Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julekort med bilder av egne barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 13:11   #1
laina
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
laina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Julekort med bilder av egne barn

Hei

Har i mange år hatt bilder av egne barn på julekort til familie og venner. Vet at mange ikke synes noe om det, men vi synes det har vært koselig - og tilbakemeldingene tyder på at mottakerne også syns det har vært hyggelig.

Nå har eldstemann blitt 14 år og er ikke lenger noen "liten søt gutt med nisselue". Mannen min syns det bare er teit å sende julekort med bilde av en tenåring med dun på overleppa, slapt uttrykk i tryne og som trolig neppe har spesielt lyst å bli avfotografert for formålet heller...

Når sluttet dere å ha bilde av deres avkom på julekortene?

*laina

laina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:13   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av egne barn

Jeg føler meg ikke for gammel for å være på et julekort, men "søt, moden kvinne med nisselue"-versjonen blir det ikke.

Gammel 02-12-09, 13:15   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Oj, det har jeg ikke tenkt over. Nå er Christian 11 år så regner med det blir noen år til i hvertfall.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:18   #4
laina
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Oj, det har jeg ikke tenkt over. Nå er Christian 11 år så regner med det blir noen år til i hvertfall.

Takk for svar... Hvor mange år til tror du da? Når han får dyp stemme og bart og går rundt og hører på Iron Maiden - blir det det samme liksom?....

Gammel 02-12-09, 13:19   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hva synes 14-åringen selv?

Jeg vet ihvertfall at min egen mamma holdt stand veldig lenge. Vi døtrene syntes ikke
så mye om det fra en gang på ungdomsskolen tror jeg. Som mor selv kan jeg forstå henne litt bedre. To av oss bodde hos pappa, og hun hadde/har mange venner som hun ikke ser så ofte, og som ser oss enda sjeldnere. I dag er det barnebarna som er avbildet i julebrevet, men det er mer som et illustrert brev, enn julekort på glanset papir.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:20   #6
laina
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg føler meg ikke for gammel for å være på et julekort, men "søt, moden kvinne med nisselue"-versjonen blir det ikke.

...hvor gammel er du da ?

Gammel 02-12-09, 13:21   #7
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er koseligere med bilde av hele familien når julekortet er fra hele familien. Og ingen aldersgrense.

Gammel 02-12-09, 13:21   #8
laina
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hva synes 14-åringen selv?

Han har vel ikke så mange meninger om emnet...Gjør det han får beskjed om

Gammel 02-12-09, 13:33   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Objektet avgjør er min tanke.

Tok julekortbilde av min søster og nevø for 2 år siden jeg. Han er i militæret nå... Ble så fint altså. Nisseluer lånte de av Mazungen. Det kan jo gjøres med humor og snert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:34   #10
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hm.. jeg såg for meg den tøffe storebroren i rocka trøye og smånissene som henger rundt han?? (vet ikke hvor mange og hvor gmle dine er men)

At det bare var "kult"!

Gammel 02-12-09, 13:50   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Min 16 åring var med på julekortbilde i fjor. I år skal jeg ikke sende julekort med bilde. Ikke av noen av barna. Synes ungdommen bør være med å bestemme dette selv.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:51   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Når de ikke vil selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:52   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn på julekort er nå uinteressant i utgangspunktet, spør du meg.

Gammel 02-12-09, 13:54   #14
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Barn på julekort er nå uinteressant i utgangspunktet, spør du meg.

Mens jeg heller vil ha julekort enn pakke - spesielt fra de som ikke bor i nærheten.

Gammel 02-12-09, 13:55   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mens jeg heller vil ha julekort enn pakke - spesielt fra de som ikke bor i nærheten.

Jeg sier jo ikke at julekort ikke er interessante. Men om man først skal ta bilder, så kan man vel være med alle sammen. Familien blir ikke plutselig halv bare fordi det er jul.

Forøvrig er det bortkastet å bruke penger på slike kort til meg, for de går i bosset etter jul anyway.

Gammel 02-12-09, 13:57   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde de fleste satte pris på å få julekort med bilde jeg. Var ikke klar over at noen ikke synes noe om det.

Ekstra koselig synes jeg det er fra bekjente som bor langt borte, som jeg ikke ser så ofte.

Gammel 02-12-09, 13:57   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Forøvrig er det bortkastet å bruke penger på slike kort til meg, for de går i bosset etter jul anyway.

Jeg sparer på bildene.

Men forstår poenget ditt.

Gammel 02-12-09, 13:58   #18
Dronningen
Pauset

Standard

Jeg sier jo ikke at julekort ikke er interessante. Men om man først skal ta bilder, så kan man vel være med alle sammen. Familien blir ikke plutselig halv bare fordi det er jul.

Ok. Jeg har ikke tenkt så mye på det om familier med stor aldersforskjell etter en stund har sendt av f.eks. bare yngste. Jeg har antatt de andre ikke hadde lyst mer. Og julekortene de går i album - sammen med bildene fra samme jul. Elsker bilder.

Gammel 02-12-09, 14:10   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjekt å være med hele familien, vi pleier å ha det kjempegøy når vi planlegger julekortene. Det har ikke falt meg inn å bare sende bilde av Glitterbarnet. Jeg regner med at vi fortsetter med det så lenge vi har lyst og tid og ork.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:36   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker at alle er med, små som store. Uansett alder,men oppstilte kort med nisseluer og dilldall er ikke min greie. Årets kort fra oss er satt sammen av 12 bilder av alle i huset, både to og firbeinte.
Jeg synes det er kjempekoselig å få bildekort til jul og tar vare på alle i album.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.