|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av Lucia
Det er jo egentlig litt pussig, med tanke på at den opprinnelige Lucia var fra Italia.
|
|
|
#62 |
|
Like blid!
Sv: Valg av LuciaI fjor var det bare gutter av 5 åringene. Han ene fikk bære luciakrone med lys, og de to andre var stjernegutter. Funka som bare rakkern.
|
|
|
|
#63 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Har ikke vi importert vår Lucia-tradisjon fra Sverige? Der er jo blonde damer litt mer vanlig.
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaHos oss ble ofte den som hadde lengst, lyst hår valgt (som regel av læreren), og var det to med like langt hår ble den snillere (som i mindre rampete) valgt. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Valg av LuciaVi har nok det flotteste Lucia-toget i Skandinavia.
|
|
|
|
#67 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes jo at siden Lucia var fra Sicilia så bør absolutt ikke blonde jenter være Lucia. Det er jo ren historieforfalskning!
|
|
|
#68 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaHar aldri hørt om at det bare er en lucia, det pleier å bli byttet på og alle som vil får lov å gå litt. Helt uproblematisk.
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Ja, var det ikke det jeg skrev da?
|
|
|
#70 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siden det til nå ikke har vært gutter som lucia i vår barnehage syns jeg ikke det var urettferdig, men om det var gutter(eller mødre, oldeforeldre, julenissen, alver eller andre) med i valget ville jeg fortsatt ha hatt trekning om det.
|
|
|
#71 |
|
Glamorøs
|
Det er helt greit, jeg skrev også at en trekning sikkert var best. Men at det ikke har vært det før er rett og slett ikke et gyldig argument, all den tid verden går fremover og utvikler seg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde om mørke, som i sin tid heller ikke til da hadde vært lucia, uten at det var rettferdig av den grunn.
|
|
|
#72 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Valg av LuciaI forrige barnehagen jentene gikk fikk alle førskolebarna være Lucia med krone, gutta også hvis de ville. Der minste går nå trekker de, men hun er så utrolig lite opptatt av å stikke seg ut at hun ville nok nektet uansett. Ville ikke være fanebærer på 17. mai engang. Hun vinner selvsagt alltid disse loddtrekningene, om hovedroller, lys og fanebæring. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Sv: Valg av LuciaDet er sikkert ufint og antenneløst, men jeg
|
|
|
#74 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Valg av LuciaOi, kjente at jeg må ha noen sår på sjelen fra barndommen som jeg har fortrengt. Jeg følte meg nemlig skikkelig imot hele Lucia-styret nå! |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: Valg av LuciaJeg skjønner seriøst ikke at det er lov etter likestillingsloven å kategorisk nekte gutta å være Lucia jeg. Kvinner er leger og mekanikere - gutter kan fint være Lucia. Det trengs ikke noen livmor for å holde i lyset. Og mang en liten gutt kunne nok godt ha lyst til å være. |
|
|
|
#76 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Valg av LuciaTydelig at dette er en jentegreie/mammagreie.
|
|
|
|
#78 |
|
En som trener
|
Så om en mannlig ansattt ikke får kvinnelige roller ved Nationalteateret, kan han melde det til likestillingsombudet? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jah! |