Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 19:52   #61
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du grinete om du ikke får mat ofte nok/tidsnok?

Jeg er helt upåvirket av tid mellom måltider. Det hender at middag er første måltid, hvis jeg ikke har hatt tid til å spise før (eller glemt det). Jeg blir som regel ikke sulten før jeg ser maten, og om jeg er sulten så lever jeg godt med det.

Gammel 02-12-09, 21:32   #62
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Ja, noen ganger kan jeg bli ganske grinete. Spesielt når vi er på tur eller ikke har tilgang til mat. Hjemme i helgene feks. går det greit, da kan jeg gå nermest en dag uten mat før jeg kommmer på at jeg skal spise.

Gammel 02-12-09, 21:34   #63
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det hender nok ja ...ganske frekvent egentlig!

Gammel 02-12-09, 21:42   #64
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nei, overhodet ikke. Kan (bortsett fra nå når jeg er gravid) gå vanvittig lenge uten mat uten problemer. Og så kan jeg spise masse til et måltid etterpå. Eller jeg kan spise lite og ofte. I det hele tatt: Jeg spiser når det passer seg sånn. Barna mine er akkurat like som meg.

Har dog mange venner som jeg kan stille klokka på. "Nå er det 3 timer siden du har spist tydeligvis".

Gammel 02-12-09, 21:59   #65
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

JA

Gammel 02-12-09, 22:11   #66
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg blir i likhet med andre her bråtrøtt. Da kan jeg stupe i seng midt i en setning.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:19   #67
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir et uhyre. Senest idag.
Mannen fikk møkkakjeft fordi han bare fikk tak i FROSNE hamburgerbrød som da måtte varmes (og du tror jeg hadde tålmodighet til det) der jeg sto med ferdig stekte hamburgere til meg og vaksinesyk gutt som hadde ønsket seg det. Og rett etterpå ROTET han til skjærefjøla og benken med å skjære opp salat. Og ble mye senere enn ventet. Makan. Han ble drittsur tilbake, men vi er venner igjen nå.
Jeg føler vel at jeg har skjerpet meg/mer obs på mine egne reaksjoner og grunnen til de, mye fordi mannen min ikke liker det spesielt godt. Så rart. Jeg har ikke helt kontroll når jeg får lavt blodsukker, og det er vanskelig for andre å forstå hvor mye det haster med maten, rett og slett. Jeg har vært sånn fra jeg var liten. Hadde ekstremt høy forbrenning tidligere, mulig det har en sammenheng? Jeg mener også at ikke like mange gutter som jenter har tendens til lavt blodsukker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:32   #68
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Ja, gjett om. Jeg tåler IKKE at blodsukkeret mitt blir på bånn, nei. Drage var et dekkende ord, passer godt her.

Gammel 02-12-09, 23:46   #69
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sånn er jeg og, gjerne etter at jeg har vært den som har ivret mest for nachspiel.

Jeg er beryktet i vår omgangskrets for akkuat det.

Gammel 02-12-09, 23:56   #70
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir skikkelig grinete når det går for langt mellom måltidene, og det ser ut som om jeg dessverre har gitt den arven videre til gutta mine... :S

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 08:41   #71
Left
Passiv

Standard

Nei.
Jeg kan gå hele dager uten mat, uten problemer whatsoever.

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:36   #72
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Nei, men jeg blir fryktelig uvel.

Gammel 03-12-09, 11:37   #73
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til å bli sur og irrasjonell når jeg er sulten, så får jeg ofte syresmerter også, så jeg prøver i det lengste å unngå å bli for sulten. For får jeg disse smertene, så kan de sitte i veldig lenge.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:39   #74
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det varierer litt om jeg blir grinete, menm jeg vet at det absolutt kan skje ja.

Som regel blir jeg også ganske slapp og litt skjelven om det går for lenge mellom måltidene. Jeg er litt sensitiv på lavt blodsukker ja.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.