Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julekort med bilder av egne barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 20:44   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av egne barn

Jeg er også på den at man ikke har nødt å kle seg ut som nisser for at det skal bli julekort. Det er ikke søtt - bare rart synes jeg. (Men nå synes jeg jo at bamseklær til barn bare er slemt også - så jeg ser kanskje ikke det søte i så mangt)

Gammel 02-12-09, 20:50   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nissekort kommer aldri til å bli sendt fra det glitterske hjem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:37   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjempekoselig med julekort, uansett om det er bilder av bare barn eller hele familier. Kortene står til pynt på hylla over jul... og så går de heller useremonielt i søpla etterpå.

Men nisselue - se det har jeg brukt bare en gang, den holdt seg på hodet til Storebror dengang 10 mnd i akkurat lang nok tid til at jeg fikk tatt et bilde.

Gammel 02-12-09, 21:41   #24
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bilde med alle fire på - årets ble tatt i øspøsende regn med nisselue på alle mann. Mannen og jeg er vel strengt tatt "gamle" for formålet, men pyttsann

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:38   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ungene er supersøte som nisser, og i år er kortet med alle 3 iført nisseantrekk. De syntes de var fine selv, og var helt med på ideen om å knipse nissebilde i skogen. Nå ta vi generelt gode bilder, har godt kamera og tenker litt komposisjon, og er ungene med på det som skjer så blir det bra resultat. Det blir et prosjekt i seg selv, fordi man synes det er gøy.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er også på den at man ikke har nødt å kle seg ut som nisser for at det skal bli julekort. Det er ikke søtt - bare rart synes jeg. (Men nå synes jeg jo at bamseklær til barn bare er slemt også - så jeg ser kanskje ikke det søte i så mangt)

Mens jeg kunne synes det var rart å sende fra seg et bilde som ikke var optimalt (da jeg er opptatt av sånne ting) enn hva ungene direkte hadde på seg. Fordi jeg er opptatt av bilder. Men så rister jeg av meg tullete tanker, og tenker at det er artig å få kort uansett, og hyggelig å følge med på hvordan barna utvikler seg hos andre også. :nysgjerrig:

Sist redigert av Dronningen : 03-12-09 kl 10:06.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:42   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hyggelig med julekort med bilder på, enten det er av hele familier eller av barnet/barna. Jeg vet at noen synes det er "uinteressant" (eller kanskje til og med "teit") med slike kort, men det plager meg ikke - de får bare la være å se så lenge på vårt kort hvis de ikke liker det. Vi har gjerne flere bilder på kortet, av noe vi har gjort i løpet av året, eller spesielt fine bilder av Poden og/eller oss, men vi tar aldri spesielle julekortbilder med nisseluer eller lignende. (Det er likevel helt greit for meg om andre har nisseluer på sine kort. :generøs: )

Jeg tenker vi har med Poden på julekort så lenge han ikke har innsigelser mot det. Og jeg ser ikke noen grunn til at store/voksne barn ikke skal være med på kort, hvis de altså ikke har noe mot det selv. (Jeg ville syntes det var hyggelig om jeg f.eks. fikk kort med bilde av nevøen min på 20, som jeg nesten aldri ser.)

Gammel 03-12-09, 09:44   #27
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker julekort av barn, - og familier, og julebrev, og egentlig all koselig julepost. Jeg tar vare på bildene også, og planen er å sette dem i album, eller kanskje jeg bare skal lage meg en kort-boks der jeg samler alle fine kort jeg får.

Gammel 03-12-09, 09:50   #28
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg elsker julekort av barn, - og familier, og julebrev, og egentlig all koselig julepost. Jeg tar vare på bildene også, og planen er å sette dem i album, eller kanskje jeg bare skal lage meg en kort-boks der jeg samler alle fine kort jeg får.

Helt enig med deg. vurdert det samme selv.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:08   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Som en som foreløpig ikke har barn vil jeg bare spille inn at jeg synes det er kjempekoselig å få julekort med de søte små - og gjerne foreldrene også. Jeg setter dem nok ikke i album, men de står fremme til godt over jul og blir tatt vare på etterpå. Om det er med nisseluer eller ikke er jeg ikke så opptatt av - jeg har vanskelig for å se for meg oss med nisseluer sammen med barna vi forhåpentligvis får, men folk får gjøre det de synes er gøy selv, mener nå jeg. :diplomatisk:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:19   #30
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har heller ikke barn enda og derfor bruker vi bilder av substituttbarnet (les bikkja) istedet. Vi syns det er en artig vri iforhold til de tradisjonelle julekortene. Temaet i år er Bullefrøkens opplevelser sommeren 2009.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:26   #31
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Vi har heller ikke barn enda og derfor bruker vi bilder av substituttbarnet (les bikkja) istedet. Vi syns det er en artig vri iforhold til de tradisjonelle julekortene. Temaet i år er Bullefrøkens opplevelser sommeren 2009.

