Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ditt forhold til shopping?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 10:25   #41
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt forhold til shopping?

Jeg er veldig glad i shopping ja, litt for glad i kanskje men har skjerpet handlemanien betraktelig de siste årene. I det siste har jeg også fått sansen for nettshopping av klær, noe jeg aldri har turt tidligere.
Jeg liker å shoppe alt fra klær til interiør og duppedingser, jeg foretrekker å handle alene.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 10:34   #42
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Shopping er stort sett kjedelig og slitsomt. Nettshopping er bedre, siden det fjerner noe av ubehaget ved å gå i butikker. Men jeg handler bare når det er noe bestemt jeg trenger eller ønsker meg. Selve shoppingen interesserer meg faktisk overhodet ikke, og jeg går nesten aldri i butikker for moro skyld. Hvis jeg gjør det, er det fordi noen shoppingglade tar meg med.

Blir ikke glad av det, snarere tvert imot. Ingenting kan jekke meg mer ned enn prøveromsbelysning.

Gammel 08-12-09, 11:20   #43
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ka du tru?

Shopping er gøy, ja. Men jeg er ikke into Retail Therapy. Nye klær eller stæsj gjør virkelig ingen reell forskjell. Nye gadgets derimot... *hours of fun*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:23   #44
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hater kjøpesentre med masse folk
Hater å prøve klær i svette prøverom!!! Spesielt bukser

Foretrekker nettshopping der de har klær som jeg liker

Men, hvis butikkene er neste tomme og lommeboka er full (sjeldent fenomen) så fyller jeg lett Nice Price kvoten på Platekompaniet

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:26   #45
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har innsett at jeg avreagerer med shopping, dog hovedsakelig på nett. Jeg liker heldigvis forske&drømmmefasen best, så det blir ikke så dyrt som det fort kunne blitt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:32   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en gnitalus, så jeg har et ambivalent forhold til det hele.
Men jeg kan vindusnettshoppe i timesvis. Og har ønskelister på både thinkgeek og lego.com og hva_har_du.

Gammel 08-12-09, 11:42   #47
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å shoppe, om jeg går alene på et kjøpesenter og ikke må stresse. Men det har blitt mindre tid til det med årene. Jeg gidder ikke alltid dra ut, eller kjøre avgårde.

Jeg kan mange ganger ta en tur, der jeg i utgangspunktet skal handle ting til meg selv. Men ender bare opp med masse dill og klær til barna. Jeg blir automatisk tiltrukket barneavdelingen når jeg går inn i en butikk.

Skulle ønske jeg hadde litt mer penger som kunne gå til shopping. For jeg kjenner også en indre glede om jeg shopper.

Jeg bruker heller aldri penger jeg ikke har. Kredittkort bruker jeg ikke til sånn terapishopping.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 08-12-09 kl 13:10.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 12:45   #48
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg elsker det når jeg er i humør til det.

Jeg hater det når jeg ikke er i humør til det.

Jeg elsker det når det er masse gode tilbud, spennende butikker og LITE folk.
Jeg hater det når det er alt det der over bare MYE folk.

hehe. Ja jeg har et hat/elsk forhold til shopping.

Nettshopping er gøy! pakker i posten er gøy!

Gammel 08-12-09, 12:52   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker det! Det er terapi og lykke i hver pose som blir med hjem for meg! Særlig store impulskjøp gjør meg glad i lange tider
Handler stort sett klær til poden, meg selv og leiligheten.
Bruker selvsagt ikke penger jeg ikke har og dropper shoppinga om økonimien tilsier at jeg burde gjøre nettopp det. Jeg ser m.a.o. ikke på det som ett problem, mer som en hobby

Gammel 08-12-09, 12:52   #50
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke særlig glad i å shoppe. Julegavehandel med smekkfulle butikker er pyton! Hvis jeg er opplagt, har god tid og nok penger kan det være morsomt å handle klær til meg selv. Bokhandler kan også være gøy. Ellers er jeg som regel mest fornøyd etterpå, hvis jeg har fått tak i det jeg trengte. F.eks. ble jeg litt lykkelig på søndag da jeg endelig fikk kjøpt nye sko til lillemor, noe hun virkelig trengte og som jeg har hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått ordnet...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:03   #51
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

KDG- er en fin greie. Noen ganger trenger man litt "retail therapy". Her er det mye Mazungen som begunstiges.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:18   #52
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sjempegøy med sjopping ! Både på nett og IRL. Det går mest i bøker, kosmetikk og klær til hele familien.

