sær da.

Trodd det bare var meg jeg
Godt å lese at vi er flere

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 19:04   #39
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er overhodet ikke fisefint.
Hansker bruker jeg også når jeg setter stikkpiller, u bet. Tarmbakteriene legger seg så fint under neglene atte, så med mindre man skurer negler og alt så blir man nok ikke helt ren. Jeg bruker hansker om jeg skal vaske oppkast når det er omgangssyke også. Det er så sykt smittsomt, at det er ikke noe lure på en gang. Og spriting opp til albuen etterpå
:har_mikrobiologitimene_friskt_i_minne:

godt å lese at jeg ikke er helt hysterisk!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 19:35   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tenker ikke at å sette en stikkpille er særlig annerledes enn et bleieskift, men jeg vasker hendene, ja. Som jeg selvfølgelig også gjør etter bleieskift.

Jeg føler som Fadese. Jeg tror ikke jeg hadde reagert stort på det, hadde jeg sett det faktisk. Men jeg hadde vasket hendene selv, altså. Ikke fordi det er så fryktelig fysj og æsj, men fordi jeg ikke takler rumpelukt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.