Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 00:55   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?

...og selv foretrekker jeg KLM og Virgin Atlantic Airways på oversjøiske/lange ruter...

Gammel 02-12-09, 01:29   #22
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar Elin Som du vet hater jeg Ryan Air og "denslags" of flyr ofte SAS nå på "korte" ruter i Europa. Og ikke minst flyr jeg mye SAS fremfor Norwegian til London når dere har avganger til samme pris som BA. Og dere har jo også rabatt på barn (i motsetning til BA).

Gammel 02-12-09, 09:16   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

...og selv foretrekker jeg KLM og Virgin Atlantic Airways på oversjøiske/lange ruter...

Hvorfor? Er det fordi flyene er nyere, fordi det er god service, fordi mellomlandingene er praktiske? Andre ting?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:53   #24
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er synd Singapore Airlines ikke flyr den veien, for det er i allefall det beste flyselskapet jeg har flydd med.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:20   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Og dere har jo også rabatt på barn (i motsetning til BA).

Vi fløy BA til USA nå, og fikk barnerabatt og veldig god behandling. BA er det jeg er mest fornøyd med å fly med transatlantic. KLM er OK, men ikke noe spes.

Det som er dumt med BA er nettopp å bevege seg gjennom Heathrow. Det var et helvete uten like begge veier. Det irriterer meg grenseløst hvor usannsynlig tregt det går der. Her bygger de en helt ny terminal som ikke på noe som helst vis greier å håndtere menneskemengdene som skal gjennom. Kapasiteten og systemene er helt latterlig dårlige.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:29   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi fløy BA til USA nå, og fikk barnerabatt og veldig god behandling. BA er det jeg er mest fornøyd med å fly med transatlantic. KLM er OK, men ikke noe spes.

Det som er dumt med BA er nettopp å bevege seg gjennom Heathrow. Det var et helvete uten like begge veier. Det irriterer meg grenseløst hvor usannsynlig tregt det går der. Her bygger de en helt ny terminal som ikke på noe som helst vis greier å håndtere menneskemengdene som skal gjennom. Kapasiteten og systemene er helt latterlig dårlige.

Pussig jeg sjekket jo BA for billetter til meg, min mor og datter til New York men det er jo samme pris på barnet Og BA gir i alle fall ikke rabatt på barn på ruter i Europa? Vi skal jo fly de neste uke til London og gjør det ofte, betaler alltid samme pris på 6 åringen som jeg gjør på meg selv (og har alltid gjort det med BA!)

Gammel 02-12-09, 10:30   #27
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Og ja, Heathrow Terminal 5 er et mareritt selv om det er utrolig deilig at man nå slipper å bytte terminal (for det måtte dere vel ikke?)
Det er sikkerheten som forsinker og gjør ting overhode ikke flyter på den flyplassen.

Gammel 02-12-09, 10:33   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pussig jeg sjekket jo BA for billetter til meg, min mor og datter til New York men det er jo samme pris på barnet Og BA gir i alle fall ikke rabatt på barn på ruter i Europa? Vi skal jo fly de neste uke til London og gjør det ofte, betaler alltid samme pris på 6 åringen som jeg gjør på meg selv (og har alltid gjort det med BA!)

Så rart! Det var ikke store rabatten, men noen hundrelapper var det. Vi bestilte gjennom travellink, det var litt billigere enn direkte fra BA.

Gammel 02-12-09, 10:37   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Og ja, Heathrow Terminal 5 er et mareritt selv om det er utrolig deilig at man nå slipper å bytte terminal (for det måtte dere vel ikke?)
Det er sikkerheten som forsinker og gjør ting overhode ikke flyter på den flyplassen.

Nei, det var heldigvis samme terminal, men fytti for et mareritt. Det som er så irriterende er at sikkerheten kunne gått så mye smoothere om de hadde hatt større rom å plassere menneskene i og flere skranker.

I tillegg sluttet toget til gaten å funke, og i stedet for å si noe over callinganlegget så hadde de personer som ropte ut beskjeder, fordi de mente at det skapte mindre panikk og kaos. Til slutt måtte vi gå til gaten, via noen underjordiske ganger.

Gammel 02-12-09, 14:42   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I april når jeg fløy via Heathrow sist gang tansatlantisk så gikk det veldig bra, faktisk. Ettersom vi flyttet til utlandet da så fikk vi businessbilletter av min manns jobb så kanskje det var en av grunnen på grunn av kortere køer i sikkerhetskontrollene. Jeg fikk shoppet og vi satt etterpå i en av de flotteste loungene jeg har sett (og jeg har sett ganske mange).

Det som dog forundret meg litt var at Herremannen og jeg ikke fikk seter ved siden av hverandre og de som satt mellom oss ville ikke flytte (halvparten av setene på business er snudd så at de sitter bakover). Men det ordnet seg det også, Herremannen, år, er jo reisvant og sa at det gikk greit.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:53   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ettersom vi flyttet til utlandet da så fikk vi businessbilletter av min manns jobb så kanskje det var en av grunnen på grunn av kortere køer i sikkerhetskontrollene.