Nå er jeg salgsshopper (som i: kjøpe dyre klær til halv pris), og før jeg ble kjent med Ebay og nettbutikker innebar dette en naturlig begrensning på shoppingen. På nettet er det dog salg året rundt, og det holdt på å bli litt for mye av det gode i en periode.

Akkurat nå er det lavvand i pengetanken, og derfor veldig lite shopping. Jeg savner det og er veldig glad for å ha et "lager" som jeg kan bruke.

Sist redigert av Muad'Dib : 08-12-09 kl 13:39.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:29   #53
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å shoppe når jeg føler meg fin og når jeg har penger på kontoen. Til vanlig shopper jeg i forbifarten, dvs at jeg kjøper noe jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe der og da. Av planlagt shopping er IKEA best.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:09   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns shopping er verken eller. Jeg er glad i å finne noe virkelig fint, eller noe virkelig nyttig, men jeg er ikke spesielt glad i selve handlingen. Jeg liker best å shoppe i utlandet, hvor jeg kan finne andre ting.
Jeg syns rett og slett det virker litt koko å være så avhengig av shopping.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:15   #55
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Etter å ha tenkt meg litt om har jeg komme til at klær kan være gøy å shoppe om man finner noe som er fint og flatterende, men jeg best liker å shoppe ting til huset, gadgets, bøker og dvd'er. Pga at da slipper jeg å ergre meg over om passform, farge osv er fint til meg, for jeg har egentlig ikke peiling. Og jeg slipper synet av blåhvite ben med sokkemerker i prøverommet.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:17   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Shopping?

I say no more.

Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:29   #57
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er gøy å shoppe hvis jeg finner ting jeg liker. Hvis jeg ikke finner det jeg er ute etter og bare blir gående og vandre fra butikk til butikk så er det pyton.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 15:30   #58
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det er sant Surre, men turen tilbake for å levere det som ikke passet frister i alle fall lite for meg.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 16:56   #59
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på dagsformen. Noen ganger er det kjekt å shoppe, andre ganger er det pyton. Terapi er det i alle fall ikke. Vi har god råd, men er skapt sånn at jeg kan få dårlig samvittighet om jeg kjøper noe jeg vet at jeg (vi) strengt tatt ikke trenger. Jeg blir litt sånn av enkeltes shoppingvaner, og kommer neppe noen gang til å bli en big spender, uansett hvor mye penger vi måtte ha. Reiser og opplevelser derimot ...

Egentlig skulle jeg har kvittet meg med halvparten av alt vi eier, for ting har en tendens til å flyte . Hadde nettopp en samtale med ungene i morges der jeg trua med å kaste hele julekalenderen om de fortsatte å la kalendergavene slenge rundt omkring og : Premenstruell:.

Jeg var et rotehue selv som liten, og begynner etter hvert å forstå min mors frustrasjoner på det området .

Gammel 09-12-09, 19:17   #60
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Egentlig skulle jeg har kvittet meg med halvparten av alt vi eier, for ting har en tendens til å flyte . Hadde nettopp en samtale med ungene i morges der jeg trua med å kaste hele julekalenderen om de fortsatte å la kalendergavene slenge rundt omkring og : Premenstruell:.

Jeg var et rotehue selv som liten, og begynner etter hvert å forstå min mors frustrasjoner på det området .

Kjenner meg saann igjen! Naa har vi nettopp flyttet, kastet masse og satt bort masse, og likevel er det alt for mange TING OVERALT.

Og snart er det jul...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.