|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaFår bare håpe han ikke har feber i morgen, ellers blir det hverken Lucia på han eller Københavntur på meg og mannen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Valg av LuciaJeg har grått av Luciatoget siden eldste var en liten bøtteknott på 18 mnd og satt hvitkledd på armen til en av de barnehageansatte og prøvde å rive av seg glitterkransen. Jeg blir hverken mer eller mindre rørt om min datter er hovedperson, det er dynamikken i det at de gjør noe sammen, noe de har øvd på og det er mørkt og det er spennende og fint. Jeg trenger ikke å leve gjennom ungene mine ved at de skal være i sentrum og sånn.
|
|
|
#44 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Valg av Lucia
|
|
|
#45 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var en god ide, jeg har alltid hatt lyst til besvime av stearinrøyk og hvis jeg er heldig brenner håret mitt opp også, for ikke å glemme den lettantennelige lucia kjolen!
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Valg av LuciaI snuppas gamle barnehage så gikk alle i tog og ingen var Lucia. Problem solved!
|
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Valg av luciaDen av førskolebarna (det er bare de som går i toget) som har gått lengst i barnehagen, blir Lucia. Enten det nå er gutt eller jente.
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Valg av lucia
Dette var forresten regelen da jeg gikk i barnehagen også. Så jeg var Lucia siste året i barnehagen. Jeg begynte i barnehagen da jeg var 3 måneder. Venninna mi fikk også være Lucia en liten stund. Hun begynte også i barnehagen da hun var 3 måneder, men var født en måned senere. Gode gamle 70-tallet.
|
|
|
|
#49 |
|
Ringskrømt
|
Nå er det nå engang sånn at et menneskebarn skal være lucia, og da er det vel greit at det foregår på en noelunde rettferdig og ryddig måte? Selv om det er noe som ikke opptar en sterkt, mener jeg? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Valg av LuciaJeg husker ikke noe luciafeiring fra jeg var liten. Egentlig kan jeg ikke huske noe luciafeiring fra eldste gikk i barnehagen heller, men i bhg til de to i midten var ingen lucia.
|
|
|
#51 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Valg av LuciaPå skolen der barne mine går er det fjerde trinn som går Lucia. Der trekkes det lodd mellom de jentene og guttene som har lyst. Tre stykker får sjansen hvert år, siden de går skolen rundt på morgenkvisten, deretter på aldersheimen og til sist for foreldre/besteforeldre som avslutning på småtrinn sin juleforestilling. Det er ikke så mange gutter som melder seg, men jeg syns det er bare rett og rimelig at de også får sjansen! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Valg av LuciaDette minner meg om en trist hisorie. Noen ganger er det spesielle grunner til å velge Lucia og ikke trekke. I barnehagen til en venninnes barn gikk det en liten kreftsyk jente. Det var ikke mye håp. Jeg applauderer at noen da bruker hodet og gir det barnet den gleden det var. Lucia trenger ikke ha hår. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Valg av LuciaMin har vært Lucia så da gir jeg selvsagt beng i alle andre.
|
|
|
#54 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaMin sønn var Lucia i fjor. Loddtrekning blant alle barna i barnehagen. Så i fjor hadde de en Lucia med brune krøller og møkkete "kjole". |
|
|
|
|
|
#55 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er i det sippete hjørnet i dag, og måtte selvfølgelig gråte en skvett av denne. Lucia trenger alldeles ikke hår.
|
|
|
|
#57 |
|
lykkelig
|
Nei, Lucia trenger ikke hår. Svært godt valg av barnehagen. : også sippete idag: |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Valg av LuciaTja, jeg syns egentlig barnehagen kan gjøre det som føles rett for dem. Vi trekker på en måte, men av og til styrer vi den trekkinga litt, fordi det kanskje er noen som litt mer enn andre trenger å bli fremhevet litt, mens andre igjen ikke trenger det. Om det er så rettferdig er jo en annen sak, men sånn er det nå. Om det skulle være slik at det ikke er noen spesielle behov som trengs å ta så trekker vi mellom førskolebarna, både gutter og jenter.
|
|
|
|
#59 |
|
Tittel og tittel....
|
Det syns jeg var et veldig godt valg!!
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, dette var vanlig på min barneskole også. Jeg fikk ikke stille til valg engang, med mitt lange, svarte hår. |
|
|
|
![]() |
|
|