Det kjenner jeg andre som gjør også, fin vri det! Tror ikke vi skal ha med bilde av rottene, dog... I det hele tatt har jeg blitt dårlig på å sende julekort, kanskje jeg skal gjøre noe med det! Men først jobbe med oppgave kanskje... sa noen prokrastinering?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:58   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Det samme gjorde vi med bilder av gamlekatta før vi fikk barn. Nå er både barn og katter med.

Gammel 03-12-09, 14:06   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flere bekjente som har fortsatt å sende julekort med bilde av barna etter at de er blitt både tenåringer og voksne, og jeg må si det virker litt pussig på meg når jeg får bilder av 20-åringer i posten. Da er det bedre med et familiebilde, ja.

Gammel 03-12-09, 14:24   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekort med bilder er helt topp, og jeg kaster aldeles ikke slike bilder etter jul - tar vare på dem og setter de inn i album.

Bilder av barn jeg kjenner og er opptatt av er i aller høyeste grad både interessant og hyggelig.

Når det gjelder 14-åringen din, så ville jeg heller valgt et bilde som er tatt i løpet av året enn et oppstilt bilde. Jeg velger selv ut slike bilder av mine barn - fra ferien, fisketur o.l.

Gammel 03-12-09, 14:44   #35
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Min sønn nektet å være med på flere julekort da han var 12 år gammel. Da ville han ikke mer. Greit nok.

Jeg selv synes det er koselig å få julekort med bilder av barn. Jeg gidder ikke å sette slike bilder i album, men jeg sparer på dem. De ligger i en haug i et skap. Har full kontroll på dem.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 15:03   #36
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Mine barn er små, så hvor lenge det blir kort med bilde vet jeg ikke. Jeg skal i allefall gjøre det jeg kan for å unngå å være med på bildet.

Syntes det er litt rart når svigermor sender julekort med bilde av barna våre da

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 15:21   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Husker ikke helt når vi sluttet jeg, var vel ikke helt utenkelig sånn rundt 14-15-årsalder, tror jeg... altså, at JEG sluttet å være på julekortet mamma sendte, bortsett fra at vi tok familiebilde som hun sendte som julekort da jeg var 21. Min mann, da samboer, har vel også vært med på julekort et år, sånn "her er hele vår familie, med barn og svigerbarn"-greie som hun sendte til div eldre slektninger langt borte.

Min sønn var julenisse på julekort i fjor, 3-4 mnd gammel, og blir julenisse på julekort i år 15-16 mnd gammel. Lurer på om han kanskje havner på noen julekort mamma sender også, til disse tidliger nevnte eldre slektninger langt borte, som jeg ikke sender julekort til (hennes tanter og sånn) Jeg har et minne om at jeg i fjor spesfikt ba om at hun ikke sendte julekort med bilde av min sønn til de jeg sender julekort til... noe som medførte et lite kompromis på at jeg utvidet min julekrotliste til å omfatte alle mine tanter og onkler, ikke bare dem jeg har mest kontakt med...

vi får se hvor lenge vi holder på med bilde av guttungen og eventuelle søsken, hvor lenge det blir med nisselue er en annen sak, det blir nok enda kortere...

Gammel 03-12-09, 16:24   #38
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Signerer!
Jeg har konkludert med at en boks er beste løsningen da.

Gammel 03-12-09, 16:44   #39
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Syntes det er litt rart når svigermor sender julekort med bilde av barna våre da

Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har et minne om at jeg i fjor spesfikt ba om at hun ikke sendte julekort med bilde av min sønn til de jeg sender julekort til...

Hvorfor ikke?

:nysgjerrig:

Jeg synes det virker veldig hyggelig at besteforeldre er stolte over barnebarna sine og vil vise dem fram til venner og kjente.

Gammel 03-12-09, 17:00   #40
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg trodde de fleste satte pris på å få julekort med bilde jeg. Var ikke klar over at noen ikke synes noe om det.

Ekstra koselig synes jeg det er fra bekjente som bor langt borte, som jeg ikke ser så ofte.

Det trodde, og syntes, jeg og. Koselig å følge med fra år til år hvordan barna vokser opp.

Jeg har også en fjortenåring i hus, tror ikke at han hadde protestert mot å bli avbildet på et julekort- men i år har mor vært treig i avtrekkeren, så blir nok vanlige "bildeløse" kort i år, ja.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.