Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 15:33   #41
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har skikkelig meltdown når jeg er sulten. Mannen min, derimot, synes at sult er en nøytral følelse. Han kjenner at han er sulten, men passer det ikke å spise da, så kan han godt vente en time eller to. Det kan IKKE jeg. :sult skaper monstre:

Sånn er det hos oss også. mannen min kan til og med si at "i dag har jeg visst glemt å spise", og at "det er kjedelig å spise". Vi er fra forskjellige planeter. Mars og Venus og sånn.
Han er slank, jeg er det ikke.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 15:37   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tålte det bedre før, da fikk jeg bare vondt i hodet eller magen.
Etter at jeg fikk barn, derimot ... Jeg blir sur og gretten og har verdens korteste lunte. Og kan få hang-ups a la Glitter.

Gammel 02-12-09, 15:42   #43
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg blir ikke så humørmessig påvirket av å ikke spise jevnt, men jeg kan få hodepine av det.

Gammel 02-12-09, 15:49   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg blir sur, slem og irrasjonell, faktisk.

Så den der smilen er ikke noe å gå for i ditt tilfelle? Nei?

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Ikkje sur og grinete, men frykteleg ukonsentrert og virrete.

Og der har du meg også. Også kan jeg bli litt molefonken.

Gammel 02-12-09, 15:56   #45
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

IKKE I DET HELE TATT!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:08   #46
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Næh. Jeg kan droppe måltider i fleng.

(Jeg blir derimot som du beskriver når jeg er trøtt. Akutt, type "jegertrøttvimågåhjemNÅ!").

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:10   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Han er slank, jeg er det ikke.

tiddelibom, dah! Når man lyver, setter man på en Ikke slank, du liksom ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:13   #48
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

tiddelibom, dah! Når man lyver, setter man på en Ikke slank, du liksom ...

Vel, med en BMI på 29 er det kanskje ikke slank som faller meg først i hu.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:13   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Vel, med en BMI på 29 er det kanskje ikke slank som faller meg først i hu.

BMI på 29 er mycket slank i mine øyne. Fiiiine tiddelibom.

Gammel 02-12-09, 16:14   #50
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Eh ja. Meget grinete.

Gammel 02-12-09, 16:16   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Ja, det gjør jeg. Og jeg blir helt ukritisk til mat. Å handle matvarer i denne tilstanden har ført til at jeg har kommet hjem med diverse svære kaker, flere pakker kjeks og sjokolade, hurtig-mat ol i store mengder. I min "normal tilstand" er dette ting vi vanligvis styrer unna i hverdagen. Men når jeg er sånn har jeg ingen problemer med å forsvare jumbo-pakker av diverse digg. Bare ha det!

Akkurat sånn er jg også.
Og sur og sint og irrasjonell så det holder, ja.

Gammel 02-12-09, 16:23   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Akutt, type "jegertrøttvimågåhjemNÅ!".

Sånn er jeg og, gjerne etter at jeg har vært den som har ivret mest for nachspiel. Men jeg blir ikke sur og grinete da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:26   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg kan bli akuttrøtt, og da blir jeg skikkelig sur og klarer ikke skjerpe meg for å være omgjengelig. Så jeg bør komme meg hjem fortest mulig når jeg er trøtt, for ikke å ødelegge stemningen helt.

Gammel 02-12-09, 16:56   #54
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg synes ikke det. Jeg blir vel egentlig mer trøtt og sliten enn eksplosiv om det går lenge mellom måltidene. Mannen min, derimot, er aldeles pyton når han ikke spiser ofte nok. Han blir sur og sinna, frekk og ubehøvla for alt og ingenting. Ellers er han ganske så grei, så når han begynner å glefse, får han beskjed om å spise før han snakker til meg og ungene. Dårlige matvaner skal ikke få ødelegge husfreden. Jeg aner at JC og Sverre også er på samme måten.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:28   #55
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trives og fungerer aller best når jeg er småsulten. Hvis jeg har spist for mye, så blir jeg sur og grinete. Jeg virkelig hater å være stappmett, og har heldigvis lært meg å moderere matinntaket mitt til et nivå hvor jeg vet at jeg ikke går fra bordet sulten, men absolutt ikke proppa.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:34   #56
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke alltid, men noen ganger faller verden helt i grus om jeg ikke får mat på rett tidspunkt. Ellers er jeg som Fruktflua; jeg trives best som småsulten. Stappmett er en fryktelig tilstand.

Gammel 02-12-09, 17:37   #57
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg blir ikke det. Men jeg blir slik når jeg er trett, da gråter jeg for den minste lille hump i veiene, og etterpå tar jeg frem krigsøksa. Men mat er ikke viktig, jeg elsker alikevel å spise, men det er på grunn av smaken.

Gammel 02-12-09, 17:47   #58
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, blir skikkelig sur og vanskelig kjærring...

Gammel 02-12-09, 17:57   #59
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har fått plassert mat forann meg med ordre om å spise ja

Gammel 02-12-09, 19:24   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det skjer nok. Men jeg klarer ofte å ta meg sammen, hvis jeg kommer på hvorfor jeg er sur. Altså at det ikke egentlig er fordi mannen fortalte en dårlig vits eller ungen sa hvorfordetda for ørtifjørte gang på rad eller den møkkadusten kjørte som en idiot og altfor fort og altfor sakte og i tillegg KJØRTE*INN*RETT*FORAN*MEG!*

Turen hjem fra barnehagen er heldigvis veldig kort.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.