|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?Jeg bakte med safran i fjor, men jeg er usikker på om jeg skal gjøre det til helgen. Synes de fikk en bismak (safransmaken?
|
|
|
|
#43 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?Jeg har aldri smakt lussekatter med safran, bruker kun gurkemeie eller ingenting. Må innrømme at jeg synes det virker litt snobbete å bruke mange hundre kroner på krydder til en bolledeig, og siden jeg ikke har smakt safran vet jeg jo heller ikke hva jeg eventuelt går glipp av og lever i lykkelig uvisshet med deilige ferske hveteboller i lussekattfasong. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?
Det er jo smaken som gjør lussekattene spesielle.
|
|
|
|
#45 |
|
Come what may...
|
Fin Mix Semper glutenfree brukte jeg. Måtte bruke mye mer mel ja. Men den ble luftig og god. Så det gikk nå bra! |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?[quote=glitterchick;1975556]
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?Tror vi skipper både safran og gurkemeie, mistenker at lussekattene ikke faller i smak hvis de ikek smaker boller |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Men lussekatter uten safran er jo rett og slett ikke lussekatter. Det er som om eplekake kunne lages med pærer i stedet, og fremdeles kalles eplekake.
Hehe, det kan jeg tenke meg! Kan det være det samme som brukes mye i midtøsten? En venninne av meg var sammen med en iraner, og de lagde ofte mat med noe de mente var safran, men som var så billig og hadde en syrligere smak at det kan ikke ha vært ordentlig safran. Det hadde den rødorange fargen.
|
|
|
#49 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?Bakte lussekatter for første gang i forgårs, de skulle ha med på skolen til luciafeiring i dag. Jeg brukte safran, og da jeg smakte på lussekattene etterpå innså jeg at det nok var første gangen jeg har spist lussekatter med safran. Det smakte fortreffelig, og det ga slik en god og lang ettersmak. Jeg gleder meg til vi skal spise resten. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Fjellpiper
|
Gjett hvem som har vært på torget i Cambridge og kjøpt 1 gram safran for £4,50? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Erstatte safran med gurkemeie i lussekatter - like godt?Lussekatter er svenske og er ikke lussekatter uten safran! Gurkemeie erstatter ikke safran!!! Det smaker fælt. Da kan du heller bruke gul matfarve. Safran kjøpes billigst på innvandrerbutikken til ca 50,-/gram. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er huden ellers etter å ha badet i en uke?
|
![]() |
|
|