Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 14:46   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Vi er forresten vant til å spise i god tid før dette tullete "julen ringer inn". Gjestene kan selv velge når middagen skal spises? Ja? Kl. 15 passer fint.

Gammel 09-12-09, 14:46   #42
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Drømmeprinsen vil ha billig og veldig søt hvitvin.

Jeg vil helst ikke at det serveres alkohol i nærheten av mine barn. (Det går til nød hvis alkoholholdige gjester sperres inne i kjelleren med vrange eldre.)

Gammel 09-12-09, 14:48   #43
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi vil ha maten servert presis kl 17.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:49   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi vil ha maten servert presis kl 17.

Det må bli 2. bordsetning. Knerten takler sikkert flere bordsetninger?

Gammel 09-12-09, 14:51   #45
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja det må hun bare gjøre.
Knerten jeg vil ikke ha restematen etter 1.bordsetning altså,da blir jeg sur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:05   #46
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg har termin i jula, så det er fint hvis du sørger for at det er tilstrekkelig medisinsk personale til stede. Du serverer epidural også, sant?

Selvfølgelig! Med litt flaks kommer Esme, hun fikser det meste!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det blir minst tre bordsetninger. Med ny mat hver gang selvfølgelig. Restene går i kjelleren.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:10   #47
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ah, jeg kommer også! Men jeg må ta toget fra sørlandet der resten av familien feirer jul. Håper det er greit at jeg hentes på togstasjonen kl 16. Må sove over, naturligvis,- men det ordner seg vel.

Gammel 09-12-09, 17:51   #48
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer også. Vi er ikke så kravstore egentlig. Annet enn at det må være helt stille i huset mellom 17 og 19. Lilleagurken sover da, skjønner du.
Ja, og så pleier vi å synge Rosenborg-sangen og Rumpa mi når vi går rundt treet. Det blir liksom ikke ordentlig jul uten det.

Gammel 09-12-09, 19:39   #49
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ah, jeg kommer også! Men jeg må ta toget fra sørlandet der resten av familien feirer jul. Håper det er greit at jeg hentes på togstasjonen kl 16. Må sove over, naturligvis,- men det ordner seg vel.

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Ja, og jeg regner med at det er du som står for transportkoordinering og slikt?

Transport ja. Det hadde jeg ikke tenk på. Det er kanskje greit å bare legge inn leie av x-antall limousiner for transport fra dere til oss med retur?
Det er sikkert mest behagelig for gjestene også.
Jeg tar selvfølgelig også i mot bestilling av mindre komfortable kjøretøy for mindre koselige gjester. Eks. akebrett etter hest fra Trysil til Oslo. Sikkert noe for ymse svigermødre.

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Ja, og så pleier vi å synge Rosenborg-sangen og Rumpa mi når vi går rundt treet. Det blir liksom ikke ordentlig jul uten det.

Rumpa mi faktisk. Ja, hvorfor ikke? Vi kjører på med noe utradisjonelle julesanger!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:02   #50
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for invitasjon. Vi kommer selvfølgelig. Jeg tar med mann, barn, svigermor, en svigerinne med mann og barn, foreldrene mine og broren min. Foreldrene mine er avholds så de ser helst at det ikke serveres alkohol i det hele tatt. Mannens familie vil gjerne ha øl og akevitt. Og forresten foretrekker svigermor å sitte i stuen, hun liker seg best sammen med de unge. Vi vil ha vegetarmat, ribbe, pinnekjøtt, sossier, medisterkaker, små kjøttboller laget på den "hemmelige oppskriften" (for du har den, ikke sant?) og alt av tilbehør. Jeg regner med at du er tankeleser og at du derfor skjønner hva jeg mener med "alt". For øvrig ønsker vi en huset pyntet som en kryssning av minimalisstil og julebling. Jeg gleder meg. Det skal bli godt å slenge seg ned i sofaen og bare slappe av. Jeg liker forresten best å sove i egen seng. Jeg regner med at dere derfor stiller med skyss. Det er så slitsomt å finne taxi på julaften.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:18   #51
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi kommer også. Jeg har nå sjekke med bror med kone og barn, søster med barn (og muligens en kjæreste) og min mor. I tillegg mannen min og 2 barn. Ingen dyr! Så vi er enkle slik.
Mat: rype, ribbe og gjerne noe svenskt, sild kanskje, til svigerinnen min. Barna liker pølser og sånt. Jeg tar gjerne noe av tilbehøret til Gaia, for vi liker også "alt" til julematen.

