Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste cookies-oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 19:30   #21
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste cookies-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nå er deigen til karamell-cookiesene klar til baking til Lillebunny kommer hjem fra bhg.
Gleder meg til å smake på de. Jeg tror de blir som Rolo-cookies, og de spiste jeg mye av da jeg bodde i England.

Håper du sparer noen, Propellen og jeg har tenkt oss en tur i ditt distrikt snart. Kaffe og Cookies hadde gjort seg da....

Gammel 23-11-09, 20:58   #22
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

De roper fra fryseren Honeybunny, det er jeg sikker på.
Kos deg med de, skal ikke utover for en uke eller to.

Gammel 23-11-09, 21:01   #23
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Da må vi vel lage nye, da. Oj, så synd.

Kjempesynd
Har du prøvd "mine" litt lengre opp i tråden her eller?

Gammel 04-12-09, 18:06   #24
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Da må vi vel lage nye, da. Oj, så synd.

De Cookisene var knallgode

Gammel 04-12-09, 18:07   #25
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dette er en av mine store favoritter:

KARAMELL-COOKIES

Dette blir rundt 16 stk.

100 gram mørk sjokolade
1 egg3/4 dl sukker
3/4 dl brunt sukker
3 1/2 ss smeltet smør
Ca. 2 dl hvetemel
1/2 ts bakepulver
1/4 ts natron
60-70 gram sjokolade med karamellfyll (jeg bruker Center eller Smil)

Sett karamellsjokoladen i kjøleskapet en times tid slik at fyllet blir hardt.

Smelt mørk sjokolade i mikroen eller vannbad. Pisk egg, sukker og brunt sukker i mikseren. Det brune sukkeret må ikke klumpe seg.
Tilsett mel blandet med bakepulver og natron. Rør inn den smeltede sjokoladen og smøret.

Fordel 16 deigtopper på papirkledd bakebrett med god avstand mellom hver. Lag en fordypning i hver kake. Bryt opp sjokolade og sett en bit i hver kake, og pakk deigen godt rundt biten. Den skal være helt tildekket av deig.

Settes inn i 200 grader varm ovn (i midten) og stekes i ca 10 minutter. Avkjøles.

Kjempegode!

Gammel 04-12-09, 20:38   #26
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

http://dinmat.adressa.no/Finn-oppskr...e-Chip-Cookies

Disse synes jeg er kjempegode og fått mye skryt av.

Men de blir veldig store om man følger anbefalingene ang størrelse, ville hatt pølsene ihvertfall 1/3 mindre, kanskje halvparten så brede.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 21:35   #27
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Ok, havrekjeks høres kanskje tørt og pietistisk ut i en cookies-tråd, men disse er saftige og fulle av deilige, lett karamelliserte kalorier. Dette er kjeks man blir populær av. Serverer du disse, vil menn ligge med deg, barn vil følge etter deg hjem og poeter vil skrive lange lyriske innlegg om dine dyder i kjøkkenet. Ok, kanskje ikke det med dikterne, men de _er_ jævelsk gode, altså.

Havrekjeks med umph

110g mandler, valnøtter, macadamia eller pecannøtter
170g smør, romtemperert
215g brunt sukker
1 stort egg
1 ts vaniljeekstrakt (ikke essens) eller frøene av en halv vaniljestang
100g hvetemel
1/2 ts natron
260g store havregryn, IKKE lettkokte
en god håndfull mørke sjokoladepletter, helst 70% kakao

Sett ovnen på 180 grader. Rør smør og sukker hvitt, tilsett egget og mel pluss natron. Vend inn nøtter, sjokolade og havregryn. Lag kuler av en stor teskje med deig, og la det være god plass mellom dem på brettet, de flyter ut i steikeprosessen. La kjeksene avkjøle litt på brettet før de legges på rist. Umulig å si noe om holdbarheten, for de blir spist samme dag. Også hvis man tilfeldigvis er alene hjemme.

Gammel 05-12-09, 21:45   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres fantastisk ut, Kallisti!!

Gammel 05-12-09, 23:03   #29
Fantomann
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2009
Fantomann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Oreokake er min favoritt. Men definer "hva er en cookie"??? (kallisti, jeg må prøve din)

Fantomann er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.