Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Han virker jo ikke ekstremt med han selv heller da. Uansett hva legen min gir meg i hånden av resepter så ville jeg neppe spist tyvetusen piller med blytungt dop kjenner jeg. Spesielt etter at man har vært inne til pumping gang nummer n så er det på tide å revurdere valg av fastlege.
Jammen, du er oppegående så det holder, SF. Derfor ville ikke du (og jeg, selv om jeg ikke er like oppegående ) spist bøtter med pillere.
Men jeg tror ikke man skal være så veldig mye utafor, i smerter o.l. før man ikke helt klarer så se konsekvensene av for mye pille-tygging, og ikke klarer å være fornuftig nok til å skjønne hva som er mye og hva som er lite.
Det finnes jo de som har blitt pumpet i forbindelse med for mye inntak av alkohol. Det er ikke alltid det stopper dem i å drikke neste gang.
Erfaringsmessig så har min mor vært pilletygger pga. en altfor slepphendt lege. Hun var deprimert og i smerter og lettpåvirkelig. (Og ikke den aller skarpeste kniven i skuffen...)
Ikke bare har hun problemer med indre organer etter pilletyggingen, men tennene hennes har råtnet opp, som en følge av dette.