|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaNå har jeg ikke jenter så dette er ikke noe problem for meg. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaJeg tror kanskje at det er viktigerer for mammaene enn for barna
|
|
|
#103 |
|
Glamorøs
|
Sv: Valg av Lucia
Jeg får også de vibbene, men når det kommer til valg av alder, så skjønner jeg at man kan bli litt lei om man er født i siste halvdel av året, fordi det skjer aldri at noen blir valgt fordi de er yngst i kullet. Eller i midten.
|
|
|
#104 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaDet var trekning i barnehagen vår. De som vil være Lucia skriver seg på en lapp.
|
|
|
|
#105 |
|
Ekvilist
|
Men er det et vanlig kriterie? Jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har "tapt" noe på grunn av sen fødselsdato. Lucia i barnehagen gjelder vel som oftest kun førskolekullet. Hadde det vært snakk om hver eneste år hadde det stilt seg annerledes.
|
|
|
#106 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Valg av LuciaI vår barnehage, med ca 150 barn, var det ingen Lucia. Bare mange, mange hvitkledte terner og stjernegutter. Det føltes helt naturlig og fint. Ingen visste uansett hva som var foran og bak i toget.
|
|
|
#107 |
|
maler
|
Det er ikke helt uvanlig at den eldste får en eller annen oppgave.
|
|
|
#108 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Valg av LuciaJeg er jentemamma, og kan virkelig ikke bry meg mindre om det er mitt eget barn eller naboens som bærer lyskrona. Jeg synes heller ikke luciatoget er så veldig spesielt. Jeg skjønner imidlertid ikke hvordan dere klarer å plukke opp vibbene om mammaer som dytter barna sine frem i denne tråden. Jeg leser bare et ønske om rettferdig fordeling av rollene.
|
|
|
#109 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Valg av LuciaEr det bare i vår barnehage at det er 4-åringene og ikke skolestarterne som er Lucia?
|
|
|
#110 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Tja, noen er veldig bevisst at de er eldst i kullet. Jeg ser ikke bort fra at en slik praksis kan føre med seg ei jente trekker lucia-kortet i tide og utide.
|
|
|
#111 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Valg av LuciaDet beste er selvsagt å ha opptaksprøver. Se hvem som best kan dramatisere å servere de utklorede øynene sine til en frier, så har du Luciaen din der.
|
|
|
#112 |
|
Glamorøs
|
Jeg har hørt om det fra flere steder, så jeg tror det er ganske vanlig. Men som jeg sa til HI, det kan godt hende at det blir helt anderledes på skolen, så derfor ser jeg ikke det helt store problemet.
|
|
|
#113 |
|
trøtt
|
Jeg signerer denne jeg, for sånn gjør vi det hos oss også.
|
|
|
#114 |
|
awesom
|
Ja, du aner ikke hvor ille det faktiskt er.
|
|
|
#115 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaI barnehagen der eg jobbar, brukar me å gå Lucia på sjukehuset. Koseleg tradisjon. Men poenget da, me brukar å bytte på å vere Lucia-jenta. på den måten får alle dei eldste vere Lucia. Syns nå det er rett og eg trur det er vanleg?
|
|
|
|
#116 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Valg av LuciaDet som beskrives fra Sverige kjenner jeg godt igjen fra min oppvekst i Fredrikstad. Avstemmingen i lokalavisa Demokraten preget november og desember. En terne hver uke, og så en lucia blant disse. Fulgte nøye med og husker godt da storesøsteren til min bestevenninne ble lucia. For store portrettintervjuer i avisa måtte de bidra med mye sang for byens eldre (forsåvidt meningsfylt), samt sitte i en luciavogn og bli kjørt rundt i gatene i forbindelse med byens julegrantenning (mer klamt, men jentene så ut til å like det godt!).
|
|
|
#117 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
Sv: Valg av Luciabør skje ved loddtrekning ja! |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
Ja, det gjør det.
|
|
|
#119 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik gjør vi det i vår barnehage også, mest rettferdig det synes jeg. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Valg av LuciaMener dere helt alvorlig at gutter også bør få være Lucia? Jeg trodde problemet var at alle jentene hadde lyst, løser man det ved å trekke guttene (som ganske sikkert ikke har lyst) inn i saken. |
|
|
|
![]() |
|
|