|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Jeg har gitt opp. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt den beskjeden i barnehagen til knerten. Teppet henger der allikevel. Nå har han begynt i ny barnehage. Jeg ga beskjed da han startet, men teppet er på plass. I denne barnehagen kunne jeg sikkert sagt fra flere ganger, men jeg orker ikke.
![]() |
![]() |
#22 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!
Men hvor får barnehagen teppet fra? De skal jo bare bruke det ungen har med seg eller? Eller har de lager på tepper i barnehagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg henger lapper her og der jeg. Det gjør det enklere for dem å vite hvordan man ønsker å ha det. I dette tilfellet dog, så hadde jeg blitt mildt sagt forbanna, og jeg hadde ikke gått stille i dørene. De skal ha rutiner på å ta imot beskjeder og forholde seg til det, men de bør også vite noe om luft og behov for dette. Det gjelder jo andre barn også. Man bør jo ønske frisk luft og nok luft til alle. Det virker som svikt i kompetansen til de ansatte, og det høres faktisk veldig skremmende ut. At noen tror at det er greit å gjøre noe sånt. Det blir noe annet enn feil bukse, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
trøtt
|
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Hos oss oppfordrer vi foreldrene å skrive lapp og henge opp selv dersom det er noe spesielt, så det synes jeg ikke er frekt. Lapper henger både vi og foreldrene over barnas hyller i garderoben, slik at alle ser dem når vi kler på eller legger barnet. Men det kan jo være forskjellig fra sted til sted hvordan det oppfattes.
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Men altså. Teppe eller ikke teppe er kanskje en liten kamp, men det at man gir beskjeder angående ungen som åpenbart stopper der den blir avlevert er ingen liten sak. De må da ha et system for å ta imot, notere seg og videreformidle beskjeder som foreldre gir angående barna sine? Det kan være påkleding, hva de skal eller ikke skal spise, når og hvordan de skal sove eller mer spesielle forhold.
![]() |
#27 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Ikke lest tråden - men skriv på en hvit teip-bit på vogna:
![]() |
![]() |
#28 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har de i barnehagen her også. For selv om vi har to helsetepper i hylla hennes (+f lere tepper), så bruker de ofte barnhagens egne tepper på ungene. Og da blir jeg riv ruskende gal, altså!
![]() |
#29 |
<3
Jeg har skrevet nå litt lenger ned at de har tavle hvor ALT står. Men de leser den sikkert ikke tydelig nok...
![]() |
#30 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Jeg tenker som så at en glipp en gang iblant er menneskelig og noe en klarer å se gjennom fingrene med. Men dersom en sier fra gang på gang og ikke opplever å bli hørt, er det greitt å vise til at en har tatt opp ting flere ganger og etterlyse informasjonsrutinene en har på avdelinga/basen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Nå virker det som du har nådd gjennom til personalet, for denne gangen. Men det jeg synes ofte virker mest effektivt, er å be om et møte med ped.leder og så sette seg ned på et rom med ped.leder og ta opp problemet på en saklig og konstruktiv måte, men samtidig være veldig klar og tydelig. Og da også si at dette er veldig viktig og du vil at alle skal få beskjed om det samme. Dette husker de nok bedre enn hvis man bare sier det i farten når man henter eller leverer barna. Da kan gjerne de ansatte være distrahert av ting som skjer rundt dem og ikke alltid få med seg alt som blir sagt, eller glemme å skrive det ned.
![]() |
#32 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Konstaterer nok en gang at vi har en veldig bra barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Ser de bruker teppe i vår barnehage også. Kanskje pga støy? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
<3
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Jeg har hatt foreldresamtale nå og tok opp dette med tepper over kalesjen. Ped.leder beklaget virkelig, men unnskyldte seg med at det var endel sykdom/reduserte stillinger nå, så hun følte hun ikke alltid fikk gitt beskjed til alle.
![]() |
#36 |
<3
Ja. Jeg har litt tro på å si fra med én gang jeg ser det - istedetfor at det går og gnager og irriterer. I denne situasjonen ble jeg så "skremt" fordi jeg virkelig har imot å legge teppet over kalesjen.
![]() |
#37 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Men kjære vene,
![]() |
#38 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barnehagen legger teppe over vogna!Såvidt jeg vet kan ansatte i barnehagen lese..... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|