Ja, business går gjennom en fast track-kø, men selv de måtte vente ganske lenge når vi reiste. På veien hjem igjen greide vi ikke å vekke Glitterbarnet så han sov på armen til Glittermannen av flyet, på bussen til terminalen, gjennom passkontroll og gjennom sikkerhetskontrollkøen. Heldigvis så kom det en vennlig dame og sluset oss ut av den kjempelange passkøen når hun så at vi bar på et sovende barn. Så vi slapp inna med "bare" halvannen time i kø, hadde vi ikke blitt sluset ut tipper jeg vi hadde stått der i bortimot tre timer.

Gammel 02-12-09, 14:55   #32
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres jo helt grusomt ut, Glitter! Heathrow kan absolutt være et mareritt og fly har gått i fra meg der på grunn av køer. Kanskje vi var veldig heldige sist gang, men etter hva jeg kan huske så var køen ikke lenger enn hva man kan forvente, dvs maks 10 minutter.

Gammel 02-12-09, 14:57   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Heldigvis så kom det en vennlig dame og sluset oss ut av den kjempelange passkøen når hun så at vi bar på et sovende barn. Så vi slapp inna med "bare" halvannen time i kø, hadde vi ikke blitt sluset ut tipper jeg vi hadde stått der i bortimot tre timer.

Det er jo helt vilt! Jeg tror ikke vi stod mer enn et kvarter i sommer.

Men som sagt, mannen min mistet flyet begge veier da han var i USA forrige uke. Og han reiste business. Så Heathrow kan visst være skikkelig ille.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:59   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi trodde det var ille på turen ut, da vi havnet bak en indisk familie full av armbånd, halsbånd, tåringer, armringer, fotlenker og what not, og de tok av seg en og en for å sjekke om det sluttet å pipe.

Det var før vi var på tur tilbake igjen og alt stoppet opp allerede før passkontrollen, fordi det var fullt i sikkerhetskontrollen og ikke plass til flere mennesker i køen.

Gammel 02-12-09, 18:42   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har kommet meg gjennom Heathrow i transit uten å miste flyet, bagasjen eller begge deler. Særlig bagasjen på vei ut er jo festlig, når endelig destinasjon er i fjellene noen timers halsbrekkende kjøriing fra Guatemala city.

Jeg unngår Heathrow så sant jeg kan. Ellers har jeg ikke peiling på hvilke flyselskap jeg flyr. :ignorant:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:26   #36
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvorfor? Er det fordi flyene er nyere, fordi det er god service, fordi mellomlandingene er praktiske? Andre ting?

Amsterdam Schiphol er en utrolig komfortabel transitt-flyplass uten altfor store avstander. Man kan gå selv til alle gater uten å ha tog, buss, terminalbytte osv. KLM har god punktlighet, bra flyvedlikehold på bra flypark, skikkelige arbeidsforhold for de ansatte (selv om reisende ikke bryr seg om den slags) , stort rutenettverk og nettverkssamarbeid, som gjør at man aldri blir stående uten hjelp dersom man skulle trenge det underveis. Dessuten er servicen veldig bra ombord.

Virgin Atlantic Airways av samme grunn som KLM og fordi de er et fullgodt alternativ, og bedre synes jeg, enn British Airways.

Gammel 02-12-09, 20:31   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Amsterdam Schiphol er en utrolig komfortabel transitt-flyplass uten altfor store avstander.

Det har du veldig rett i. Jeg har aldri tenk noe særlig over transittflyplasser før, og jeg har byttet på bl.a. Gatwick, Arlanda, Kastrup, Atlanta, O'Hare, Dallas, Memphis, Schiphol - mange av dem flere ganger, men forrige ukes tur via Heathrow har fått meg til å vurdere slikt neste gang.

Gammel 02-12-09, 22:14   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Pussig med forskjellige erfaringer, jeg hater Schipol og tror aldri jeg har vært i transitt der uten å miste baggasje. Brukte å reise mye til Edinburgh via Amsterdam og til slutt bare pakket jeg overnight bag med håndbaggasje siden kofferten aldri ble med videre samme dag. Dette var bare Oslo-Amsterdam-Edinburgh ruten, ikke langdistanse engang.

Gammel 02-12-09, 22:17   #39
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg har vært på Schiphol mange ganger, men ikke som mellomlanding (i hvert fall ikke på mange år) uten kun for jobb i Nederland. Det er en flott flyplass og veldig greit med alle togforbindelser.

Gammel 03-12-09, 09:45   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har som Elin veldig god erfaring med Schipol som transitplass. Frankfurt er også ok, men jeg har aldri brukt den mot Amerikas, tror jeg. Arlanda og Købener gode grunner til å velge SAS.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.