Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glutenfri julebakst

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 13:28   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Glutenfri julebakst

Hva, hvor, og hvordan..

Vi skal lage risboller, og de er jo greie. Men jeg kunne også tenkt meg sandnøtter, og andre lignende småkaker. Det blir ingen pepperkaker, for det har de ikke lyst på.

Anyone?
Og gjerne om noen har noe tips til ulike ting.. Feks, hvilket mel som egner seg best, er det noe man bør tenke på, ang steking. Opplys meg.

( Eneste jeg baker er diverse store kaker, feks snickerskaka som jeg kan gjøre glutenfri. )

Gammel 06-12-09, 13:32   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri julebakst

Spør mora di.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=5957

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=10523

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:37   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Hva, hvor, og hvordan..

Vi skal lage risboller, og de er jo greie. Men jeg kunne også tenkt meg sandnøtter, og andre lignende småkaker. Det blir ingen pepperkaker, for det har de ikke lyst på.

Anyone?
Og gjerne om noen har noe tips til ulike ting.. Feks, hvilket mel som egner seg best, er det noe man bør tenke på, ang steking. Opplys meg.

( Eneste jeg baker er diverse store kaker, feks snickerskaka som jeg kan gjøre glutenfri. )

Kolakaker med glutenfritt mel?
Det skal være 300gr hvetemel i dem, men kan ikke se at det ikke burde gå å bruke glutenfritt mel i stedet?

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:39   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tåler de / dere hvetestivelse? I så fall funker vel de fleste ferdige melblandinger. Ellers har jeg grei erfaring med rismel og quinoamel, sammen vel og merke. Fant noen oppskrifter her som ser bra ut, hvis du ikke har flere intoleranser å ta hensyn til (jeg har en drøss).

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:40   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Spør mora di.

Jeg har ikke lyst tenk Det skal være en overraskelse..

Gammel 06-12-09, 13:41   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Nei, hvetestivelse har jeg hørt er greit. Foreløpig.. Takk for linker!

Gammel 06-12-09, 13:41   #7
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mormoren min lager "Blonder" (nøtter, kremfløte, meierismør og sukker). Finner ikke oppskrift. Kan høre med mormor hvis det er interessant?

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:42   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg har ikke lyst tenk Det skal være en overraskelse..

Så utrolig hyggelig av deg!

Kokosmakroner bør det gå an få til.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:48   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å bake serinakaker, og bytter ut melet med Toro glutenfri melblanding. Ikke bruk Jyttemel i julebaksten, det gir en litt besk smak på det. Noen melblandinger inneholder bakepulver (f.eks. Semper lys melblanding), så styr unna hvis du skal bake noe som ikke skal heve.

Cookies blir veldig godt med glutenfri oppskrift. Og de blir ekstra julete med hasselnøtter, mandler, sjokolade og tørkede aprikoser.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 16:26   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Så utrolig hyggelig av deg!

Kokosmakroner bør det gå an få til.

Jeg er hyggelig

De høres gode ut, kanina. Og det var slike tips jeg tenkte på..
Jeg er ikke helt dreven når det gjelder bakst. ( enda )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.