Og ja til julepynt, julesanger og gjerne en nisse som slenger innom som underholdning for barna. Vi gleder oss!!

Gammel 09-12-09, 20:27   #52
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg er på side 7 nå, og har mest lyst til å grine. Det BØR være en happy ending i den tråden altså!!

Gammel 09-12-09, 20:31   #53
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig, vi kommer!
To voksne, to små barn - de er forøvrig greie dersom de fores med sukker og får underholde seg på PCen og DS - to voksne barn - den ene skal ha fettfattig kost og tåler ikke nøtter, katter eller hunder, en exmann og dennes semidemente mor. Jeg regner med at du stiller med bleier og pleier til denne damen.
Men vi skal i juleselskap klokken 11 1.juledag så transport til Tønsberg må vi ha.

Og jeg liker at det er pyntet i rødt.

Gammel 09-12-09, 20:34   #54
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer gjerne. Er ikke så glad i tradisjonell julemat, så jeg ser gjerne at du lager en pizza til meg. Jeg vil også at selskapet skal begynne når jeg kommer. Håper det er greit, og ikke for mye styr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:37   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg er på side 7 nå, og har mest lyst til å grine. Det BØR være en happy ending i den tråden altså!!

Bare fortsett. Det ble en fantastisk bra jul. Vi måtte bare få dreisen på å overkjøre Knerten uten å la det knekke stemningen for oss først. Det tok litt tid, men etterhvert lærte vi oss jo hvor fint det er å ha en som kun eksisterer for ¨vår skyld.

Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:39   #56
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer! Vi kommer langveisfra og trenger overnatting, men det blir vel ikke noe problem? Vi må ha et sanert soverom, alle dyr må ut av huset pga podens allergi. Jeg forventer også at det lages mat han kan spise. Inkludering vet du. Ja også må du kaste ut juletreet og få inn et kunstig tre, og julestjerner og svibler må også ut. Nei, dette blir hyggelig!

Gammel 09-12-09, 20:42   #57
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg liker sånne lys med glitter utenpå forresten. Håndlagde.

Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:50   #58
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns tanta til Knerten skal legge ut ønskelista si her.

Gammel 09-12-09, 20:50   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Og jeg får litt angsttendenser hvis alle hygger seg og er glade og gjør normale og forventede saker hele tiden, så jeg tror kanskje dette kan funke for meg også .
Jeg kommer på et eller annet tidspunkt og er ikke helt sikker på når. Poden blir med, og han blir så glad om han får all oppmerksomhet hele tiden, så jeg satser på at vi kan sentrere kvleden rundt ham?
Jeg tar med meg en hjemløs narkoman, fordi, tross alt, så handler julen om omtanke og medmenneskelighet. Han må sette dosen sin rundt kl 17, så om Divines stefar kan avse toalettet da så blir nok dette bra, skal du se.

Gammel 09-12-09, 20:56   #60
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jammen så trivelig! Vi kommer gjerne, mann, to barn katt og mine foreldre. Mannen vil ha juletorsk eller til nød steinbit, med rødvins- eller sånn rød peppersaus til som vi hadde i bryllupet vårt. Med ovnsbakte poteter og en god Amarone til, det blir nok bra. Foreldrene mine vil gjerne ha rømmegrøt og spekemat sammen med FarOutFishing tenker jeg, Rabalder liker ingen av delene så han må få fiskekaker, og Rusket vil nok bare ha hjemmelaget rotmos laget av økologiske grønnsaker og med en teskje kaldpresset økologisk solsikkeolje i. Det fikser du vel lett som en plett, ikke sant? Selv tar jeg gjerne litt sushi sammen med aC, men den må være helt nylaget med nytrukket fisk som ikke er mer enn et døgn gammel.

Det er veldig viktig at det er stille i huset etter halv åtte, for da skal barna legge seg, og de våkner veldig lett. Men du tar deg vel av dem om de våkner? Regner med det, vi kommer jo for å slappe av. Det er vel bare trivelig for deg med litt babykos hele natta etter at du er ferdig med tredje bordsetting, sant?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.