Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold
Stygg sak, men jeg er ikke ukjent med det, og har vært i den utrolig ubehagelige situasjonen å være kjip-legen som tar over etter en lege som har mistet kontrollen på denne måten.
Ut fra denne gangen som jeg tenker på så tenker jeg ofte at legen som er så på viddene har blitt deprimert og utbrent selv. Det var i hvert fall tilfellet med den legen som jeg tok over etter, h*n var så nedbrutt og tålte så lite kjeft og mas at h*n klarte rett og slett ikke å si nei. For det er ikke lett å si nei altså, man får ofte drapstrusler og helt vanvittige mobiliseringer fra de som man kutter ned bruken til. Jeg hadde nesten 30 slike pasienter jeg da og det var temmelig hardt altså.
Det som er synd er jo at den legen i saken her ikke innser (uvisst av hvilken årsak selvfølgelig, depresjon, udugelighet, korrupthet) at h*n har mistet kontrollen og tar kontakt med fylkeslegen. Det hender faktisk rett som det er at leger melder til fylkeslegen og ber om å bli fratatt forskrivingsrett til B og A-preparater fordi de ikke makter å si nei.