|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Vi er forresten vant til å spise i god tid før dette tullete "julen ringer inn". Gjestene kan selv velge når middagen skal spises? Ja? Kl. 15 passer fint.
![]() |
#42 |
Etylbarbital
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!
Jeg vil helst ikke at det serveres alkohol i nærheten av mine barn.
![]() |
#44 |
Etylbarbital
Det må bli 2. bordsetning.
![]() |
#46 |
lykkelig
|
Selvfølgelig! Med litt flaks kommer Esme, hun fikser det meste!
Det blir minst tre bordsetninger. Med ny mat hver gang selvfølgelig. Restene går i kjelleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Ah, jeg kommer også! Men jeg må ta toget fra sørlandet der resten av familien feirer jul. Håper det er greit at jeg hentes på togstasjonen kl 16.
![]() |
#48 |
Fabelaktig
|
![]() |
#49 |
lykkelig
|
Transport ja. Det hadde jeg ikke tenk på. Det er kanskje greit å bare legge inn leie av x-antall limousiner for transport fra dere til oss med retur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
villende
|
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Takk for invitasjon. Vi kommer selvfølgelig. Jeg tar med mann, barn, svigermor, en svigerinne med mann og barn, foreldrene mine og broren min. Foreldrene mine er avholds så de ser helst at det ikke serveres alkohol i det hele tatt. Mannens familie vil gjerne ha øl og akevitt. Og forresten foretrekker svigermor å sitte i stuen, hun liker seg best sammen med de unge. Vi vil ha vegetarmat, ribbe, pinnekjøtt, sossier, medisterkaker, små kjøttboller laget på den "hemmelige oppskriften" (for du har den, ikke sant?) og alt av tilbehør. Jeg regner med at du er tankeleser og at du derfor skjønner hva jeg mener med "alt". For øvrig ønsker vi en huset pyntet som en kryssning av minimalisstil og julebling. Jeg gleder meg. Det skal bli godt å slenge seg ned i sofaen og bare slappe av. Jeg liker forresten best å sove i egen seng. Jeg regner med at dere derfor stiller med skyss. Det er så slitsomt å finne taxi på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Ja, vi kommer også. Jeg har nå sjekke med bror med kone og barn, søster med barn (og muligens en kjæreste) og min mor. I tillegg mannen min og 2 barn. Ingen dyr! Så vi er enkle slik.
![]() |
#53 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Så hyggelig, vi kommer!
![]() |
#54 |
Pauset
|
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Jeg kommer gjerne. Er ikke så glad i tradisjonell julemat, så jeg ser gjerne at du lager en pizza til meg. Jeg vil også at selskapet skal begynne når jeg kommer. Håper det er greit, og ikke for mye styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Passiv
|
Bare fortsett. Det ble en fantastisk bra jul. Vi måtte bare få dreisen på å overkjøre Knerten uten å la det knekke stemningen for oss først. Det tok litt tid, men etterhvert lærte vi oss jo hvor fint det er å ha en som kun eksisterer for ¨vår skyld. |
![]() |
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Vi kommer! Vi kommer langveisfra og trenger overnatting, men det blir vel ikke noe problem? Vi må ha et sanert soverom, alle dyr må ut av huset pga podens allergi. Jeg forventer også at det lages mat han kan spise. Inkludering vet du.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Jeg liker sånne lys med glitter utenpå forresten. Håndlagde. |
![]() |
![]() |
#59 |
Guardian of the galaxy
|
Og jeg får litt angsttendenser hvis alle hygger seg og er glade og gjør normale og forventede saker hele tiden, så jeg tror kanskje dette kan funke for meg også .
![]() |
#60 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!Jammen så trivelig! Vi kommer gjerne, mann, to barn katt og mine foreldre. Mannen vil ha juletorsk eller til nød steinbit, med rødvins- eller sånn rød peppersaus til som vi hadde i bryllupet vårt. Med ovnsbakte poteter og en god Amarone til, det blir nok bra. Foreldrene mine vil gjerne ha rømmegrøt og spekemat sammen med FarOutFishing tenker jeg, Rabalder liker ingen av delene så han må få fiskekaker, og Rusket vil nok bare ha hjemmelaget rotmos laget av økologiske grønnsaker og med en teskje kaldpresset økologisk solsikkeolje i. Det fikser du vel lett som en plett, ikke sant? Selv tar jeg gjerne litt sushi sammen med aC, men den må være helt nylaget med nytrukket fisk som ikke er mer enn et døgn gammel.
![]() |
|
|