Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dessert på julaften?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 08:38   #81
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dessert på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Får dere til ¨det der med å få karamellen jevnt fordelt i formen? Det sliter jeg med. Må lage MASSE for å få det langt nok opp på sidene.

Jeg lager karamell av opptil 3 dl sukker. Så er det om å gjøre å jobbe litt effektivt for å få det oppover kantene på formen, men jeg får dekt sidene også. Helt opp til kanten på fomen, slik at jeg slipper å skjære rundt kanten for å få puddingen løs fra formen når jeg hvelver den.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:22   #82
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Prøvekokte denne oppskriften i dag, da den var ferdig nedskalert. Må si den var UTROLIG GOD. Jeg byttet ut vaniljesukkeret med en halv vaniljestang som fikk koke med.

Trodde det ble en tabbe da jeg lagde karamellen, for jeg fkk ikke ut alle sukkerklumpene, men så ikke noe til de etter at den sto i ovnen. Den ble kanskje litt vel skjelven, men jeg tror at om jeg lager den dagen før og lar den stå i forma fram til julaften så blir den perfekt.

Vi, dvs mannen, lager den dagen i forveien. Smaker like godt.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 18:22   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Så jålete eller ei, vi har pannacotta med svisker i portvin til dessert på julaften og det er bare himmelsk godt. Man gleder seg nesten til neste jul når kvelden er over!

Jeg har akkurat testet denne med tanke på julen, den var vidunderlig god og skal garantert lages en gang i julen også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 18:29   #84
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her blir det himmelsk lapskaus OG riskrem. Førstnevnte fordi svogeren min er melkeallergiker og sistnevnte fordi jeg bare MÅ ha det. Det er juledessert nummer en.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 18:30   #85
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me skal egentlig ha riskrem, men omtrent kvart år ender desserten på kaffibordet og gjesten flate på sofaen. Er ikkje bare- bare å skulle klemma i seg dessert etter slike måltid.
Pleier også å ha karamellpudding, og gjerne ei lita skål gele til dei små.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.